Gå til innhold

Farlig sirkel?


Regiakakao

Anbefalte innlegg

Er redd jeg holde på å falle tilbake til å tygge maten og spytte den ut.. vet liksom ikke hva jeg skal gjør siden jeg egt ikke får snakke med helsesykepleier om mat og psykisk helse på grunn av psykologen min på grunn av dbt- behandling men, psykologen dømme meg så.. kan jo ikke la det gå ut av kontroll. Lurer virkelig på hvordan dette komme til å gå til høsten når jeg får en helt ny skole hverdag med internat og rare klokkeslett på måltider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regiakakao skrev (På 8.6.2021 den 22.39):

Er redd jeg holde på å falle tilbake til å tygge maten og spytte den ut.. vet liksom ikke hva jeg skal gjør siden jeg egt ikke får snakke med helsesykepleier om mat og psykisk helse på grunn av psykologen min på grunn av dbt- behandling men, psykologen dømme meg så.. kan jo ikke la det gå ut av kontroll. Lurer virkelig på hvordan dette komme til å gå til høsten når jeg får en helt ny skole hverdag med internat og rare klokkeslett på måltider..

Har du ingen andre trygge voksenpersoner du kan henvende deg til og snakke med som ikke er i hjelpeapparatet, men i din omgivelse? Hva tror du om det?

Jeg har forstått det nå senere, men f.eks. bestemoren min da jeg var noen år yngre enn deg, forsto en god del av hva som foregik i hodet mitt relatert til noe helt annet enn hva du strever med. Jeg husker en sommer hun spurte meg rett ut med direkte spørsmål. Jeg har lurt på hvordan livet hadde sett ut om jeg tok imot hennes hjelpende hånd og ikke avviste den bestemt med at, nei, det var ingenting. Hun hadde observert feil.

Jeg tror at vårt samfunn ikke gjør lurt i å sette bort eldre mennesker med en tanke om at de ikke lenger er en ressurs. De er en bank av kunnskap og erfaringer gjennom levd liv. I østlige land verdsettes eldre mennesker nettopp fordi de innehar mye kunnskap og kompetanse yngre ikke har, mens vi ser på de som en byrde fordi de koster penger å plassere bort å sørge for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...