Gå til innhold

Hvor lang tid tar en utredning normalt sett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På schizofreni også? 

Anonymkode: 2ed95...183

Første gang jeg fikk det visste jeg ikke om det en gang, andre gangen var jeg innlagt og de brukte vel to uker. Tok alle slags tester, føler det var en skikkelig utredning. 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Vi hadde kapasitet til å legge inn mulig schizofreni i noen uker for utredning. 

Men det er ikke mulig å diagnostisere noen korrekt ila 3 konsultasjoner. Det må du vel fatte og begripe. Med mindre det er helt åpenbare ting da som bipolar lidelse. Da holder det til og med med 1 konsultasjon. 

Men vanligvis er det jo en haug med spørsmål innenfor ulike temaområder som skal gåes gjennom. Vi brukte to konsultasjoner bare på å komme gjennom personlighetsforstyrrelsene blant anna... Hadde ingen da heldigvis. Men OCD ble funnet, men først etter at spørsmålene om tvangstankene m.m kom, og det var ila den 5. konsultasjonen. 

Anonymkode: 24e62...16e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er ikke mulig å diagnostisere noen korrekt ila 3 konsultasjoner. Det må du vel fatte og begripe. Med mindre det er helt åpenbare ting da som bipolar lidelse. Da holder det til og med med 1 konsultasjon. 

Men vanligvis er det jo en haug med spørsmål innenfor ulike temaområder som skal gåes gjennom. Vi brukte to konsultasjoner bare på å komme gjennom personlighetsforstyrrelsene blant anna... Hadde ingen da heldigvis. Men OCD ble funnet, men først etter at spørsmålene om tvangstankene m.m kom, og det var ila den 5. konsultasjonen. 

Trenger ikke mer enn 1 konsultasjon for ocd heller. Har man ocd så er det jo åpenbart. Driver man å hopper over dørstokken 20 ganger flere ganger daglig er det åpenbart. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke mer enn 1 konsultasjon for ocd heller. Har man ocd så er det jo åpenbart. Driver man å hopper over dørstokken 20 ganger flere ganger daglig er det åpenbart. 

Ja, men han kunne ikke vite om tvangshandlingene mine før han spurte. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men han kunne ikke vite om tvangshandlingene mine før han spurte. 

Du må jo fortelle om hva "problemet ditt er" til han når du kommer på første timen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo fortelle om hva "problemet ditt er" til han når du kommer på første timen. 

Det skjedde ikke meg. Han satte bare i gang med hele mølla fra første time. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...