Grendel Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 100 % enig. Det var en kraftig og ganske naiv forenkling. Anonymkode: 69895...d1d Det som er naivt er å sammenligne langt hår med hijab. Jeg bare lar være å komplisere noe som er enkelt. Dattera mi i tenårene har forresten kort hår for tiden. Det samme med kona. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg er 55, 5 og har langt hår ( med bølger) og lang lung fortsatt og lever i en slags fornektelse. Jeg føler meg ikke så gammel som jeg er, men lurer jo selvsagt på hvor lenge jeg kan flagre med mitt lange hår ? Når begynner det å bli patetisk med langt hår ? Og hvem føler seg egentlig så gammel som de er etter fylte 50 ? Da jeg var ca 40, tenkte jeg mye på dette med håret. Er jeg for gammel til til det lange håret ? Det er lenge siden nå og fortsatt har jeg langt hår . Jeg klarer ikke å se at jeg ville kunne trivdes med kort hår. Det er ikke meg. Jeg synes andre kan være flotte med kort hår, men jeg er meg bare med langt hår. Lurer jo litt på hvor lenge det er ģreit ? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 laban skrev (11 timer siden): Jeg husker jeg reagerte på vitnemålsutdelingen da sønnen min gikk ut av 10.klasse fra en av landets største ungdomsskoler: Det var én eneste jente som ikke liknet på alle de andre. Hun var den eneste med kort hår, og hun skilte seg veldig ut i klesveien også. På førsteklassebildet mitt er det ingen jenter med kort hår, bortsett fra meg, som knapt nok har hårvekst i det hele tatt. Fra fjerde klasse er det mye større variasjon. Jeg har alltid hatt kort hår - moren min mente det ville sett håpløst pistrete ut hvis min sparsomme hårvekst liksom skulle spares til langt. Da jeg ble stor nok til å kunne bestemme selv, var jeg enig med henne. Men jeg gikk fra side- til pannelugg som student, selv om den fortsatt er "tynn i kantene". Hvis jeg blir gammel nok til å bli dement og tenke i de samme baner som jeg gjorde som barn, kommer jeg kanskje til å nekte å bli tatt med til frisøren. Da blir jeg nok litt av et syn 👩🦳 Jeg husker min mor også var veldig ivrig på at jeg skulle ha kort hår . Attpåtil ble det klipt rundt ørene slik at de stakk ut. Husker så godt at hun sa. - Hvis du klipper det mye nå, så får du tykkere hår senere. Jeg fikk tykt hår, men det hun sa var selvsagt bare tull og tøys. Mitt hår har mer med arv å gjøre, enn at hun tvang meg til kort hår som lita 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Grendel skrev (1 time siden): Det som er naivt er å sammenligne langt hår med hijab. Jeg bare lar være å komplisere noe som er enkelt. Dattera mi i tenårene har forresten kort hår for tiden. Det samme med kona. Grendel, akkurat nå fremstår du totalt blottet for innsikt i unge kvinners liv. Anonymkode: 69895...d1d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 ISW skrev (15 timer siden): Huff huff 😂 Bare tuller - du ble sikkert fin 😊 Jeg er kjempefornøyd selv, og jeg føler meg vel. Hva andre mener når jeg er så fornøyd selv har lite å si, men det er jo godt å vite at andre også synes jeg kler det. Jeg får t o m høre at jeg ser yngre ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Nicklusheletida skrev (10 timer siden): Jeg er 55, 5 og har langt hår ( med bølger) og lang lung fortsatt og lever i en slags fornektelse. Jeg føler meg ikke så gammel som jeg er, men lurer jo selvsagt på hvor lenge jeg kan flagre med mitt lange hår ? Når begynner det å bli patetisk med langt hår ? Og hvem føler seg egentlig så gammel som de er etter fylte 50 ? Da jeg var ca 40, tenkte jeg mye på dette med håret. Er jeg for gammel til til det lange håret ? Det er lenge siden nå og fortsatt har jeg langt hår . Jeg klarer ikke å se at jeg ville kunne trivdes med kort hår. Det er ikke meg. Jeg synes andre kan være flotte med kort hår, men jeg er meg bare med langt hår. Lurer jo litt på hvor lenge det er ģreit ? Jeg synes ikke du er for gammel til langt hår. Det er da mange over 50 med langt, flott hår. Camilla Stoltenberg for eksempel. Hun er 63. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Nicklusheletida skrev (12 timer siden): Jeg er 55, 5 og har langt hår ( med bølger) og lang lung fortsatt og lever i en slags fornektelse. Jeg føler meg ikke så gammel som jeg er, men lurer jo selvsagt på hvor lenge jeg kan flagre med mitt lange hår ? Når begynner det å bli patetisk med langt hår ? Og hvem føler seg egentlig så gammel som de er etter fylte 50 ? Jeg er et par år yngre enn deg og synes selvfølgelig at de fleste på min alder ser mye eldre ut enn meg! Føler meg slettes ikke som en godt middelaldrende dame på over 50, mentalt har jeg stoppet for rundt 20 år siden tror jeg, eller jeg varierer kanskje fra 7 til 70... *haha* Gi meg en skogsvei dekket av løv om høsten og jeg blir 7 år i hodet mitt og løper som en tulling for å sparke løvet opp i lufta... Jeg har som regel hestehale, men det hender jeg har fletter, både musehaler oppå hodet og lave fletter som jeg da fletter som Pippi. Men etter at jeg noen få ganger har hatt besøk på jobben av ei på min alder med nettopp slike lave pippifletter så lurer jeg på om jeg også ser sånn ut når jeg har håret sånn - for det så bare rart ut... Men jeg innbilder meg jo selvfølgelig at jeg ikke ser sånn ut! 🤣 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Lillemus skrev (2 timer siden): Jeg er et par år yngre enn deg og synes selvfølgelig at de fleste på min alder ser mye eldre ut enn meg! Føler meg slettes ikke som en godt middelaldrende dame på over 50, mentalt har jeg stoppet for rundt 20 år siden tror jeg, eller jeg varierer kanskje fra 7 til 70... *haha* Gi meg en skogsvei dekket av løv om høsten og jeg blir 7 år i hodet mitt og løper som en tulling for å sparke løvet opp i lufta... Jeg har som regel hestehale, men det hender jeg har fletter, både musehaler oppå hodet og lave fletter som jeg da fletter som Pippi. Men etter at jeg noen få ganger har hatt besøk på jobben av ei på min alder med nettopp slike lave pippifletter så lurer jeg på om jeg også ser sånn ut når jeg har håret sånn - for det så bare rart ut... Men jeg innbilder meg jo selvfølgelig at jeg ikke ser sånn ut! 🤣 Jeg fikk høre at jeg var tenåring i hodet her om dagen, men jeg parerte med at kroppen i alle fall er over 50. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Nicklusheletida skrev (21 timer siden): Jeg er 55, 5 og har langt hår ( med bølger) og lang lung fortsatt og lever i en slags fornektelse. Jeg føler meg ikke så gammel som jeg er, men lurer jo selvsagt på hvor lenge jeg kan flagre med mitt lange hår ? Når begynner det å bli patetisk med langt hår ? Og hvem føler seg egentlig så gammel som de er etter fylte 50 ? Da jeg var ca 40, tenkte jeg mye på dette med håret. Er jeg for gammel til til det lange håret ? Det er lenge siden nå og fortsatt har jeg langt hår . Jeg klarer ikke å se at jeg ville kunne trivdes med kort hår. Det er ikke meg. Jeg synes andre kan være flotte med kort hår, men jeg er meg bare med langt hår. Lurer jo litt på hvor lenge det er ģreit ? Du burde se Kånehåret med Kristian Valen. 😆 Forøvrig: Når kom dette at godt voksne kvinner ikke kan ha langt hår? I gamle dager hadde jo alle langt hår. Oppsatt, riktignok, men lell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Liviane skrev (På 9.1.2022 den 16.29): Forstår du virkelig ikke at det kan oppleves sårende/krenkende for en jente/kvinne å få kalt frisyren sin for "guttesveis"? Jeg opplever det nedsettende. Det du egentlig sier her er: "Jeg synes du ser ut som en gutt/mann med den korte sveisen din, men jeg forstår jo at du er en jente/dame likevel". Jeg skrev guttekort i et forsøk på en beskrivelse. Som sagt, min flotte venninne med (gutte)kort hår, både ser ut som et hunkjønn og er absolutt feminin og kvinnelig. Jeg tror nok jeg uttaler meg korrekt i jobbsammenheng så vel som IRL. Her og i nære relasjoner kan jeg godt si noe som «det var en maskulin leilighet», «maskulint stylet bil» eller altså «guttekort.» Når sistnevnte tydeligvis er problematisk vil jeg nok stryke det fra vokabularet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 cilie skrev (4 minutter siden): Jeg skrev guttekort i et forsøk på en beskrivelse. Som sagt, min flotte venninne med (gutte)kort hår, både ser ut som et hunkjønn og er absolutt feminin og kvinnelig. Jeg tror nok jeg uttaler meg korrekt i jobbsammenheng så vel som IRL. Her og i nære relasjoner kan jeg godt si noe som «det var en maskulin leilighet», «maskulint stylet bil» eller altså «guttekort.» Når sistnevnte tydeligvis er problematisk vil jeg nok stryke det fra vokabularet. Jeg har en kvinnelig kollega i 30-årene, hun har kort hår og er helt nydelig! Hun sier selv hun ser ut som en 14 år gammel guttunge med denne sveisen, men den kler henne utrolig godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464544-finest-med-lugg-eller-ikke-for-godt-voksne-damer/page/4/#findComment-4073538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.