Gå til innhold

63 kg og 166 høy , feit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forsøkt å gå ned og klarte det for en stund.  Gikk ned til 59 kg, men for å holde den vekten så kunne jeg knappt spise noe. Selv om jeg trener og er forsiktig med matinntaket så gikk jeg opp igjen til 63 kg. Nå orker jeg ikke mer slanking.  Hva synes du ? 63 kg og 1.66 høy , høres det ille mye ut? 

Anonymkode: 46722...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har forsøkt å gå ned og klarte det for en stund.  Gikk ned til 59 kg, men for å holde den vekten så kunne jeg knappt spise noe. Selv om jeg trener og er forsiktig med matinntaket så gikk jeg opp igjen til 63 kg. Nå orker jeg ikke mer slanking.  Hva synes du ? 63 kg og 1.66 høy , høres det ille mye ut? 

Anonymkode: 46722...5a1

Du er på ingen måte feit. Du er godt innenfor normalområdet på BMI og helsemessig helt perfekt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har forsøkt å gå ned og klarte det for en stund.  Gikk ned til 59 kg, men for å holde den vekten så kunne jeg knappt spise noe. Selv om jeg trener og er forsiktig med matinntaket så gikk jeg opp igjen til 63 kg. Nå orker jeg ikke mer slanking.  Hva synes du ? 63 kg og 1.66 høy , høres det ille mye ut? 

Anonymkode: 46722...5a1

Absolutt ikke !!!!

Anonymkode: 5b83b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en passelig vekt.

Sånn som du beskriver det tror jeg det er best om du er fornøyd med den helt normale vekten du har. Ellers risikerer du jojo-slanking og vektoppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 166 høy, og syns jeg ville vært lubben/ chubby om jeg var 63 kilo. Ikke tjukk eller feit altså, men chubby.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Kayia skrev (På 25.6.2021 den 20.53):

Jeg er 166 høy, og syns jeg ville vært lubben/ chubby om jeg var 63 kilo. Ikke tjukk eller feit altså, men chubby.  

Husk at 63 kg på deg trenger ikke se ut som 63 kg på en annen person. Dette har mye å si hvilken beinbyggning du har, hvor mye muskler du har osv. Selv er jeg nokså tynn og spebygget i skjelettet og av den grunn vil jeg i utgangspunktet veie mindre enn en som har kraftigere beinbygning. Dette er noe BMI-skalaen ikke tar høyde for og heller ikke når man bare oppgir vekt og høyde. For å vite mer presist, er det beste da å benytte et målebånd rundt livet. Det står guider ang. dette på nettet, bl.a på Lommelegen.no - Midjemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...