Gå til innhold

opp 5 kg på kort tid


Regiakakao

Anbefalte innlegg

veide 70.3 kg å fredags morgen og nå veide jeg 75 kg og det samme skjedde sist helg men når jeg kom tilbake til internatet og veide meg så var vekta på 72-73 kg? for det er vell ikke mulig å spise 35.000 kalorier fra fredag-søndag?

 

lunsj- en ostebaguett med 4 skiver ost og jalapeno og ketchup

 

middag- gryterett med kidneybønner og salat

 

 en boks sukkerfri gele

en boks sukkerfri cult

en skyr mango

knotter

sukkerfri pastiller

 

chips

3 brødskiver med ost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regiakakao skrev (5 minutter siden):

veide 70.3 kg å fredags morgen og nå veide jeg 75 kg og det samme skjedde sist helg men når jeg kom tilbake til internatet og veide meg så var vekta på 72-73 kg? for det er vell ikke mulig å spise 35.000 kalorier fra fredag-søndag?

Altså - hvis du veide deg i kveld så er det overhode ikke sammenlignbart med hva du veide fredag morgen. :) Det er helt vanlig med opptil flere kg forskjell fra morgen til kveld. Du har mat og væske i tarmene, kroppen har samlet vann og kanskje har du spist en del salt som også samler vann. For ikke å snakke om at karbohydrater holder på mye mer vann i kroppen enn om du spiser fett og proteiner. Det er ikke mulig at du har gått opp 4-5 kg fett på 2,5 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg leste i den forrige tråden din, om at du føler deg oppblåst, og kan denne vektoppgangen ha en helt naturlig og biologisk forklarlig sammenheng med at du har et sunnere og mer næringsrikt matinntak i helgene mens du er hjemme og at kroppen din egentlig er sultefôret på mat i lengre tid, så du kan nærmest se for deg en svamp som suger til seg det den klarer når den endelig får tilgang på næring av all mulig slag. Litt det @Kayia nevnte på, sitert: "du spiser så lite at kroppen går i sparebluss og kommer til å gå opp med en gang du spiser normalt. Om du fortsetter på denne syke dietten livet ut vil du bli slapp, miste håret og få et langsomt hode. Hjernen trenger både fett og næring for å fungere."

Et fint sted jeg tror kan være å beynne for deg, er å kun veie deg én gang i uken, fast dag, om morgenen. Det er helt meningsløst å veie seg flere ganger til dagen eller i uken. Jeg har sagt det før og andre har sagt det til deg - men fremdeles veier du deg hyppig og bekymrer deg over det samme. Du fortjener å bruke ungdomsårene dine på noe mer morsomt og selvutviklende enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har gått ned 

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg leste i den forrige tråden din, om at du føler deg oppblåst, og kan denne vektoppgangen ha en helt naturlig og biologisk forklarlig sammenheng med at du har et sunnere og mer næringsrikt matinntak i helgene mens du er hjemme og at kroppen din egentlig er sultefôret på mat i lengre tid, så du kan nærmest se for deg en svamp som suger til seg det den klarer når den endelig får tilgang på næring av all mulig slag. Litt det @Kayia nevnte på, sitert: "du spiser så lite at kroppen går i sparebluss og kommer til å gå opp med en gang du spiser normalt. Om du fortsetter på denne syke dietten livet ut vil du bli slapp, miste håret og få et langsomt hode. Hjernen trenger både fett og næring for å fungere."

Et fint sted jeg tror kan være å beynne for deg, er å kun veie deg én gang i uken, fast dag, om morgenen. Det er helt meningsløst å veie seg flere ganger til dagen eller i uken. Jeg har sagt det før og andre har sagt det til deg - men fremdeles veier du deg hyppig og bekymrer deg over det samme. Du fortjener å bruke ungdomsårene dine på noe mer morsomt og selvutviklende enn dette.

Har gått ned 10 kg siden februar og klarer ikke å se det... Merker det kun på arbeidsbuksene mine... Veier meg ikke hver dag lengre..  men kaster opp så og si 4/5 dager i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...