Gå til innhold

Blir man feit av skyr protein yoghurtene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mye proteiner i det, og leste at hvis man spiser for mye protein sp lagres det som fett. jeg har spist masse protein yoghurter hele året jeg , fordi det er lite kalorier i det og det metter godt. Blei så lei meg når jeg leste om dette på nettet… 

trodde det var slik ar så lenge du ikke spiser mer enn du forbrenner og da tenker jeg på kalorier, så legger man ikke på seg.,. 

Anonymkode: 12989...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts’ jegkunne spise 3-4 avde om dagen jeg…pluss vanlig kosthold. Men jeg trener jo ikke, men tenkte det fikk bra for er jo bare 100 kalorier pr 100 gram.

Anonymkode: 12989...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, proteiner gir kalorier, men man blir i alle fall mett av de kaloriene.

Derfor tror kaloriene i en øl eller cola er farligere Man spiser kanskje mer i tillegg fordi sukker gir lite metthetsfølelse i forhold til kaloriene man får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er mye proteiner i det, og leste at hvis man spiser for mye protein sp lagres det som fett. jeg har spist masse protein yoghurter hele året jeg , fordi det er lite kalorier i det og det metter godt. Blei så lei meg når jeg leste om dette på nettet… 

trodde det var slik ar så lenge du ikke spiser mer enn du forbrenner og da tenker jeg på kalorier, så legger man ikke på seg.,. 

Anonymkode: 12989...c5b

Men føler du at du har lagt på deg av dem da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 1-2 skyr hver dag + melk. Akkurat nå står jeg stille, men det er andre ting jeg legger på meg av når jeg går opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (2 timer siden):

Ja, proteiner gir kalorier, men man blir i alle fall mett av de kaloriene.

Derfor tror kaloriene i en øl eller cola er farligere Man spiser kanskje mer i tillegg fordi sukker gir lite metthetsfølelse i forhold til kaloriene man får i seg.

ts:Jeg tenktr jo ikke på kaloriene... har vrt i underskudd... men hvis protein inntaket er for høyt vil kroppen gjøre det om til fett? Har fått i meg sånn typ 80-100 gram gangr kroppsvekt i en periode., men uten trening. 

Anonymkode: 12989...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts:Jeg tenktr jo ikke på kaloriene... har vrt i underskudd... men hvis protein inntaket er for høyt vil kroppen gjøre det om til fett? Har fått i meg sånn typ 80-100 gram gangr kroppsvekt i en periode., men uten trening. 

Anonymkode: 12989...c5b

80-100 gram ganger kroppsvekt? Det har du ikke hatt stangs til å få i deg. :) Det anbefales ca. 1 g pr. kg kroppsvekt pr. dag når det kommer til proteiner, noe mer om du trener hardt. Om du veier 70 kg skal du ha i deg ca. 70 g proteiner, du sier du har spist 5 kilo... Med mindre du har spist veldig mye proteiner ved siden av disse styrene så har du neppe fått i deg mengder med proteiner, en annen sak er jo om det er sunt å spise 3-4 stk hver dag, de inneholder jo gjerne kunstig setning og andre ting også. Jeg ville nok begrenset det til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

80-100 gram ganger kroppsvekt? Det har du ikke hatt stangs til å få i deg. :) Det anbefales ca. 1 g pr. kg kroppsvekt pr. dag når det kommer til proteiner, noe mer om du trener hardt. Om du veier 70 kg skal du ha i deg ca. 70 g proteiner, du sier du har spist 5 kilo... Med mindre du har spist veldig mye proteiner ved siden av disse styrene så har du neppe fått i deg mengder med proteiner, en annen sak er jo om det er sunt å spise 3-4 stk hver dag, de inneholder jo gjerne kunstig setning og andre ting også. Jeg ville nok begrenset det til en.

jeg har ofte ertsattet måltider med skyr yoghuter istden. , og jeg er e n liten person so ikke veier så  mye så det blir fort 2 g kroppsvekt.. veier 47. men har ikke spist så mye kalorier.. s å føler meg dum, er redd jeg er blitt feit pga av skyr yoghurter, og hvorfor står det ikke på yoghurten at du blir feit av den om du ikke trener? er liksom typ 100 kalorier i en ...

Anonymkode: 12989...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg har ofte ertsattet måltider med skyr yoghuter istden. , og jeg er e n liten person so ikke veier så  mye så det blir fort 2 g kroppsvekt.. veier 47. men har ikke spist så mye kalorier.. s å føler meg dum, er redd jeg er blitt feit pga av skyr yoghurter, og hvorfor står det ikke på yoghurten at du blir feit av den om du ikke trener? er liksom typ 100 kalorier i en ...

Anonymkode: 12989...c5b

Du kan jo ikke leve på bare skyr??  Det er iallefall ikke sunt.

Hva med å prøve å få i seg litt salat og andre ting også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Du kan jo ikke leve på bare skyr??  Det er iallefall ikke sunt.

Hva med å prøve å få i seg litt salat og andre ting også?

Har kutta ut skyt nå etter at jeg skjønte ta de yoghurtene gjorde meg feit. 

Anonymkode: 12989...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har ofte ertsattet måltider med skyr yoghuter istden. , og jeg er e n liten person so ikke veier så  mye så det blir fort 2 g kroppsvekt.. veier 47. men har ikke spist så mye kalorier.. s å føler meg dum, er redd jeg er blitt feit pga av skyr yoghurter, og hvorfor står det ikke på yoghurten at du blir feit av den om du ikke trener? er liksom typ 100 kalorier i en ...

Anonymkode: 12989...c5b

Med 47 kg er du IKKE feit! Jeg er 152 cm og veier nesten 10 kg mer enn deg og ingen ville finne på å kalle meg feit heller. Det høres ut som du har et ganske usunt forhold til mat, kropp og vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kutta ut skyt nå etter at jeg skjønte ta de yoghurtene gjorde meg feit. 

Anonymkode: 12989...c5b

Feit er du ikke, men sikkert lurt å bytte ut noen av skyrene med noe annet. Et variert kosthold er det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er mye proteiner i det, og leste at hvis man spiser for mye protein sp lagres det som fett. jeg har spist masse protein yoghurter hele året jeg , fordi det er lite kalorier i det og det metter godt. Blei så lei meg når jeg leste om dette på nettet… 

trodde det var slik ar så lenge du ikke spiser mer enn du forbrenner og da tenker jeg på kalorier, så legger man ikke på seg.,. 

Anonymkode: 12989...c5b

Jeg liker også å holde meg slank, men gudforby om jeg ville frarøve meg å nyte god mat, tilsvarende det du driver på med.

Du har behov for å snakke om ernæring med noen. Problemet ditt ad mengde protein er lite sammenlignet med problemet ditt med å innta så ensidig kost som du gjør. Slik du driver på vil kroppen lide under mangel på viktige vitaminer og proteiner, og du står i fare for at kroppen innstiller seg på å venne seg til å være i krisemodus. Konsekvensen blir minimal forbrenning på permanent basis, i tillegg til at hodet blir sløvt. 

Du bør snarest søke hjelp vedr å sette sammen en meny som gir kropp og hjerne det den trenger, slik at du slipper å leve hele livet på diett for å holde deg slank på en sunn måte (og da ikke mager). 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 20.39):

jeg har ofte ertsattet måltider med skyr yoghuter istden. , og jeg er e n liten person so ikke veier så  mye så det blir fort 2 g kroppsvekt.. veier 47. men har ikke spist så mye kalorier.. s å føler meg dum, er redd jeg er blitt feit pga av skyr yoghurter, og hvorfor står det ikke på yoghurten at du blir feit av den om du ikke trener? er liksom typ 100 kalorier i en ...

Anonymkode: 12989...c5b

Hei... Hvordan går det med deg?

Jeg tror hodet ditt lyver til deg om det mener at du har lagt på deg, dersom du i tillegg har erstattet Skyr med vanlige måltider. 

Jeg håper du har noen du kan snakke åpent med dette om og som ønsker å hjelpe deg, og ikke minst at du etter hvert ønsker å bli hjulpet.

Sitatet "uten mat og drikke, duger helten ikke" er faktisk bokstavelig ment. I fjor sommer strevde jeg med kraftig undervekt og situasjonen var skummel. Mange instanser var koblet inn og særlig skummelt var det å oppleve på et vis å "besvime" i kortere eller litt lengre øyeblikk, men likevel være bevisst. Altså at jeg falt ut. Det var nesten som å dissosiere, men uten at det var noen følelsesmessig årsak bak. Det er i hvert fall utrolig viktig å påse at man får i seg nødvendige vitaminer og mineraler. F.eks. mangel på A-vitamin kan føre til reduksjon av synet i alvorlige tilfeller - og for lite kalsium kan nokså raskt føre til redusert beintetthet (osteoporose) om man er disponert for det.

Ta vare på deg selv, i hvert fall. Det er egentlig det jeg opplever at du forsøker å få til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...