Gå til innhold

Fy f**n, dette var en jævlig historie, hvorfor grep ikke barnevernet inn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Jeg leste såvidt, synd det skal være sånn. Idiot politi som kjefter på noen som ligger nede og truer med bot på toppen av det hele. Hvor skal hun få pengene fra og hva er vitsen med bot om staten må betale den?
Og, det siste er upopulært av meg sikkert og ikke vondt ment... men dette skjer fordi vi har følelser. Hadde vi fått være så heldige å bli født psykopater ville vi ikke reagert med traumer..   det er våres idiotiske måte å være skapt på

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (20 minutter siden):

Jeg leste såvidt, synd det skal være sånn. Idiot politi som kjefter på noen som ligger nede og truer med bot på toppen av det hele. Hvor skal hun få pengene fra og hva er vitsen med bot om staten må betale den?
Og, det siste er upopulært av meg sikkert og ikke vondt ment... men dette skjer fordi vi har følelser. Hadde vi fått være så heldige å bli født psykopater ville vi ikke reagert med traumer..   det er våres idiotiske måte å være skapt på

Ja, flott å være psykopat hva?

Anonymkode: 83c4b...44a

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, flott å være psykopat hva?

en hadde sluppet å bli den lidende :) det er kun for andre det er en fordel at jeg ikke er psykopat. kjipt å være en sånn man kan tråkke på

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (35 minutter siden):

en hadde sluppet å bli den lidende :) det er kun for andre det er en fordel at jeg ikke er psykopat. kjipt å være en sånn man kan tråkke på

Psykopater er heldigvis i kraftig mindretall. 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Leste så vidt ja. Så jævla interessant var det for deg. Det med politiet er bare en liten begynnelse og det var vel ikke om hun hadde penger til bot som var hovedfokus her. Jøye meg. Ikke kommenter noe du ikke gidder å bruke tid på!  Jeg gidder for eksempel ikke bruke tid på de evige klageinnleggene dine her inne. 

Anonymkode: eec3f...790

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Stakkars, stakkars jente som hele sitt liv har vært omgitt av totalt inkompetente personer. 

Jeg regner med, som i alle sånne saker som havner i mediene, så finnes det en annen side av historien også. Den får vi ikke vite om, derfor er det lett å dømme helsevesenet og andre instanser. Jeg tviler ikke et sekund på at denne jenta har hatt og har det helt forjævlig, jeg tviler heller ikke på at hun ikke har fått den hjelpen akkurat HUN har trengt og trenger, men vi kan ikke vite alt om hva slags hjelp som er blitt prøvd opp gjennom årene. Vi ser denne saken kun fra jentas side. 

Anonymkode: 2c65d...dd6

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med, som i alle sånne saker som havner i mediene, så finnes det en annen side av historien også. Den får vi ikke vite om, derfor er det lett å dømme helsevesenet og andre instanser. Jeg tviler ikke et sekund på at denne jenta har hatt og har det helt forjævlig, jeg tviler heller ikke på at hun ikke har fått den hjelpen akkurat HUN har trengt og trenger, men vi kan ikke vite alt om hva slags hjelp som er blitt prøvd opp gjennom årene. Vi ser denne saken kun fra jentas side. 

Hallo???? Nå tenker jeg på tydelige tegn hun viste på at hun ble seksuelt misbrukt og utsatt for vold. De har jo ikke hjulpet henne før det var for sent. Hun har har feks PTSD så det holder og som hun sikkert aldri kommer til å bli kvitt. Hun er offeret her, uansett hva de har prøvd på i ettertid. Hun har absolutt null og nada skyld i at eventuelle hjelpetiltak har feilet. UANSETT om hun har motsett seg dem eller ikke. Hun var et lite barn som ble voldtatt for faen!!!! Og samfunnet sviktet henne totalt! De er tydelig fortsatt veldig inkompetente på de områdene de skal ha kompetanse på. Hun er et offer helt uten noe skyld i dette.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hallo???? Nå tenker jeg på tydelige tegn hun viste på at hun ble seksuelt misbrukt og utsatt for vold. De har jo ikke hjulpet henne før det var for sent. Hun har har feks PTSD så det holder og som hun sikkert aldri kommer til å bli kvitt. Hun er offeret her, uansett hva de har prøvd på i ettertid. Hun har absolutt null og nada skyld i at eventuelle hjelpetiltak har feilet. UANSETT om hun har motsett seg dem eller ikke. Hun var et lite barn som ble voldtatt for faen!!!! Og samfunnet sviktet henne totalt! De er tydelig fortsatt veldig inkompetente på de områdene de skal ha kompetanse på. Hun er et offer helt uten noe skyld i dette.

Ja, hent enig i det. Hun skulle selvfølgelig ha blitt fjernet fra hjemmet allerede da de oppdaget avvikene i bhg. Så det er helt klart mange instanser som sviktet, deriblant barnevernet, da hun var liten. Jeg tenkte mer i voksen alder. Psykiatrien og andre instanser har jo forsøkt å hjelpe henne, men til ingen nytte. Og da lurer jeg på om det bare er barndomstraumene som er skyld i det, siden det tross alt er mange som har opplevd lignende og verre ting uten å havne såpass utpå som denne jenta. Jeg tror hun har vært ekstremt uheldig, både med det hun ble utsatt for, og mtp genene. Genene som avgjør hvor sårbar eller mentalt sterk man blir som person.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, hent enig i det. Hun skulle selvfølgelig ha blitt fjernet fra hjemmet allerede da de oppdaget avvikene i bhg. Så det er helt klart mange instanser som sviktet, deriblant barnevernet, da hun var liten. Jeg tenkte mer i voksen alder. Psykiatrien og andre instanser har jo forsøkt å hjelpe henne, men til ingen nytte. Og da lurer jeg på om det bare er barndomstraumene som er skyld i det, siden det tross alt er mange som har opplevd lignende og verre ting uten å havne såpass utpå som denne jenta. Jeg tror hun har vært ekstremt uheldig, både med det hun ble utsatt for, og mtp genene. Genene som avgjør hvor sårbar eller mentalt sterk man blir som person.

Ja det er nok ulikt hvordan mennesker reagerer på traumer. Jeg blir bare så forbanna når dette var en så opplagt sak for de som var involvert og ingen kjempet hardt nok.  Det er min mening. Men det kan være veldig individuelt hvordan reaksjon er på traumer ja. De gjenlevede fra Utøya er jo eksempel på det. Noen er helt ødelagt for livet og kan ikke stå i jobb, mens andre er toppolitikere.

Det var veldig svakt av barnevernet å overse å flere alvorlige varsler fra fagpersoner.

Har de for lite ressurser? For dårlig kompetanse?

Jeg har i alle fall hørt påstander om at de har for lav kompetanse. Altså for få mennesker med spesialkompetanse i forhold til hvor stort ansvar de har. Kan det stemme?  Det er kanskje et litt betent tema siden mange ikke vil assosieres med anti-barnevern grupper?

påskelilje

Dette var en forferdelig historie. At ikke barnevernet grep inn da hun begynte i barnehagen som 5-åring og hadde slike ekstreme handlinger og seksualisert adferd som er beskrevet i journal, fatter jeg ikke. Heller ikke da hun var 7, ble det gjort undersøkelser.

Virkelig trist det med foreldelsesfristen. Trodde den var avskaffet nå? Hun burde jo fått hjelp med anmeldelse tidligere. Stakkars, stakkars kvinne 😞

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...