Gå til innhold

Ukas trening. Uke 35


emilie321

Anbefalte innlegg

Denne uka er jeg fornøyd etter forholdene.  Har greid å gått tur 3 dager + 1 dag på treningssenteret. Går ikke så lenge (35-45 min), men formen er dårlig og jeg har mye ekstra å bære på. Har lenge vært i en spiseperiode, men nå har jeg greid å snudd om. Heldigvis. 

Målet mitt er å bygge meg sakte opp så jeg kanskje greier å holde på den gode perioden jeg nå er i. Blir jeg for ivrig, blir jeg bare så sliten at jeg ramler av lasset igjen.  Målet mitt den neste uka er å greie det samme som denne uka. Greier jeg det, så skal jeg være fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!

Jeg har trent styrke onsdag (30 min), torsdag (1,5 time) og søndag (55 min). Jeg syklet til jobb på fredag, og syklet direkte derfra til byen og så hjem igjen

 I tillegg brukte jeg sykkel i stedet for bil på to kveldsarrangementer

Så - ganske fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gikk vi tur 2 dager og jentungen og jeg gikk tur en dag. :) Lite å melde fra denne fronten med andre ord...

Og nå er det sannelig mørkt før klokka er 21..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Forrige uke gikk jeg en tur på 6 km hver kveld. Søndag ble det litt over 7 km. To av dagene stakk jeg innom treningssenteret og trente overkroppen etter turen. Forrige uke begynte jeg på jobben igjen, så da fikk jeg den ekstra gåturen der også, mellom jobb og toget. 

Denne uka er det hjemmekontor igjen, men jeg har gjennomført turen på 6 km i kveld. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent eller trimmet hver dag. Et privilegium å ha tid til det 😊. Har vært alt fra styrke på treningssenteret til raske sykkelturer og gåturer med en del stigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Forrige uke gikk jeg en tur på 6 km hver kveld. Søndag ble det litt over 7 km. To av dagene stakk jeg innom treningssenteret og trente overkroppen etter turen. Forrige uke begynte jeg på jobben igjen, så da fikk jeg den ekstra gåturen der også, mellom jobb og toget. 

Denne uka er det hjemmekontor igjen, men jeg har gjennomført turen på 6 km i kveld. 

 

Så bra. Du er flink 👏

Kan jeg spørre hvor lang tid du bruker på 6 km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Så bra. Du er flink 👏

Kan jeg spørre hvor lang tid du bruker på 6 km?

Det varierer. Det kommer an på om jeg går alene eller sammen med samboer. Når jeg går sammen med samboer , konkurerer vi . Han ligger alltid først , så mitt mål er å ligge så tett opp til han som jeg klarer 🤣 I dag klarte jeg å ligge nesten helt i ryggen på han opp en bratt lang bakke. 

Jeg har ikke oversikt over tidsbruken, men vi går ganske fort. Jeg må nesten jogge litt innimellom for å klare holde tempoet hans. Jeg tar det roligere når jeg går alene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Har trent eller trimmet hver dag. Et privilegium å ha tid til det 😊. Har vært alt fra styrke på treningssenteret til raske sykkelturer og gåturer med en del stigning. 

Så flott da👏

Bakketrening er vanligvis bra, men jeg skal helst gå så flatt som mulig pga kronisk benhinnebetennelse. Den blir raskere verre når jeg går i oppoverbakke. Og det hjelper nok ikke at jeg er så tung.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 timer siden):

Så bra. Du er flink 👏

Kan jeg spørre hvor lang tid du bruker på 6 km?

Jeg kan klare 6 km på 1 time, men da går jeg kjempefort. Mener å ha lest at vanlig gangetempo er 5 km/t. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig. Tok en 5km joggetur og fikk en skikkelig strekk.

Og så var det en ganske bra fjelltur. 

Litt hardt fysisk arbeid får telle som "styrketrening" i mangel av noe annet å melde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg kan klare 6 km på 1 time, men da går jeg kjempefort. Mener å ha lest at vanlig gangetempo er 5 km/t. 

Takk for svar. Regner med at farten vil øke etterhvert som formen bedrer seg og vekta minsker litt. Det viktigste for meg akkurat nå er å være i raskeste pulssone på klokka (mesteparten av tiden). Og det er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...