Gå til innhold

Er dette her høyt matinntak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag:

2 speilegg med kalkunbacon (2 skiver) og bønner i tomatsaus.

2 timer etterpå. Kjenner kroppen skrike etter næring. Kjøper meg sandvich av rugbrød med salat og brie+ kanelbolle og kaffe. Det er bare 2 timer siden og jeg er igjen skrubbsulten! 

Anonymkode: 6ae63...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

I dag:

2 speilegg med kalkunbacon (2 skiver) og bønner i tomatsaus.

2 timer etterpå. Kjenner kroppen skrike etter næring. Kjøper meg sandvich av rugbrød med salat og brie+ kanelbolle og kaffe. Det er bare 2 timer siden og jeg er igjen skrubbsulten! 

Anonymkode: 6ae63...9b1

Frokosten burde holdt deg mett lengre, men det er en del karbohydrater i bønnene som øker blodsukkeret ditt og gjør deg raskere sulten. Rugbrød inneholder mye karbohydrater (selv om det er av den bedre sorten mel) og kanelbolle sender blodsukkeret rett til værs og du blir sulten igjen etter kort tid.

Jeg har i dag spist 1 skive lavkarbobrød (matpakkebrød) med smør, kaviar og jarlsberg + 1 lavkarbo polarbrød (er mye mindre enn de du ser i butikken altså) med smør og sukkerfritt blåbærsyltetøy og en skål med litt gresk yoghurt, bringebær og lavkarbo-granola. Spiste frokost ca. 9:30 og da vi satte oss til middagsbordet kl. 16 var ingen av oss veldig sultne ennå. :) Spiste et par bringebær da jeg var innom hagen, det var alt jeg hadde i meg i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I dag:

2 speilegg med kalkunbacon (2 skiver) og bønner i tomatsaus.

2 timer etterpå. Kjenner kroppen skrike etter næring. Kjøper meg sandvich av rugbrød med salat og brie+ kanelbolle og kaffe. Det er bare 2 timer siden og jeg er igjen skrubbsulten! 

Anonymkode: 6ae63...9b1

Antar du skal ned i vekt? Du spiser mat som gjør deg sulten raskt istedet for å spise mat som holder deg mett lenger. Både bønner i tomatsaus og kanlbolle gjør at blodsukkeret skyter til værs.

Anonymkode: 79de5...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-14 den 16.13):

I dag:

2 speilegg med kalkunbacon (2 skiver) og bønner i tomatsaus.

2 timer etterpå. Kjenner kroppen skrike etter næring. Kjøper meg sandvich av rugbrød med salat og brie+ kanelbolle og kaffe. Det er bare 2 timer siden og jeg er igjen skrubbsulten! 

Anonymkode: 6ae63...9b1

du burde prøve å bare rett og slett holde ut det å v3 skrubbsulten i noen få dager, spise små måltider med myyye proteiner. Du har nok utvidet magesekk, og da skal det mye mat til for å fylle og mye mat for å holde magesekken fyldy opp. Jeg var som deg for to uker siden.. jeg spiser masse av de skyr yoghurtene med mye protein. Magesekken vil krympe inn etter bare noen få dager og da kan du spise deg mett på små pltider.

Anonymkode: bff7c...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville roet ned på karbohydratene. Man blir raskere sulten på ustabilt blodsukker, og konsekvensen blir at man spiser mer kalorier enn man trenger. Det er bedre å få i seg nok proteiner og fett, slik at man holder seg mett lengre. Avokado, feit fisk, kylling, olivenolje, gjerne litt feitere meieriprodukter om man tåler det, frøknekkebrød (som Brisk, Coop frøknekkebrød eller selvlaget), nøtter, egg, skalldyr mv. Og sist men ikke minst MASSE grønnsaker, og vann!. Utskeielser bør være planlagt på forhånd, da smaker de bedre - også for samvittigheten :-). Det vil gjerne være en tilvenningsfase på noen dager hvor sultfølelsen kan være plagsom. Da må man være standhaftig, det vil gå over.

Bøkene til både Fedon Lindberg og Sofie Hexeberg er vel verdt å ta en titt på. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar skrev (22 timer siden):

Jeg ville roet ned på karbohydratene. Man blir raskere sulten på ustabilt blodsukker, og konsekvensen blir at man spiser mer kalorier enn man trenger. Det er bedre å få i seg nok proteiner og fett, slik at man holder seg mett lengre. Avokado, feit fisk, kylling, olivenolje, gjerne litt feitere meieriprodukter om man tåler det, frøknekkebrød (som Brisk, Coop frøknekkebrød eller selvlaget), nøtter, egg, skalldyr mv. Og sist men ikke minst MASSE grønnsaker, og vann!. Utskeielser bør være planlagt på forhånd, da smaker de bedre - også for samvittigheten :-). Det vil gjerne være en tilvenningsfase på noen dager hvor sultfølelsen kan være plagsom. Da må man være standhaftig, det vil gå over.

Bøkene til både Fedon Lindberg og Sofie Hexeberg er vel verdt å ta en titt på. 

 

 

 

Takk, men jeg er undervektig nok til at psykologen spør hver time. Har tatt blodprøve og ikke noe er feil. 

Utskeielse for meg er å gå på Egon, Peppes, eller noe annet slik fancy/dyrt. For meg er det en hårfin grense mellom det å spise sunt og billig og det å få tvangstanker rundt det. Men enig i at blir ting hverdagslig så er det ikke lenger noe som kjennes som en belønning. Bare at nå for tiden er å ta meg en kaffe ute og enten en kake eller bedre mat min eneste glede/dagens høydepunkt. Folk orke jeg ikke møte for mye fordi jeg er i den situasjonen jeg er og skammer meg litt, selv om jeg har en avtale neste uke, på mitt initiativ selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 6ae63...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 21.02):

Takk, men jeg er undervektig nok til at psykologen spør hver time. Har tatt blodprøve og ikke noe er feil. 

Utskeielse for meg er å gå på Egon, Peppes, eller noe annet slik fancy/dyrt. For meg er det en hårfin grense mellom det å spise sunt og billig og det å få tvangstanker rundt det. Men enig i at blir ting hverdagslig så er det ikke lenger noe som kjennes som en belønning. Bare at nå for tiden er å ta meg en kaffe ute og enten en kake eller bedre mat min eneste glede/dagens høydepunkt. Folk orke jeg ikke møte for mye fordi jeg er i den situasjonen jeg er og skammer meg litt, selv om jeg har en avtale neste uke, på mitt initiativ selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 6ae63...9b1

Da anbefaler jeg å bli henvist til ernæringsfysiolog, som kan tilpasse en kostplan med nok kalorier - om ikke annet nok til at du holder vekta og ikke går ned mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...