Gå til innhold

Trim og treningsplaner for høsten


påskelilje

Anbefalte innlegg

For min del er ferien akkurat over, og i løpet av denne uka blir jeg også fullvaksinert, så nå har jeg ingen unnskyldninger for å droppe treningen lenger 😄 Har vært litt slapp de siste månedene, men er i godt driv nå. Slik er mine planer for høsten:

1)
I størst mulig grad sykle til og fra jobb (har elsykkel, 7 km hver vei) de dagene jeg har oppmøte på kontoret (har hatt hjemmekontor i lange tider, men nå skal vi stort sett være på kontoret), frem til frosten kommer.

2)
Trene på treningssenteret 2-3 ganger per uke: styrke, yoga og svømming

3)
Prøve å få til en lengre sykkeltur eller gåtur i løpet av helga.

Jeg var på treningssenteret forrige mandag. Gøy! Mange måneder siden sist (pga korona) Så var jeg bortreist noen dager, syklet både lørdag og søndag med mannen, og til jobb i dag. Og i ettermiddag skal jeg på yoga, og muligens trene litt styrke også. Så nå er jeg i gang 🙂

...

Hvilke planer har dere andre for trening i høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
påskelilje skrev (5 timer siden):

For min del er ferien akkurat over, og i løpet av denne uka blir jeg også fullvaksinert, så nå har jeg ingen unnskyldninger for å droppe treningen lenger 😄 Har vært litt slapp de siste månedene, men er i godt driv nå. Slik er mine planer for høsten:

1)
I størst mulig grad sykle til og fra jobb (har elsykkel, 7 km hver vei) de dagene jeg har oppmøte på kontoret (har hatt hjemmekontor i lange tider, men nå skal vi stort sett være på kontoret), frem til frosten kommer.

2)
Trene på treningssenteret 2-3 ganger per uke: styrke, yoga og svømming

3)
Prøve å få til en lengre sykkeltur eller gåtur i løpet av helga.

Jeg var på treningssenteret forrige mandag. Gøy! Mange måneder siden sist (pga korona) Så var jeg bortreist noen dager, syklet både lørdag og søndag med mannen, og til jobb i dag. Og i ettermiddag skal jeg på yoga, og muligens trene litt styrke også. Så nå er jeg i gang 🙂

...

Hvilke planer har dere andre for trening i høst?

Planen er å fortsette som jeg allerede gjør. Har trent på treningsstudio siden de åpnet opp. Unntaket var de første 14 dagene av ferien. Da ble det fjellturer i steden. De siste 14 av dagene av ferien har jeg trent på treningsstudio igjen. 

Fint hvis vi klarer å få litt liv i disse trådene igjen :) Ikke så lett det etter at forumet ble slått sammen med slanketrådene. Jeg synes ikke disse temaene passer sammen heller. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 timer siden):

Hvilke planer har dere andre for trening i høst?

Høres ut som du har gode planer!

Jeg vil også være med å dele framover for økt fokus og motivasjon. Jeg har ikke trent på senter på år og dag og har knapt gjort noe annet heller siden «Korona», minst… så må komme i gang nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (16 minutter siden):

Høres ut som du har gode planer!

Jeg vil også være med å dele framover for økt fokus og motivasjon. Jeg har ikke trent på senter på år og dag og har knapt gjort noe annet heller siden «Korona», minst… så må komme i gang nå. 

Samme her. 

Har en avtale med en om å begynne og trene på treningssenter en fast dag.   Har også planer om å gå i svømmehallen en dag i uka. Har ikke større planer enn det, for da greier jeg kanskje å gjennomføre.  Liker jo å trene, men sliter med å komme meg ut av døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 timer siden):

Hvilke planer har dere andre for trening i høst?

Dere finner ikke meg på noe treningssenter, det er helt sikkert! :D Men det er jo topp for de som liker å gå der.

Jeg hadde satt meg et tidsmål på max. 27 min på en 3 kms runde vi har, jada, jeg beveger meg ikke fort, men sånn er nå jeg. Første turen etter dette målet ble satt kom jeg rundt på 27:48 og på fredag nå, andre turen, klokket jeg inn 24:38! Så første mål nådd! Satte meg så et mål om å klare å jogge hele runden uten å gå, men etter et par dager kom jeg til å tenke på at skoliosen klemmer sammen lungene mine slik at det etter 500 m jogging høres og føles ut som jeg har astma omtrent... Jaja, vi får nå se!

Et overkommelig mål er i alle fall at jeg skal gå minst 10.000 skritt hver dag i august. Det må jeg da klare! Ambisiøse og/eller langvarige mål vet jeg at går i vasken etter en tid uansett. Men formen har blitt bedre i takt med at kroppen har blitt vant til det nye kostholdet (lavkarbo) og det er moro! Så moro at jeg har bestilt både ny trenings-bh, nye joggesko og 3 nye treningstightser! Var faktisk på tide å fornye noe der altså, det er ikke bare for fjas og stas, men litt det også... ;)

Gikk en kveldstur i går, ble 5,5 km / 5 kvarter, holdt stort sett godt tempo, men ble litt opphengt i et kamp på en Pokemon-gym en liten stund der...! 🤣 Vi har fantastiske turmuligheter rett utenfor døra her vi bor så jeg har ingenting annet enn latskap å skylde på om jeg ikke gidder å komme meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 timer siden):

For min del er ferien akkurat over, og i løpet av denne uka blir jeg også fullvaksinert, så nå har jeg ingen unnskyldninger for å droppe treningen lenger 😄 Har vært litt slapp de siste månedene, men er i godt driv nå. Slik er mine planer for høsten:

1)
I størst mulig grad sykle til og fra jobb (har elsykkel, 7 km hver vei) de dagene jeg har oppmøte på kontoret (har hatt hjemmekontor i lange tider, men nå skal vi stort sett være på kontoret), frem til frosten kommer.

2)
Trene på treningssenteret 2-3 ganger per uke: styrke, yoga og svømming

3)
Prøve å få til en lengre sykkeltur eller gåtur i løpet av helga.

Jeg var på treningssenteret forrige mandag. Gøy! Mange måneder siden sist (pga korona) Så var jeg bortreist noen dager, syklet både lørdag og søndag med mannen, og til jobb i dag. Og i ettermiddag skal jeg på yoga, og muligens trene litt styrke også. Så nå er jeg i gang 🙂

...

Hvilke planer har dere andre for trening i høst?

Mine planer er omtrent som dine, men tenker nok å få til en eller annen trim de fleste dager, i den grad tiden tillater. Nå som jeg ikke lenger har barn som skal kjøres til trening de fleste hverdagskvelder har jeg jo nesten ubegrenset med tid ;). I tillegg til styrke på treningsstudio skal jeg få til sykling og/eller gåing i bakker minst en kveld pr uke. Spinning på senteret en kveld i uka etterhvert.

Er ekstra motivert etter å ha vært indisponert på grunn av skade i hele sommer 😬 og derfor også i ganske dårlig form.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klart å holde 2 joggeturer i uka gjennom hele koronatiden.

Målet i første omgang får være å legge til én ekstra økt som ikke er jogging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nå kom jeg akkurat hjem fra treningssenteret og i dag var det ca 20 unge gutter med store muskler og V-rygg der. Den eneste dama som var der ,var ei middelaldrende dame mellom 50 og 60 ( uten store muskler) og det var meg 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Nå kom jeg akkurat hjem fra treningssenteret og i dag var det ca 20 unge gutter med store muskler og V-rygg der. Den eneste dama som var der ,var ei middelaldrende dame mellom 50 og 60 ( uten store muskler) og det var meg 😀

 

Hehe... Da jeg var der forrige mandag, var det bare jeg og ei middelaldrende til - resten unge gutter og menn 😀 I dag var det mange flere kvinner der.

Jeg trente styrke en time, og hadde så en time myk yoga. Vanvittig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 timer siden):

Mine planer er omtrent som dine, men tenker nok å få til en eller annen trim de fleste dager, i den grad tiden tillater. Nå som jeg ikke lenger har barn som skal kjøres til trening de fleste hverdagskvelder har jeg jo nesten ubegrenset med tid ;). I tillegg til styrke på treningsstudio skal jeg få til sykling og/eller gåing i bakker minst en kveld pr uke. Spinning på senteret en kveld i uka etterhvert.

Er ekstra motivert etter å ha vært indisponert på grunn av skade i hele sommer 😬 og derfor også i ganske dårlig form.

 

 

 

Det er sant! Har jo et hav av tid nå ift tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Hehe... Da jeg var der forrige mandag, var det bare jeg og ei middelaldrende til - resten unge gutter og menn 😀 I dag var det mange flere kvinner der.

Jeg trente styrke en time, og hadde så en time myk yoga. Vanvittig deilig!

Ja enig, det er så vanvittig deilig etterpå 😀 Det er derfor jeg fortsetter å trene. Muskler får jeg aldri, men det gjør så godt likevel både fysisk og psykisk. Og så tror jeg at jeg blir litt sterkere av dette i forhold til hvis jeg ikke hadde trent i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Fint hvis vi klarer å få litt liv i disse trådene igjen :) Ikke så lett det etter at forumet ble slått sammen med slanketrådene. Jeg synes ikke disse temaene passer sammen heller. 

Nei, enig med deg. Trening betyr ikke nødvendigvis slanking. 

Men vi får lage litt liv her nå fremover 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (14 timer siden):

Høres ut som du har gode planer!

Jeg vil også være med å dele framover for økt fokus og motivasjon. Jeg har ikke trent på senter på år og dag og har knapt gjort noe annet heller siden «Korona», minst… så må komme i gang nå. 

Så bra! Hva slags trening har du lyst til å gjøre da? Jeg hadde jo ikke trent på treningssenter på rundt ti år, men det var dattera som fikk meg i gang. Hun mente jeg trengte noe nytt treningstøy (noe jeg i utgangspunktet syntes var unødvendig, men det var jo litt gøy å se litt mer moderne ut enn fra 2010 😄 ) Kan jo ikke skryte på meg så mange treningsøkter ennå, men det er veldig gøy å være der, og bli kjent med apparatene og forhåpentligvis bli litt sterkere for hver gang 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (13 timer siden):

Samme her. 

Har en avtale med en om å begynne og trene på treningssenter en fast dag.   Har også planer om å gå i svømmehallen en dag i uka. Har ikke større planer enn det, for da greier jeg kanskje å gjennomføre.  Liker jo å trene, men sliter med å komme meg ut av døra. 

Lurt å ha konkrete mål som du vet du kan klare. Jeg vil også begynne å svømme igjen, så i løpet av august skal jeg ha kommet i gang med det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 timer siden):

Jeg har klart å holde 2 joggeturer i uka gjennom hele koronatiden.

Målet i første omgang får være å legge til én ekstra økt som ikke er jogging. 

Det er jo bra da. Jeg har ikke løpt på lange tider. Gjorde det vel et par ganger i fjor, forresten, men det ble ikke noe mer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Så bra! Hva slags trening har du lyst til å gjøre da? Jeg hadde jo ikke trent på treningssenter på rundt ti år, men det var dattera som fikk meg i gang. Hun mente jeg trengte noe nytt treningstøy (noe jeg i utgangspunktet syntes var unødvendig, men det var jo litt gøy å se litt mer moderne ut enn fra 2010 😄 ) Kan jo ikke skryte på meg så mange treningsøkter ennå, men det er veldig gøy å være der, og bli kjent med apparatene og forhåpentligvis bli litt sterkere for hver gang 🙂

Jeg har trent mye på treningssenter de siste årene, men hatt korona-opphold. Det vil bli blanding av styrke og kardio. Har null lyst, men må…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...