Gå til innhold

Mannen bruker så mye salt når han koker poteter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Da ville jeg heller ha tatt meg en tur til legen. Kan det skade? Det høres ut som om det er en stund siden og du strever med en del uforklarlige fysiske symptomer du går og bekymrer deg litt over. Legen vil deg ditt beste i dag. Vi ukyndige folk har ikke kompetanse nok til å tolke svaret riktig fra en blodtrykksmåler uansett. Dessuten, faren med å ha en tilgjengelig hjemme hos seg selv, er å overbehandle seg selv og bli overfokusert og derav få et forverret resultat. Om du i utgangspunktet er redd for vaksinen og lett kan engste deg for helse, er dette som å åpne døren på vid vegg for angsten.

Vil du deg selv ditt beste, ville jeg selv gått bort ifra den tanken der... :) 

Enig med deg. Jeg skal få målt blodtrykk og ta blodprøver hos legen. Tror at jeg er frisk selv om jeg har litt småplager. Tror ikke det er noe annet enn helt alminnelige plager. Og ikke noe sykdom eller annet. Men det er nok lurt å ta seg en legesjekk iblant  :)

Anonymkode: 4f7b2...659

Fortsetter under...

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Da ville jeg heller ha tatt meg en tur til legen. Kan det skade? Det høres ut som om det er en stund siden og du strever med en del uforklarlige fysiske symptomer du går og bekymrer deg litt over. Legen vil deg ditt beste i dag. Vi ukyndige folk har ikke kompetanse nok til å tolke svaret riktig fra en blodtrykksmåler uansett. Dessuten, faren med å ha en tilgjengelig hjemme hos seg selv, er å overbehandle seg selv og bli overfokusert og derav få et forverret resultat. Om du i utgangspunktet er redd for vaksinen og lett kan engste deg for helse, er dette som å åpne døren på vid vegg for angsten.

Vil du deg selv ditt beste, ville jeg selv gått bort ifra den tanken der... :) 

Skal si til mannen at jeg må slutte å spise salt pga helsen. Eller at jeg må regulere saltinntaket slik at han våkner 😅. Han mener jo det godt med å lage mat til meg. Men jeg er nødt til å takke  fint nei til alt saltet 😅

Kayia skrev (25 minutter siden):

Artig film :). Og bekrefter egentlig mitt poeng - har hørt at det ikke har noe for seg å salte vannet når man koker med skallet på (og det gjør vel de fleste i dag, i hvertfall til hverdags). Dermed får man vel heller ikke bivirkninger av saltet.

AnonymBruker
Ekstra skrev (10 minutter siden):

Artig film :). Og bekrefter egentlig mitt poeng - har hørt at det ikke har noe for seg å salte vannet når man koker med skallet på (og det gjør vel de fleste i dag, i hvertfall til hverdags). Dermed får man vel heller ikke bivirkninger av saltet.

Koker ikke mannen til ts potetene uten skall?

Anonymkode: 75116...bfc

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle til å svare at det har jeg ingen formening om 😅, men ser det står lenger opp, ja. Da får vi bare håpe at de kan snakke sammen og bli enige om hvorvidt saltet skal droppes eller om potetene skal kokes med skallet på.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men usikker på hvor mye av saltet som trenger inn i poteten 😅. Håper det var lite for det er litt ubehagelig å tenke på å ha spist for mye salt i flere år nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...