Gå til innhold

Vil dere ha Vedum eller Støre som statsminister?

Anbefalte innlegg

påskelilje
Anbru skrev (4 timer siden):

Tipper det betyr at hun hadde tærne i tangen (tang som i "tang og tare"). Altså at hun lå og dyppet tærne i vannet. Hvis det er riktig tolkning, hørtes det veldig så kos ut i alle fall! 😊

Stemmer det  sånn omtrent 😊 Se svar til Grendel over her.

Fortsetter under...

Like Utfall
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trodde De stemte Rødt? 

Anonymkode: 779a1...cd6

Ja var på Rødt side, men så tok jeg en ferietur til Venezuela :( 

Tror Rødt ville mistet minst halvparten av velgerne sine, om folk fikk oppleve sosialisme på kroppen. Det er lett å fortelle evntyrfortellinger om hvor bra alt vil bli, men som en vis mann en gang sa, facts don't care about your feelings.

påskelilje skrev (5 timer siden):

Kjenner du ikke uttrykket? Det er mest brukt om hus, at husane sidder med tean i tanga - altså at de ligger helt i vannkanten. Vi hadde en skikkelig sommerdag her i går, med soling, avslapping og grilling. Jeg kjente så vidt på vannet (og tanga), og la meg så på gresset, nesten med tærne i vannet 😁 Herlig!

Et mer erkesørlandsk uttrykk skal du lete lenge etter 😊

https://nortabs.net/tab/4148/

Jeg, var inne på tanken, men ordet "tean" som gjorde meg veldig usikker. Jeg trodde deres sa "tærne" (med skarre r så klart). Jeg er for dårlig på sørlandsk.🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...