Gå til innhold

Drømmeautomat: Hvor mange tror du smittes av Covid pr dag nå?


ISW

Anbefalte innlegg

Andel positive tester er jo ca 40%. Av de som er innlagt på sykehus med Covid er halvparten der av andre grunner. Registrert smittede er ca 15.000 om dagen men det MÅ vel være store mørketall nå? 

Hva estimerer du av daglige smittetall? Jeg tror ca 60.000 smittes pr dag nå. Når tror du smitten flater ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Godt spørsmål. Jeg har ikke prøvd å regne på dette, men tror vel at utviklingen vil gå eksplosivt oppover en periode før den relativt raskt synker igjen, i hvert fall hvis data fra Sør-Afrika og til dels UK er noe å gå etter. Regner med helsevesenet og andre tjenester blir sterkt pressa, sånn man har sett det i andre land med f.eks. avlyste flyavganger og lette forsyningsproblemer. Men jeg er foreløpig relativt optimistisk i forhold til sluttspillet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at smitten flater ut når det blir merkbart mildere i lufta, i april kanskje? Håper litt før, men er redd for at det tar tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper denne varianten varer lenge. Slik at flest mulig får en slags immunitet. Det er allerede tegn som tyder på at den gir immunitet mot den skumlere varianten Delta. Hvis det kommer nye varianter så vet man aldri om de er milde som denne eller slemme som Delta.

Anonymkode: 8a057...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...