Gå til innhold

Forbannelsen som hviler over meg


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Skjønner meg ikke på folk som skaffer seg kjæreste med autisme bare for å lage enda flere autismebarn. Akkurat som om det var en positiv ting

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Dessverre er det ikke alltid man merker at noen har det. Mamma merket ikke på pappa. Han var bare en kjekk mann som damene lå langflate etter. Han hadde kjørt 2 på tjukka allerede før han traff mamma, var utro med mamma, dumpet daværende kjæreste til fordel for mamma og planla familielivet med henne. Han ville ikke ha noe å gjøre med sine uplanlagte barn, men meg ville han ha. Men da jeg kom stakk han av og var ikke klar for slik ansvar. Så han var ikke noen drømmemann slik som alle damer trodde. I mine øyne var han en drittsekk, intil vi begynte å se på at jeg måtte utredes for ting, og så viser det seg at vi ikke er slemme, men sliter med empati, vise følelser og å gi av oss selv... i ettertid har det bare vært synd på han siden han ikke har vist å håndtere lidelsene sine. Men jeg vil ikke havne der han er, at jeg bare rømmer fra det jeg er glad i eller gjør ting for å holde unna ubehag. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • UtakknemligDiva

    49

  • AnonymBruker

    33

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Dessverre er det ikke alltid man merker at noen har det. Mamma merket ikke på pappa. Han var bare en kjekk mann som damene lå langflate etter. Han hadde kjørt 2 på tjukka allerede før han traff mamma, var utro med mamma, dumpet daværende kjæreste til fordel for mamma og planla familielivet med henne. Han ville ikke ha noe å gjøre med sine uplanlagte barn, men meg ville han ha. Men da jeg kom stakk han av og var ikke klar for slik ansvar. Så han var ikke noen drømmemann slik som alle damer trodde. I mine øyne var han en drittsekk, intil vi begynte å se på at jeg måtte utredes for ting, og så viser det seg at vi ikke er slemme, men sliter med empati, vise følelser og å gi av oss selv... 

Har de 2 andre også autisme? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har de 2 andre også autisme? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Vet ikke, men virker ikke som ting har gått så bra. Ene bor i et annet land, men utifra facebooken så har ting ikke vært bra.

Den andre har adhd og ble mobbet. Gikk på nav i mange år, men vet ikke hva vedkommende gjør nå. 
 

Mitt helsøsken er veldig lik og i barndommen var det bare jeg som forstod språket. Men nå er vi ganske forskjellige når det kommer til enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg har liksom et håp om at jeg skal få møtt han ila høsten, men kjenner jeg meg selv og mitt liv rett så skjer ingenting. 
Så blir det jul og så håp på nytt. 
Så går dette året og det blir stor sjanse for at følelsene er vekk. Mens jeg sitter teit igjen og har dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Jeg har liksom et håp om at jeg skal få møtt han ila høsten, men kjenner jeg meg selv og mitt liv rett så skjer ingenting. 
Så blir det jul og så håp på nytt. 
Så går dette året og det blir stor sjanse for at følelsene er vekk. Mens jeg sitter teit igjen og har dem

Send han en melding og spør om dere skal ta en øl i morgen.

Anonymkode: 18154...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Jeg har liksom et håp om at jeg skal få møtt han ila høsten, men kjenner jeg meg selv og mitt liv rett så skjer ingenting. 
Så blir det jul og så håp på nytt. 
Så går dette året og det blir stor sjanse for at følelsene er vekk. Mens jeg sitter teit igjen og har dem

Har du møtt han tidligere da? Bor dere langt unna hverandre? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har du møtt han tidligere da? Bor dere langt unna hverandre? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Har du fulgt historien min eller er du ny? 
Ja jeg har møtt han mange ganger og vet godt hvem han er men kjente han lenge før jeg fikk følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Send han en melding og spør om dere skal ta en øl i morgen.

Anonymkode: 18154...295

Næh. Jeg vet ikke hvorfor det føles feil, og jeg kommer ikke til å kose meg om jeg bare føler at han venter på fitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du møtt han tidligere da? Bor dere langt unna hverandre? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Nja.. jeg bodde lenge det stedet jeg ble kjent med han og da kunne jeg gå til han. Før det hadde han bodd i samme by som meg men da ante jeg ikke at han eksisterte og så var jeg ikke interessert i han. 
Men jeg er ikke langt unna han hele tiden nei. Men jeg flyttet for å få det bedre og det er et stykke unna men jeg kan ikke la avstand avgjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (15 minutter siden):

Næh. Jeg vet ikke hvorfor det føles feil, og jeg kommer ikke til å kose meg om jeg bare føler at han venter på fitte.

Men hvis du har kjent han i månedsvis og han fortsatt er interessert i deg selvom han ikke har fått fitte så er jo det bra? Man skal uansett vente til man er helt sikker på at man vil ha de som permanent kjæreste før man gir de fitte, ellers bare tror de en er en hore og stikker av

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Tikket i mobilen min, men var bare meldinger i ei gruppe jeg er med i :( og hørte lyder fra snap men var mamma sin tlf 🙄😑😫😒 

Huff, snakk om å ha trukket Alenekortet i livskortstokken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvis du har kjent han i månedsvis og han fortsatt er interessert i deg selvom han ikke har fått fitte så er jo det bra? Man skal uansett vente til man er helt sikker på at man vil ha de som permanent kjæreste før man gir de fitte, ellers bare tror de en er en hore og stikker av

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Og dette er grunnen til at jeg lar være. Men livet er såpass kjedelig at jeg tror ikke han vil ha meg som noe mer. Eller jeg vet jo ikke om kjæreste er det rette å ønske for meg heller, men når jeg føler noe så vil jeg at den andre skal føle noe tilbake og at jeg ikke bare er en tilfeldig de puler.

Og her er det for godt til å være sant at han vil det samme. Mulig jeg ble uinteressant fordi det var dette han ville ha da. Men det er jeg som må sitte igjen med skuffelsen likevel. Over at jeg fikk følelser for en ny mann og slipper endelig å være lei meg over han før der. Men så var dette også bare tåpelig. Jeg blir alltid lei meg når jeg er glad for noe, fordi jeg vet at det ikke er annet enn hormoner og rene tilfeldigheter, og at slike ting er ofte ikke gjensidig for «livet er ikke en film». Å klaffe følelsesmessig er litt som å vinne i Lotto tror jeg. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvis du har kjent han i månedsvis og han fortsatt er interessert i deg selvom han ikke har fått fitte så er jo det bra? Man skal uansett vente til man er helt sikker på at man vil ha de som permanent kjæreste før man gir de fitte, ellers bare tror de en er en hore og stikker av

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Og hvorfor skal jeg tro han er interessert? Jeg vet jo ikke. Hvis jeg ikke tar kontakt med noen så er det fordi jeg er redd for hva som skjer men hvis andre ikke tar kontakt så er det fordi de er uinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor skal jeg tro han er interessert? Jeg vet jo ikke. Hvis jeg ikke tar kontakt med noen så er det fordi jeg er redd for hva som skjer men hvis andre ikke tar kontakt så er det fordi de er uinteressert.

Vanskelig for meg å si for jeg vet jo ikke hva slags forhold dere har? Altså snakker dere på meldinger? Ringer dere hverandre? Sender dere hjerter til hverandre? Flørter dere på meldinger? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig for meg å si for jeg vet jo ikke hva slags forhold dere har? Altså snakker dere på meldinger? Ringer dere hverandre? Sender dere hjerter til hverandre? Flørter dere på meldinger? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Inntil for 2 uker siden. Ikke bruk av smileys/emojis. Hverken jeg eller han er så ivrige der. Men har skjedd 1 gang.

Han skrev at han savnet meg og har alltid svart på alt jeg har sendt. Det var slik jeg sendte til alle på listen min. De fleste svarer jo ikke hverken på det eller på story, men han. Så at han savner.

Men etter hvert ble svarene kortere og jeg trakk meg unna. Jeg ville ikke være hun teite naive som er pådriver for kontakt. Selv om jeg var glad så lenge det varte. Så jeg tenkte at så lenge ikke jeg får høre noe uten å sende bilde først så skal jeg la være noe som helst oh da har jeg ikke blitt kontaktet heller. Så det var nok bare en kort greie, han håpet på dette fantastiske hullet mellom bena våre (jeg forstår ikke hva som er greia med det) mens jeg er teit kvinnemenneske som ikke klarer å styre følelsene. 
Jeg mobber kroppen min og lysten også, fordi jeg synes ikke jeg har rett på følelsene når jeg ikke klarer å håndtere dem. Jeg er ikke vakker, sexy og autoritær slik som de kvinner jeg beundrer. Det er diagnosen min som gjør det, den gjør meg til en liten jente. 
 

Så gleden blir bare så ødelagt. Jeg føler at det er en straff for å ha blitt kvinne. I tillegg så ser jeg ikke vitsen i å få spesielle følelser for andre når man ikke skal noe med dem. 
Og så blir det så innmari kjedelig. Hadde jeg hatt han møte hadde jeg vært spent og det hadde skjedd noe nytt i livet mitt. Men som vanlig blir det å være hjemme uten planer. Gå tur i mørket for da ser ingen at jeg er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vanskelig for meg å si for jeg vet jo ikke hva slags forhold dere har? Altså snakker dere på meldinger? Ringer dere hverandre? Sender dere hjerter til hverandre? Flørter dere på meldinger? 

Anonymkode: 7ffb0...7ff

Sporet av litt. Altså vi ringes aldri, men jeg har aldri vært en ringer. Egentlig bare FaceTime med ei venninne et par ganger og snakker ellers med mamma på tlf,

Ellers er absolutt alt på melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Vi har felles kjente.. så det er vondt at vi ikke er så mye sammen som mine bekjente ser (såklart tror jeg ikke at de går og tenker over det da) og jeg hører jo om han når jeg er med de andre så jeg er hele tiden redd for å høre enkelte ting men det skjer jo ikke. Er ikke store ting, er gjerne bare slik hvem som var hvor osv. 
Jeg føler meg som den kjedelige som ikke kjenner noen eller er ute på ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

At jeg liksom alltid er hun uten planer, som ikke er med på så mye.

Jeg bare føler noe med meg ikke fungerer helt. Som om noe stopper veldig. Og jeg missliker sterk oppskriften på meg. Jeg føler jeg har en styrke ingen andre har, og det er at jeg har selvinnsikt og styrke til å ikke følge slike lyster som sex og gå etter de jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Føler meg mildt sagt som ei hore. Jeg trodde medisinen hadde virket, men har enda tankene. Skal jeg fortsette å være så upopulær skal jeg drepe meg. 
Jeg vet ikke om jeg virker avvisende uten å vite eller om folk mister interessen bare :’( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre fordi jeg ikke forstår, men hvorfor føler du deg som ei hore når du er jomfru? på grunn av tankene?

Anonymkode: 79ed3...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...