Gå til innhold

Bare cola, ikke mat


Marye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lenge. Særlig hvis det er cola med sukker.

Drikk gjerne grønnsaksjuice eller ernæringsdrikk fra apoteket hvis det blir langvarig. Noen dager uten fast føde, men tilstrekkelig med væske, er ikke skadelig. Men du kan føle deg litt slapp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvorvidt det er mest skadelig fysisk eller psykisk. Bare det å stille et slikt spørsmål er bekymringsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Bare det å stille et slikt spørsmål er bekymringsfullt.

Javel?

Mener du at alle som spør om noe sånt, har planer om å slutte å spise fast føde - eller mener du at alle burde vite svaret og derfor la være å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (4 minutter siden):

Javel?

Mener du at alle som spør om noe sånt, har planer om å slutte å spise fast føde - eller mener du at alle burde vite svaret og derfor la være å spørre?

Jeg håper jeg tar feil og at TS ikke har planer om å leve på bare cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (30 minutter siden):

Kanskje svimmelheten går over med cola? 

Spis noe ordentlig, verken sukker-cola eller sukkerfri cola er noe man kan leve på. Du trenger ikke spise så mye, ta en yoghurt med noe frø og bær f.eks. Eller et knekkebrød med noe salt på? Og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (21 timer siden):

Kanskje svimmelheten går over med cola? 

Nei, svimmelhet er et typisk tegn på at man trenger ordentlig næring. 

Når jeg skrev ovenfor at man kan gå lenge uten mat så lenge man får i seg væske med litt innhold, betyr det ikke at jeg anbefaler det, bare at det ikke er direkte skadelig slik du spurte om. Noen faster jo i perioder, men da kontrollert, slik at de får i seg vitaminer o.l. De drikker nok andre ting enn cola. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag falt jeg sammen på badet. Selv etter 3 skiver fiberbrød med banan dagen før. Har smørt meg en skive nå og håper det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det du beskriver begynner å minne om en spiseforstyrrelse. Det er ikke bra å ha et så fanatisk forhold til vektreduksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen mods her? Hvorfor får en tråd med så åpenbar spiseforstyrrelse lov til å stå? På KG hadde den vært stengt på dagen.

Anonymkode: fcec6...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...