Gå til innhold

Ofte oppblåst av lite mat


Regiakakao

Anbefalte innlegg

Har gått opp rundt 1.7 kg siden i dag morges og er så oppblåst nå.. har mensen itilegg men, tror ikkje det har så mye å si...

 

orientalsk gryterett og salat

En urge smooth mango uten sukker
Et grønt eple

Kvelds: pizza av 4 eggehviter med ost, rødløk, pizzakrydder og kryddersalami


 90 gram Sukkerfri fruktkarameller

Har et delmål på 60/65 kg før desember. Er 172 cm høy ca, hva skal jeg gjøre?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regiakakao skrev (4 minutter siden):

Har gått opp rundt 1.7 kg siden i dag morges og er så oppblåst nå.. har mensen itilegg men, tror ikkje det har så mye å si...

 

orientalsk gryterett og salat

En urge smooth mango uten sukker
Et grønt eple

Kvelds: pizza av 4 eggehviter med ost, rødløk, pizzakrydder og kryddersalami


 90 gram Sukkerfri fruktkarameller

Har et delmål på 60/65 kg før desember. Er 172 cm høy ca, hva skal jeg gjøre?

 

 

 

 

 

Det meste du ramser opp her kan vel gjøre noen og enhver skikkelig oppblåst. Oppgang i løpet av dagen er naturlig og varierer. Er du plaget av oppblåsthet kan du lese om fodmap eller ibs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (9 minutter siden):

Det meste du ramser opp her kan vel gjøre noen og enhver skikkelig oppblåst. Oppgang i løpet av dagen er naturlig og varierer. Er du plaget av oppblåsthet kan du lese om fodmap eller ibs. 

Problemet er at jeg blir oppblåst uansett hvor lite eller hvor mye jeg spiser..og går opp 2 kg opp kvelden iforhold til morgen vekten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regiakakao skrev (4 minutter siden):

Problemet er at jeg blir oppblåst uansett hvor lite eller hvor mye jeg spiser..og går opp 2 kg opp kvelden iforhold til morgen vekten 

Ja og derfor bør du lese om fodmap og ibs, ev få hjelp av lege el ernæringsfysiolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regiakakao skrev (6 timer siden):

har mensen itilegg men, tror ikkje det har så mye å si...

En urge smooth mango uten sukker
Et grønt eple

 90 gram Sukkerfri fruktkarameller

Alt dette gir luft i magen, særlig sukkerfrie ting. Du har ikke gått opp 1,7 kg, det er mat og væske du helt naturlig i kroppen, alle har det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regiakakao skrev (13 timer siden):

pizza av 4 eggehviter med ost, rødløk, pizzakrydder og kryddersalami

Med respekt for italienere, dette skvipet er IKKE pizza. DETTE er pizza: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Pizza

Ellers: du spiser så lite at kroppen går i sparebluss og kommer til å gå opp med en gang du spiser normalt. Om du fortsetter på denne syke dietten livet ut vil du bli slapp, miste håret og få et langsomt hode. Hjernen trenger både fett og næring for å fungere.

Støtter forslaget om å rådføre deg med noen med dokumentert ernæringskompetanse. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle går opp 1,5-2 kg, noe rundt der fra morgen til kveld. Fordi maten og drikken vi spiser veier noe den også. 

Vektmålet ditt er greit, men du bør ikke gå for lavt i antall kcal per dag og du trenger mer næring. Hvorfor lager du omelett uten plommen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Alle går opp 1,5-2 kg, noe rundt der fra morgen til kveld. Fordi maten og drikken vi spiser veier noe den også. 

Vektmålet ditt er greit, men du bør ikke gå for lavt i antall kcal per dag og du trenger mer næring. Hvorfor lager du omelett uten plommen? 

Lager ikke omelett, lager pizza bunn av eggehvite og Maizena. Plommen er blitt fear food.  Vekt målet til desember er bare et delmål for det ultimate vektmålet er 30/40 kg før juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 timer siden):

Med respekt for italienere, dette skvipet er IKKE pizza. DETTE er pizza: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Pizza

Ellers: du spiser så lite at kroppen går i sparebluss og kommer til å gå opp med en gang du spiser normalt. Om du fortsetter på denne syke dietten livet ut vil du bli slapp, miste håret og få et langsomt hode. Hjernen trenger både fett og næring for å fungere.

Støtter forslaget om å rådføre deg med noen med dokumentert ernæringskompetanse. 

 Stod pizza i oppskriften så ..  har uansett en spiseforstyrrelse som ingen i hjelpeapparatet hjelper meg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regiakakao skrev (16 minutter siden):

Lager ikke omelett, lager pizza bunn av eggehvite og Maizena. Plommen er blitt fear food.  Vekt målet til desember er bare et delmål for det ultimate vektmålet er 30/40 kg før juni

Okei. Men dette vet du er farlig. Da er du jo sykelig undervektig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (22 minutter siden):

Okei. Men dette vet du er farlig. Da er du jo sykelig undervektig..

Er nødt til å straffe meg selv, så.. for at jeg sliter ut folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regiakakao skrev (47 minutter siden):

Er nødt til å straffe meg selv, så.. for at jeg sliter ut folk..

Skjønner. Men jeg tror ikke noen andre enn du selv tenker at du må det. Er stuck i å straffe meg selv jeg også, men. Det er lettere å gi råd/støtte til alle andre enn seg selv. ;)

Det vil ikke gagne en eneste person at du sulter deg i hjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...