Gå til innhold

Hva gjør dere for å komme ut av en gi-blaffen periode?


Gondor

Anbefalte innlegg

Fra onsdag forrige uke og frem til i dag (mandag) har jeg gitt fullstendig blaffen i alt som heter slankekurer, med det resultat at jeg har gått opp 600 g fra forrige mandag. Det er ikke særlig motiverende og jeg får litt lyst til å gi opp. Men jeg følte meg så vel de to ukene jeg hadde et sunt og balansert kosthold, så nå er jeg klar for å begynne igjen. Saken er at jeg har vært i ubalanse og har hatt mange dårlige dager og da gir ingenting mening. Det er andre aktiviteter det også har gått utover. Jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker og det fungerer for meg, men forrige uke gjorde jeg ikke det heller.

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Gondor skrev (15 minutter siden):

Fra onsdag forrige uke og frem til i dag (mandag) har jeg gitt fullstendig blaffen i alt som heter slankekurer, med det resultat at jeg har gått opp 600 g fra forrige mandag. Det er ikke særlig motiverende og jeg får litt lyst til å gi opp. Men jeg følte meg så vel de to ukene jeg hadde et sunt og balansert kosthold, så nå er jeg klar for å begynne igjen. Saken er at jeg har vært i ubalanse og har hatt mange dårlige dager og da gir ingenting mening. Det er andre aktiviteter det også har gått utover. Jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker og det fungerer for meg, men forrige uke gjorde jeg ikke det heller.

Tips mottas med takk!

Jeg gikk opp 800 gram siden fredag, det demotiverer meg men jeg skal fortsette nå. 600 gram på en uke er jo ikke mye, det går du fort ned igjen. Bare å begynne påan igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har perioder hvor jeg faller inn i et dårligere kosthold eller at jeg spiser alt for mye, så starter jeg med å fokusere på å ikke småspise eller ikke kjøpe masse usunt i tillegg til måltidene. Og deretter kan jeg begynne å justere mengden. Jeg går aldri rett fra overspising til å spise i underskudd. Jeg får jo veldig hjelp av en lettere spiseforstyrrelse til å stoppe meg selv før jeg legger på meg flere kg da, men jeg har slike uker rett som det er. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det godt de to ukene jeg klarte å spise sunt og moderat, men så ramlet jeg altså helt sammen. Tror dette er enklere hvis man har en stabil psyke og ikke ramler helt sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Gondor skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde det godt de to ukene jeg klarte å spise sunt og moderat, men så ramlet jeg altså helt sammen. Tror dette er enklere hvis man har en stabil psyke og ikke ramler helt sammen.

 

Ja psyken har mye å si, når man er nede vl man bare gi faen i all for hva rolle spiller det? Man må også ha sterk vilje for å klare seg til lite mat, jeg drikker mye lettbrus og spiser saft is uten sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...