Gå til innhold

Hilser du på naboene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har mange naboer på et lite område egentlig. Jeg kjenner de ikke. Og vet ikke helt om jeg bare skal si hei når jeg ser de. Samboer hilser på de. Noen ganger får han hei igjen og noen ganger ikke. Jeg hilser sjelden på noen av de. For jeg synes det er ubehagelig når jeg ikke vet om jeg får et hei tilbake eller ikke. Men hvis noen hilser på meg så sier jeg selvsagt er hei tilbake.  Men vi har  bare masse ukjente naboer altså på lite sted. 

Hva med dere? 

Anonymkode: a29c7...740

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461202-hilser-du-p%C3%A5-naboene-dine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Ja, jeg hilser på naboene. Vi har bodd i den lille gata vår i over 20 år. De første ti årene visste vi hvem alle var, og det vrimlet av barn og foreldre som var ute samtidig. Etter hvert har mange flyttet, og jeg kjenner bare noen få. Men jeg hilser alltid, selv om jeg ikke vet hva de heter - kaller de bare for "dansken", kona til "Per", "han med den lille hvite hunden" osv 😄

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (14 minutter siden):

Bor i bygård. Sier hei hvis jeg møter noen i trappa eller ved inngangsdøra. Om jeg får hei tilbake eller ikke bekymrer meg ikke.

Jeg er en litt sjenert type. Men vi bor i et boligområde med masse rekker med leiligheter. Jeg ser litt ann hva de gjør. 

AnonymBruker
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg hilser på naboene. Vi har bodd i den lille gata vår i over 20 år. De første ti årene visste vi hvem alle var, og det vrimlet av barn og foreldre som var ute samtidig. Etter hvert har mange flyttet, og jeg kjenner bare noen få. Men jeg hilser alltid, selv om jeg ikke vet hva de heter - kaller de bare for "dansken", kona til "Per", "han med den lille hvite hunden" osv 😄

Jeg har bodd her i under ett år. Føler meg som en litt sjenert og lite sosial type. Er litt for mye naboer her synes jeg. Men det går bra for det er billig å bo her. :)

Annonse

stjernestøv

Jeg syns det er hyggelig når folk hilser på meg og sier de hei sier jeg hei tilbake, er slitt skeptisk til å si hei først men det hender og da blir jeg glad om jeg får et hei tilbake. Og noen hilser på meg når jeg går tur, kanskje det er bare noe turfolk gjør? Hilser på hverandre, syns det gjør dagen min litt bedre. Men noen ganger ser jeg bare ned i bakken, det er vel ikke særlig pent men da er jeg dårlig og ikke overlegen. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det er hyggelig når folk hilser på meg og sier de hei sier jeg hei tilbake, er slitt skeptisk til å si hei først men det hender og da blir jeg glad om jeg får et hei tilbake. Og noen hilser på meg når jeg går tur, kanskje det er bare noe turfolk gjør? Hilser på hverandre, syns det gjør dagen min litt bedre. Men noen ganger ser jeg bare ned i bakken, det er vel ikke særlig pent men da er jeg dårlig og ikke overlegen. 

Ja jeg tenker at jeg er veldig overlegen sett utenfra. Men sannheten er at jeg er ganske sjenert. Derfor hilser jeg på bare de som jeg tror eller vet hilser på meg tilbake. 

Jeg gruer meg alltid til å treffe på folk utenfor her. Mulig det er fordi jeg har sosial angst...  vet liksom ikke om jeg skal eller bør hilse. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja jeg tenker at jeg er veldig overlegen sett utenfra. Men sannheten er at jeg er ganske sjenert. Derfor hilser jeg på bare de som jeg tror eller vet hilser på meg tilbake. 

Jeg gruer meg alltid til å treffe på folk utenfor her. Mulig det er fordi jeg har sosial angst...  vet liksom ikke om jeg skal eller bør hilse. 

Er sjenert jeg og men det har komt seg med årene det med hilsing, hender jeg hilser på folk som ikke hilser tilbake og da blir jeg usikker og tenker at det skulle jeg ikke gjort. Men i grunn er det jo ikke så farlig, men jeg må jo si at hvis noen begynner å snakke med meg får jeg angst. Det holder å hilse. 

Endret av stjernestøv

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Er sjenert jeg og men det har komt seg med årene det med hilsing, hender jeg hilser på folk som ikke hilser tilbake og da blir jeg usikker og tenker at det skulle jeg ikke gjort. Men i grunn er det jo ikke så farlig, men jeg må jo si at hvis noen begynner å snakke med meg får jeg angst. Det holder å hilse. 

Da vet jeg at det ikke er noe feil å hilse på naboer man treffer i borettslaget. Jeg hilste på en i går men fikk ikke et hei tilbake. Årsaken til at jeg hilste var at hun stirret veldig på meg da jeg kom gående. Men normalt sett tar jeg ikke første initiativ til å  hilse på naboer fordi jeg er sjenert. 

Irriterer meg over at jeg er så sjenert. Kunne ønske at jeg klarte å slutte å være så folkesky.  Når jeg går ut døren ønsker jeg helst å ikke treffe på folk. En kjedelig sjenert følelse treffer hele meg. Sånn er jeg... 

Så vidt, kun når vi møtes midt i veien til hverandre på en måte. Jeg er sjenert, men i tillegg så synes jeg det er ekkelt at de kanskje har sett ambulanse og slikt utenfor hos meg. Aner ikke hva de vet om meg. Om de tror/vet at jeg har store problemer. Kanskje de tror jeg er farlig siden politiet har stått utenfor hos meg. Ikke vet jeg. Så jeg går nå med blikket mest mulig ned jeg.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da mye bedre å hilse en gang for mye enn en gang for lite. Jeg hilser gjerne på alle jeg mener jeg har truffet før. Har hendt jeg etterpå kommer på at det var en B-kjendis jeg ikke kjente igjen i farten, men det gjør ingen ting 😅. De hilser gjerne tilbake de også. Om noen overhodet ikke hilser tilbake tenker jeg at enten er de helt i din egen verden eller de sliter med sitt.

AnonymBruker
Glitter skrev (30 minutter siden):

Så vidt, kun når vi møtes midt i veien til hverandre på en måte. Jeg er sjenert, men i tillegg så synes jeg det er ekkelt at de kanskje har sett ambulanse og slikt utenfor hos meg. Aner ikke hva de vet om meg. Om de tror/vet at jeg har store problemer. Kanskje de tror jeg er farlig siden politiet har stått utenfor hos meg. Ikke vet jeg. Så jeg går nå med blikket mest mulig ned jeg.

Haha jeg og har blikket mest mulig ned. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...