Gå til innhold

Hvor mye legger man på seg av å souse en plate 200 gram meøkesjokolade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje

Det går ikke an å si nøyaktig. 200 g melkesjokolade inneholder ca 1100 kcal. Kommer sjokoladen på toppen av vanlig mat (1800-2500 kcal) eller har du bare spist denne sjokoladen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
ISW skrev (2 timer siden):

Gitt at du ellers går break even i kalorier er svaret ca 200 gram kroppsfett. 

Da forutsetter du vel at sjokoladen inneholder 100% fett? Det er jo en god del karbohydrater og litt protein også, og det blir vel ikke omdannet til fett 1:1 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (2 timer siden):

Gitt at du ellers går break even i kalorier er svaret ca 200 gram kroppsfett. 

Det der stemmer ikke. 200 g kokesjokolade eller annen sjokolade er ikke 200 g fett. Og om man hadde spist 200 g rent fett så hadde ikke det vært sånn at man ble å legge på seg 200 g fett.

Anonymkode: 912f2...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For å legge på seg 1 kg fett, må man oppnå et kalorioverskudd på 7000-9000 kcal. Dersom du spiser 200 g sjokolade (1100 kcal) hver dag, i tillegg til det du vanligvis spiser for å holde vekten stabil, vil du kunne gå opp ca. 1 kg i løpet av en uke. 

Anonymkode: ded55...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det der stemmer ikke. 200 g kokesjokolade eller annen sjokolade er ikke 200 g fett. Og om man hadde spist 200 g rent fett så hadde ikke det vært sånn at man ble å legge på seg 200 g fett.

Anonymkode: 912f2...c82

Feil.

Kroppsfett er celler som inneholder vann og annet. Det er ikke 9 kcal pr gram kroppsfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

For å legge på seg 1 kg fett, må man oppnå et kalorioverskudd på 7000-9000 kcal. Dersom du spiser 200 g sjokolade (1100 kcal) hver dag, i tillegg til det du vanligvis spiser for å holde vekten stabil, vil du kunne gå opp ca. 1 kg i løpet av en uke. 

Anonymkode: ded55...4cd

Vil jo ikke legge på meg da, var bare veldig fysen på det hehe. Sitter nå og goossser meg 😉

Anonymkode: c7f06...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vil jo ikke legge på meg da, var bare veldig fysen på det hehe. Sitter nå og goossser meg 😉

Anonymkode: c7f06...3fa

Da synes jeg du bare skal nyte den, og la kalorier være kalorier- det er sunt å kose seg innimellom☺️ 

Anonymkode: ded55...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge denne må man spise 2.4 kg sjokolade for å legge på seg 1 kg fett.

Det vil si at man legger på seg 83g flesk av 200g sjokolade.

https://forskning.no/slanking-mat-menneskekroppen/spor-en-forsker-hvor-mye-legger-jeg-pa-meg-av-100-gram-sjokolade/528572

I hvis man følger antagelsen i artikkelen  må man jogge ca 11km for å forbrenne hele denne sjokoladeplaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Feil.

Kroppsfett er celler som inneholder vann og annet. Det er ikke 9 kcal pr gram kroppsfett.

Må ha sjokolade, men blir ikke å legge på meg siden jeg er naturlig slank. 

 

Grendel skrev (1 minutt siden):

I følge denne må man spise 2.4 kg sjokolade for å legge på seg 1 kg fett.

Det vil si at man legger på seg 83g flesk av 200g sjokolade.

Da legger man ikke på seg 200 g fett av 200 g sjokolade. Som jeg sa ja. 

Anonymkode: 912f2...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må ha sjokolade, men blir ikke å legge på meg siden jeg er naturlig slank. 

Anonymkode: 912f2...c82

Men selv ikke en slank kropp har godt av så mye sjokolade. :) Men du spiser kanskje ikke en hel storplate i gangen så ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Men selv ikke en slank kropp har godt av så mye sjokolade. :) Men du spiser kanskje ikke en hel storplate i gangen så ofte? 

Noen ganger er sjokolade det eneste jeg spiser, men ligger vel på 2-3 plater i uka.

Anonymkode: 912f2...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...