Gå til innhold

Ukens trening - uke 40


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tenk at vi alt er i uke 40!

Ble forkjøla sist uke, men er på beina igjen nå så det ble littebitt trening i slutten av uka:

lørdag - kveldstur, ca. 2 3/4 km

søndag - 30 min styrke, tøy og bøy

Håper jeg ikke blir dårlig igjen nå da så jeg får trent litt mer jevnlig. :) Hva har dere gjort på trim- og treningsfronten i uka som gikk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått trent mye denne uka pga høstferie:

Mandag: syklet frem og tilbake til jobb

Tirsdag: trente 1 time badminton med dattera (4-5 år siden sist... Du verden så god trening det var! Jeg var fullstendig gåen etterpå!!!) + 1 time rolig yoga etterpå

Lørdag: jobbet med ved: 1,5 time veldig tungt arbeid, ca 3 timer lett arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med alle disse trådene om ukens trening? Er det for å skryte av seg selv og få likes? 

Anonymkode: 22bd0...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er poenget med alle disse trådene om ukens trening? Er det for å skryte av seg selv og få likes? 

Anonymkode: 22bd0...8b4

Kanskje det er for å få litt inspirasjon?  Det er nå iallefall derfor jeg leser og svarer i de.

En annen ting... har en gjort noe bra mot seg selv, så er det fint å kunne si det høyt. Fint å kunne dele der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått til noe trening denne uka, men jeg har fått til veldig mye annet. Har hatt avtaler 6 dager denne uka og opptil flere avtaler om dagen. Alt for mye i forhold til min kapasitet, men jeg greide det. Og står fortsatt på beina.    Nå ser jeg fram til en roligere uke angående avtaler, så da satser jeg på å få trent noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er poenget med alle disse trådene om ukens trening? Er det for å skryte av seg selv og få likes? 

Anonymkode: 22bd0...8b4

Dette er noe vi har drevet med i mange år, litt av og på og det er for å oppmuntre og heie på hverandre. 😊 Dette er jo et helsenettsted og fysisk helse er jo viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er poenget med alle disse trådene om ukens trening? Er det for å skryte av seg selv og få likes? 

Anonymkode: 22bd0...8b4

Det er en stor motivasjonsfaktor for meg at jeg må avlegge rapport hver uke. Ofte tar jeg en ekstra joggetur sent på søndag bare fordi jeg må stå til rette for ukens trening.

(Jeg har sagt at jeg skal ta to turer i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er poenget med alle disse trådene om ukens trening? Er det for å skryte av seg selv og få likes? 

Anonymkode: 22bd0...8b4

Som andre her sier, så har vi holdt på med dette i mange år - ikke hele tiden, men i perioder - og det er veldig motiverende for flere av oss å skulle rapportere ved ukeslutt. Noen klarer jo å løpe 3-4 ganger i uka året rundt uten å si det til noen. For min del må jeg ha flere ting som motiverer meg, og denne DOL-rapporteringen er en av dem 🙂 Jeg har også tatt siste treningsøkt søndag kveld mange ganger for å rekke ukas mål 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg som vanlig store planer og hadde i tillegg mye fri - men det ble en dårlig uke med masse kaker og is og div. og kun 2 gå/jogg. 
Har vært i skogen i dag også - og tatt et bad i sola nå - for psykisk velvære, men er generelt fortvilet og motløs over hvor tungt det er å leve helt strikt når det er mye «støy». 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (11 minutter siden):

Her hadde jeg som vanlig store planer og hadde i tillegg mye fri - men det ble en dårlig uke med masse kaker og is og div. og kun 2 gå/jogg. 
Har vært i skogen i dag også - og tatt et bad i sola nå - for psykisk velvære, men er generelt fortvilet og motløs over hvor tungt det er å leve helt strikt når det er mye «støy». 

2 turer gå/jogg er jo bra da 🙂

Kan du senke terskelen fullstendig ved å si at denne uka skal du ha én tur gå/jogg og spise kake/is/godteri X dager, men Y dager uten? Kanskje lettere å kjenne mestring på den måten? Så kan du heller øke/redusere litt uke for uke? Ikke tenke ALT eller INGENTING....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var som vanlig på trening mandag og torsdag, tredemølle med intervaller og gjorde alle øvelsene mine. ca en time hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 timer siden):

2 turer gå/jogg er jo bra da 🙂

Kan du senke terskelen fullstendig ved å si at denne uka skal du ha én tur gå/jogg og spise kake/is/godteri X dager, men Y dager uten? Kanskje lettere å kjenne mestring på den måten? Så kan du heller øke/redusere litt uke for uke? Ikke tenke ALT eller INGENTING....

Ikke meg du siterte, men svarer allikevel.   Alt det du skrev om å senke terskelen fullstendig, bør gjelde meg også. Godt skrevet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (2 timer siden):

Ikke meg du siterte, men svarer allikevel.   Alt det du skrev om å senke terskelen fullstendig, bør gjelde meg også. Godt skrevet.   

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 11.10.2021 den 13.54):

2 turer gå/jogg er jo bra da 🙂

Kan du senke terskelen fullstendig ved å si at denne uka skal du ha én tur gå/jogg og spise kake/is/godteri X dager, men Y dager uten? Kanskje lettere å kjenne mestring på den måten? Så kan du heller øke/redusere litt uke for uke? Ikke tenke ALT eller INGENTING....

Takk for det. Jeg har bare mistet troen, på en måte. Jeg ser så få muligheter og så mange problemer - på egne vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...