Gå til innhold

Trening uke 5


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka er jeg fornøyd! Det ble bare tre økter, men jeg er storfornøyd allikevel!

Tirsdag - 3 km / 25:00 min

Fredag - 5 km / 44:00 min

Søndag - 3 km / 24:21 min

Mandag var jeg innom jentungen for å hente noe og vi klemte jo på hverandre slik vi pleier, onsdag fikk jeg melding om at hun hadde testet positivt på corona... Og siden jeg hadde meldt meg på Winter run 2022 og måtte ta en løpetur på 5 km i perioden 1-27. februar tenkte jeg at det ikke var noe å vente med i tilfelle jeg ble syk! Så fredagens joggetur ble like godt 5 km så er Winter run 2022 i boks! Ikke løper jeg raskt og ikke løper jeg langt, men herremin så sliten jeg var! 🤣 I dag, søndag, var målet å komme på under 25 min på 3 km og det klarte jeg med glans og er veldig fornøyd med det.

Planen er minst 2 løpeøkter (mølle eller ute) i uka, alt over er ren bonus, så jeg er veldig fornøyd med 3 uteøkter denne uka! Været har vært rimelig bra så det har vært fint å løpe ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Denne uka er jeg fornøyd! Det ble bare tre økter, men jeg er storfornøyd allikevel!

Tirsdag - 3 km / 25:00 min

Fredag - 5 km / 44:00 min

Søndag - 3 km / 24:21 min

Mandag var jeg innom jentungen for å hente noe og vi klemte jo på hverandre slik vi pleier, onsdag fikk jeg melding om at hun hadde testet positivt på corona... Og siden jeg hadde meldt meg på Winter run 2022 og måtte ta en løpetur på 5 km i perioden 1-27. februar tenkte jeg at det ikke var noe å vente med i tilfelle jeg ble syk! Så fredagens joggetur ble like godt 5 km så er Winter run 2022 i boks! Ikke løper jeg raskt og ikke løper jeg langt, men herremin så sliten jeg var! 🤣 I dag, søndag, var målet å komme på under 25 min på 3 km og det klarte jeg med glans og er veldig fornøyd med det.

Planen er minst 2 løpeøkter (mølle eller ute) i uka, alt over er ren bonus, så jeg er veldig fornøyd med 3 uteøkter denne uka! Været har vært rimelig bra så det har vært fint å løpe ute. :)

Har lest mye fra deg her inne og synes du er veldig flink på kosthold og trening. Du er veldig dedikert for det. 

Jeg prøvde meg selv på lavkarbo et par dager, men det fungerte ikke for meg. Må være noe jeg kan stå i i lengden. Men holder meg til maks 150 gram daglig.

 

Jeg faster periodisk. Holst på med det i 7 år, og slutter for et par år siden siden ble litt tynn av det. Men nå er jeg på første faste dag og starten på en fin tid framover 🤩 

Vil jo konkludere med at det finnes i et bra kosthold og trenibgsregime som passer for alle, fordi vi er alle veldige forskjellige. Det var tanken jeg hadde i dag og ser veldig lyst på tiden framover. 

 

 

Anonymkode: 36e79...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har lest mye fra deg her inne og synes du er veldig flink på kosthold og trening. Du er veldig dedikert for det. 

Jeg prøvde meg selv på lavkarbo et par dager, men det fungerte ikke for meg. Må være noe jeg kan stå i i lengden. Men holder meg til maks 150 gram daglig.

Takker for det. :) Vi ligger på max. 50 g kh/dag, men jeg lurer på om jeg skal prøve å øke bittelitt for jeg synes ikke kroppen henger helt med så godt som jeg ønsker. Så jeg tror jeg skal prøve å innføre ett Wasa husman med makrell i tomat til frokost og se om det funker for meg. :)

Jeg er egentlig en skikkelig jojo-trener, men nå må jeg bare trene pga skoliose i ryggen så jeg har ikke noe valg og da er jogging det jeg liker best så da gjør jeg det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ei god uke med mye fysisk aktivitet,  selv om det ikke har blitt så mye intensiv trening:

Mandag: en helt annerledes arbeidsdag, med tungt fysisk arbeid med en god del tung løft fra 9 til 16. Vanligvis sitter jeg på kontor, så dette merktes på kroppen! Jeg var dønn sliten etter jobb 😁

Tirsdag: svømte 30 min og øvde på det jeg hadde lært på svømmetime uka før. Jeg er ikke noe god på crawling, men følte det gikk sånn tålig greit, de øvelsene jeg gjorde der.

Onsdag hadde jeg fri, og det ble en fin dag; først en time styrketrening (trente bein: markløft knebøy m kun stang ikke vekter, hip thrust, benkpress), så 50 min yoga mobility, og når mannen var ferdig på jobb gikk vi en liten tur i skogen (30-40 min rolig).

Fredag gikk mannen og jeg tur i skogen her hjemme etter jobb, 2 timer, ganske godt tempo. Deilig at det er så lenge lyst nå! Mageøvelser om kvelden 

Lørdag var det kroppsarbeid igjen; vedhogst i 4-5 timer. Jeg plukket kvist og greiner, kastet dem høyt i en stor haug, samt løftet på kubber. 

Søndag: tur i skogen m/mannen i knappe to timer. Gikk ikke så fort. Nysnø og sol - helt nydelig å være ute! Etter middag stakk jeg til treningssenteret og hadde en økt for rygg og armer: roing, nedtrekk, mageøvelser, benkpress (nå klarte jeg 10 reps m 20 kilo, og 10+8+8 med 25 kilo 😊 Og så litt manualer til slutt,  men da var jeg sliten. 

De to dagene jeg hadde kroppsarbeid, merket jeg godt at jeg er sterkere nå enn det jeg pleier å være 😊 Og da har jeg jo enda en motivasjonsfaktor for trening: å kunne fungere enda bedre i sånne situasjoner uten å få vondt i ryggen eller skuldrene! Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

3 dager på treninssenteret. Det samme programmet hver gang. Halvtimes oppvarming på tredemøllen (i oppoverbakke) og apparater for rygg, skuldre og armer og apprat for forside lår. Rart jeg ikke har fått corona, for det er jammen fullt der for tiden.

Lørdag Ca 6 km. Tidvis raskt og tidvis sakte pga av mye is på veien.

Søndag: I dag ble det en liten skitur på 11 km. 

Trener innimellom med manualer hjemme også. Har ikke kommet i gang med de 9 etasjene med trappgåing enda. Det har jeg planer om å begynne med nå, for det er god trening. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (1 time siden):

3 treningsturer i skogen. Jeg elsker å være ute, men m å snart komme i gang på treningssenteret og. 

Så deilig 🙂 Jeg elsker også å være ute! I går da vi gikk tur, vare det så fint med et dryss nysnø - skogen var så lye og fin ❤️ Vi er jo ikke så bortskjemt med snø her sør, så en må bare nyte det. Det er for lite til å gå på ski her i byen, men en må bare kjøre et par mil oppover i landet, så er det skiføre. Det er så god luft også når det er snø.

Jeg er jo egentlig sommermenneske, men hver årstid - sin sjarm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er i en dårlig periode. Det ble kun en tur på tredemølle sist uke. 4x4 igjen.

Det har vært ganske travelt med å arrangere skirenn hele helgen. Det var forsåvidt mye lenping av tunge ting (stålgjerder etc) Dessuten oppussing til sent på kveld hver dag. (Stakkars nabo) Jeg kan rett og slett ikke tenke så mye på å trene før det prosjektet er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare ei treningsøkt forrige uke, men gikk jo noen turer også. Har bare glemt hvor mange, men tror det var tre stk. 

Ser ut til at denne uken blir mye bedre da jeg allerede har trent to ganger og gått to turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...