Gå til innhold

Trening uke 3


påskelilje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Lurer på hva som gjør at hardbarka treningsfolk skriver inn og skryter av hvor gode de er? 

Anonymkode: bdcf4...62f

Hehe... vel... jeg vil ikke akkurat definere meg selv som hardbarka treningsmenneske, jeg har ikke trent mange ganger i uka i lang tid, men jeg har fått en enorm treningsglede de siste par månedene. Jeg meldte meg inn på treningssenter i fjor i januar, og gikk der noen ganger, men pga korona ble det ganske fort stopp. Og så startet jeg opp igjen i juli. Etter det har det vært jevnlig trening, men først nå i desember og januar har jeg kjent den gode gleden over å bruke kroppen på noe som er godt ❤️

Og ja - jeg er blitt kjempeinspirert av andre her på DOL - og håper at kanskje andre igjen kan bli litt inspirert av meg 🙂 For noen år siden så var vi noen stykker som pushet hverandre til å jogge og løpe - det var også gøy 🙂 Innimellom faller jeg av lasset, men det er likevel moro med treningstråden - litt flaut å måtte rapportere 0 trening ei uke, men det hører med av og til det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (1 time siden):

 Innimellom faller jeg av lasset, men det er likevel moro med treningstråden - litt flaut å måtte rapportere 0 trening ei uke, men det hører med av og til det og!

Nemlig! Det har hendt flere ganger at jeg tenker at "Nei, jeg kan da ikke rapportere bare en liten rusletur på hele uka!" og så blir det litt mer trening allikevel. :) Sånn oss hardbarka treningsfolk imellom! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (På 25.1.2022 den 15.29):

Nemlig! Det har hendt flere ganger at jeg tenker at "Nei, jeg kan da ikke rapportere bare en liten rusletur på hele uka!" og så blir det litt mer trening allikevel. :) Sånn oss hardbarka treningsfolk imellom! 🤣

Apropo hardbarka treningsfolk. Kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen nei. Periodetrener er en mer riktig beskrivelse.

Det gikk litt tid ut i januar før jeg kom i gang på treningsstudioet nå i januar. Jeg synes det aller verste med å trene er å finne frem treningstøyet, skifte og fylle opp vannflaska. Den terskelen der er så høy. Når jeg er i gang på treningsstudioet, er det bare deilig.  En dag fant jeg ut at det var nok utsettelser, så jeg fant frem treningstøyet og la det på sofaen inne på kontoret, slik at jeg skulle se det og at det skulle være enkelt å ta det på seg dagen etter.  Dagene gikk og gikk. Så sier kjæresten : - Du, det treningetøyet som ligger her, det har ligget her i noen dager nå. Var det meningen at du skulle ta det i bruk ? - Ja, det var liksom det ja ! 😠

Det hjalp i hvert fall  🙂 Jeg trenger noen som pusher litt innimellom. Har forøvrig trent i dag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (34 minutter siden):

Det hjalp i hvert fall  🙂 Jeg trenger noen som pusher litt innimellom. Har forøvrig trent i dag 🙂

🤣 Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte meg tredemølle før jul altså! Jeg går jo ikke på treningssenter og jeg løper heller ikke ute når det er 0 grader, holke og vannrett regn... Og det har det vært i halve januar. Resten har vært snøfokk. Nei, da er det mye greiere å smette på seg treningstøyet og joggeskoene og tusle opp trappa og ta en økt på tredemølla! Trenger ikke være så kjempelenge heller - i går hadde jeg igjen et lite 20-min av en podcast så jeg tok en møllerunde mens jeg hørte ferdig den! Ble ikke så lang økt, men jeg kom meg opp av sofaen, fikk rørt på meg og fikk opp pulsen - hensikten oppnådd! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 1/25/2022 den 11.23):

Joda, men det tar under en halvtime, så har man tatt en god økt.

 

Når jeg sier "høyt tempo" så er det i forhold til eget nivå. Det som er "høyt tempo" for meg er treigere enn hva ordentlige løpere holder i en når de har rolig langkjøring...

Man må bare finne et tempo man klarer å holde i 4 minutter uten å dø. Om det betyr å gå fort med stigning så er det helt greit. Det handler om å oppnår en viss puls, ikke å løpe i et bestemt tempo.

Prøvde meg så vidt bittegrann i dag. Hadde først gått tur ute i en time, og så gikk jeg på treningssenteret. Prøvde følgende:

Oppvarming 3 min (6, 7 og 9 km/t). Så skrudde jeg opp på 12, og du verden så fort det gikk! Det var nesten verre med balansen enn selve løpingen 😁 Durte på i kun ett minutt, så turde jeg ikke mer, og løp seint i ett minutt.

Haha 😁 Har aldri vært noen spurter! Men det var ekstra vanskelig på tredemølla.. ! Får vel prøve igjen neste gang, og ta 2 min spurt da.

Trente styrke etterpå da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Prøvde meg så vidt bittegrann i dag. Hadde først gått tur ute i en time, og så gikk jeg på treningssenteret. Prøvde følgende:

Oppvarming 3 min (6, 7 og 9 km/t). Så skrudde jeg opp på 12, og du verden så fort det gikk! Det var nesten verre med balansen enn selve løpingen 😁 Durte på i kun ett minutt, så turde jeg ikke mer, og løp seint i ett minutt.

Haha 😁 Har aldri vært noen spurter! Men det var ekstra vanskelig på tredemølla.. ! Får vel prøve igjen neste gang, og ta 2 min spurt da.

Trente styrke etterpå da 😊

Du blir nok fort vant til det med balansen. Du får bare prøve noen ganger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...