Gå til innhold

Ukas trening - uke 50


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ble ikke så mye på meg forrige uke.

Men gikk et par korte kveldsturer med mannen, en tur på 2,5 time i skogen lørdag, og 1 time styrketrening søndag.

Hjemmekontor i sofaen har ikke noe positiv innvirkning på hofter og rygg 😞

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp og sløv uke her også. Jeg tok en lang økt på tredemølle i går bare for å ha gjort noe.

Det blir nok bedre i jula. Da blir det skiturer🙂🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (29 minutter siden):

Ble ikke så mye på meg forrige uke.

Men gikk et par korte kveldsturer med mannen, en tur på 2,5 time i skogen lørdag, og 1 time styrketrening søndag.

Hjemmekontor i sofaen har ikke noe positiv innvirkning på hofter og rygg 😞

Dere andre da?

Neeeei... Den siste uka har jeg drevet meg juleforberedelser av ulike slag hver ettermiddag, tatt litt hver dag slik at ikke alt skulle falle på siste helg i advent. Ble mye denne helgen allikevel, men jeg er veldig fornøyd med at jeg nå straks er i havn. :) Trening har det blitt ingenting av, men det kommer seg igjen etter jul, ev. i løpet av romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, falt helt ut. Det ironiske er at det at jeg er for tjukk, hindrer meg i å trene. Har ingenting å ha på meg jeg føler meg vel i… og da blir det enda tyngre å gjøre det. I tillegg har lite søvn og dertil overskudd bidratt - og sikkert litt «starter på nyåret»… -Men målet er å komme i gang før nyåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke ble det én styrkeøkt på treningssenter og to relativt korte skiturer, ene på ca. 12 og andre på ca. 18 km. Har egentlig ambisjoner om minst to styrkeøkter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Sist uke ble det én styrkeøkt på treningssenter og to relativt korte skiturer, ene på ca. 12 og andre på ca. 18 km. Har egentlig ambisjoner om minst to styrkeøkter i uka.

Er 12 og 18 km KORTE skiturer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (22 minutter siden):

Er 12 og 18 km KORTE skiturer???

Ja, i min verden er det det :). 18 km. kanskje i grenseland, men jeg går vanligvis minst to mil. De to turene var lunsjturer på gjemmekontoret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (36 minutter siden):

Ja, i min verden er det det :). 18 km. kanskje i grenseland, men jeg går vanligvis minst to mil. De to turene var lunsjturer på gjemmekontoret ;)

Det høres herlig ut. Jeg regner med du tar en litt lengre lunsj. Ellers bør du si opp jobben og satse på langrenn😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (23 minutter siden):

Det høres herlig ut. Jeg regner med du tar en litt lengre lunsj. Ellers bør du si opp jobben og satse på langrenn😄

Den karrieren er for lengst tilbakelagt 😆

 

Den lengste turen tok kanskje to timer, tok ikke tiden, tempoet var langt fra maks. Men ingen heldagstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fem økter på spinningsykkel, 5 økter med rimelig lett styrketrening etter spinningen og gikk tur på 2-3 km 6 av 7 dager. Kan ikke gå lenger enn det ennå pga skadet fot som jeg trener opp. Av samme årsak er øktene på spinningsykkelen bare på 20-25 minutter, så det høres ut som jeg har trent mer enn jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag med styrketrening og to dager med tur. Ikke like mye som jeg skulle ønske, men tenker det er fin start med tanke på at jeg nettopp har begynt å endre livsstil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (23 timer siden):

Neeeei... Den siste uka har jeg drevet meg juleforberedelser av ulike slag hver ettermiddag, tatt litt hver dag slik at ikke alt skulle falle på siste helg i advent. Ble mye denne helgen allikevel, men jeg er veldig fornøyd med at jeg nå straks er i havn. :) Trening har det blitt ingenting av, men det kommer seg igjen etter jul, ev. i løpet av romjula.

Jeg trente mye bein og rompe på forrige økt på søndag, har vært SÅ lemster, har gått som ei gammal kjerring 😄 Men jeg kjenner jo at jeg blir sterkere, så nå er jeg veldig gira på å opprettholde treningen gjennom juleferien. Når vi reiser til Vestlandet, blir det bare hjemmeøvelser, men det skal jeg gjennomføre altså! Prøvde meg på benkpress for første gang på søndag, med dattera som sikrer. Veldig rar øvelse ift apparater - jeg skalv som bare det - tydelig at det var en del muskler jeg ikke bruker til vanlig. Så det må jeg fortsette å trene 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (23 timer siden):

Ja, i min verden er det det :). 18 km. kanskje i grenseland, men jeg går vanligvis minst to mil. De to turene var lunsjturer på gjemmekontoret ;)

Lunsjtur på 18 km 😮 😄 Jaja, da hadde jo jeg tatt fri det meste av dagen, med mitt tempo 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (1 time siden):

Lunsjtur på 18 km 😮 😄 Jaja, da hadde jo jeg tatt fri det meste av dagen, med mitt tempo 😄 

Samme her. 18 km på ski er en dagstur for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Samme her. 18 km på ski er en dagstur for meg.

Spørs helt på løyper og føre. 18 km. er ikke mye for meg om løyper og føre er bra.

Men innrømmer glatt at jeg ble sliten denne gangen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting til jul, så  jeg har like god (eller dårlig) tid til å trene i disse dager som ellers. Jobber altfor mye.

Det ble som vanlig 4 løpeturer i løpet av uka, 2 ute og 2 inne på tredemølle. Noe kortere på mølle, siden det er såpass kjedelig, ute ligger det på ca. 5 km hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (2 timer siden):

Jeg gjør ingenting til jul, så  jeg har like god (eller dårlig) tid til å trene i disse dager som ellers. Jobber altfor mye.

Det ble som vanlig 4 løpeturer i løpet av uka, 2 ute og 2 inne på tredemølle. Noe kortere på mølle, siden det er såpass kjedelig, ute ligger det på ca. 5 km hver gang.

Er imponert over at du holder ut med disse løpeturene dine år ut og år inn! Jeg må veksle litt på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...