Gå til innhold

Regnestykket går ikke opp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at vekten min er 100 kg. Jeg kan ha dager hvor jeg spiser svært lite og gå ned 2 kg på en uke. Så kommer helgen og jeg spiser sjokolade og potetgull og kake og jeg legger på meg igjen. Hvorfor går jeg ikke ned? De dagene jeg spiser lite burte jo gjøre at jeg går ned? Hadde jeg ikke hatt disse dagene med færre kalorier hadde jeg jo lagt videre på meg, men nei vekten rikker seg ikke da. 

Anonymkode: 1c4bf...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regnestykket går alltid opp. Energi kan verken oppstå eller forsvinne av seg selv.

Det er vel så enkelt som at du ikke går ned fordi du spiser sjokolade og potetgull og kake i helgene.

Skal du ned i vekt, kan du ikke ha disse utskeielsene i helgene. Du bør spise et kosthold med en relativt solid mengde protein, noe sunt fett (oljer, nøtter, etc.) og minst mulig raske karbohydrater som hvitt mel og sukker. Jeg ville ikke anbefale mer enn 1 måltid i uka med usunn mat.

Det er heller ikke bra å nesten ikke spise på hverdagene for å kunne spise mer i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

La oss si at vekten min er 100 kg. Jeg kan ha dager hvor jeg spiser svært lite og gå ned 2 kg på en uke. Så kommer helgen og jeg spiser sjokolade og potetgull og kake og jeg legger på meg igjen. Hvorfor går jeg ikke ned? De dagene jeg spiser lite burte jo gjøre at jeg går ned? Hadde jeg ikke hatt disse dagene med færre kalorier hadde jeg jo lagt videre på meg, men nei vekten rikker seg ikke da. 

Anonymkode: 1c4bf...443

Sjokolade, potetgull og kake = raske karbohydrater i lange baner = kroppen samler 4 ganger så mye vann som om du hadde spist samme energimengde i fett eller proteiner. Å spise svært lite er ingen god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så kommer helgen og jeg spiser sjokolade og potetgull og kake og jeg legger på meg igjen. Hvorfor går jeg ikke ned? 

Anonymkode: 1c4bf...443

når du spiser lite går fobrenningen ned og kroppen forbereder seg på å lagre fremtidig energi.

BASICLY FØR I TIDEN SÅ VAR DET PERIODER MED LITE MAT OG PERIODER MED MYE MAT SÅ I PERIODER MED MYE MAT LAGRER KROPPEN FETT FOR Å HA FOR PERIODER MED LITE MAT. DIN KAKESPISING INDIKERER HER ER DET MYE MAT PÅ TIDE Å SANKE FETT PÅ KROPPEN

LØSNING: spis jevnt og trutt sunn mat , mindre enn du forbrenner, så går du ned over tid. 

Anonymkode: 789d6...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...