Gå til innhold

Trening uke 6


påskelilje

Anbefalte innlegg

Det har vært nok en fin treningsuke. Jeg får masse energi av trening og bevegelse, og har masse overskudd. Gleder meg både over hver gang jeg er i aktivitet - og til neste gang jeg skal gjøre noe aktivt. Har aldri hatt det sånn før, så det er en ny og herlig følelse!

Mandag: svømmetime med instruktør - 60 minutter. Det er SÅ tungt med crawl - jeg puster og peser som en hval, men det er gøy likevel (eller akkurat på det verste er det ille), men lærer litt mer for hver gang. Nå sist var vi 3 på det laveste nivået. Vi svømmer litt bryst også, og der er jeg litt mer jevn med de andre.

Tirsdag: Mannen og jeg gikk tur i skogen etter jobb - 1 time og 15 minutter. 

Onsdag: Yoga mobility - 1 time

Torsdag: Styrketrening 1 time

Fredag: Mannen og jeg gikk tur i skogen etter jobb - 2 timer

Lørdag: Styrketrening 1 drøy time + 1 time yoga mobility

Søndag: Mannen og jeg gikk tur i skogen, en ny runde som var veldig fin!

... Dere andre, hvordan har denne uka vært?

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • påskelilje endret tittelen til Trening uke 6

Fortsetter under...

påskelilje skrev (38 minutter siden):

... Dere andre, hvordan har denne uka vært?

Denne uka har jeg intet å berette faktisk. Mandag hadde jeg seinvakt, tirsdag var jeg sliten og det føltes som jeg brygget på noe, onsdag trakk jeg den siste visdomstannen og torsdag var jeg borte på besøk. Har følt hele uka at jeg har brygget på noe, i tillegg til drittvær, men jeg har ikke orket å gå på mølla heller.

Uka som kommer kan bare bli bedre! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 treningsturer i skogen. En var dog veldig rolig pga stive bein og en ubrukelig tights som gled ned hver gang jeg prøvde å jogge… Skeiet helt ut i helgen med inntaket, så i kommende uke er målet at det ikke skjer igjen. Har masse å gjøre denne uken, så skulle ønske jeg kunne hoppe fram til fredag kveld nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9 skrev (49 minutter siden):

Har ikke trent på en god stund, klarer det ikke

Hvis du liker å være ute, kan det bare være fint å ta en tur ut i naturen uten å trene. Se på feks havet, fjellet, skogen, fjorden, parken, solen. Bra for søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9
cilie skrev (8 minutter siden):

Hvis du liker å være ute, kan det bare være fint å ta en tur ut i naturen uten å trene. Se på feks havet, fjellet, skogen, fjorden, parken, solen. Bra for søvn. 

Ja, gikk en tur idag 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (10 timer siden):

4 treningsturer i skogen. En var dog veldig rolig pga stive bein og en ubrukelig tights som gled ned hver gang jeg prøvde å jogge… Skeiet helt ut i helgen med inntaket, så i kommende uke er målet at det ikke skjer igjen. Har masse å gjøre denne uken, så skulle ønske jeg kunne hoppe fram til fredag kveld nå. 

Så bra, Cilie 🙂 Det er jo knall!

Prøv å få til én treningstur i løpet av de hektiske dagene, så kan du ta en til i helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

Denne uka har jeg intet å berette faktisk. Mandag hadde jeg seinvakt, tirsdag var jeg sliten og det føltes som jeg brygget på noe, onsdag trakk jeg den siste visdomstannen og torsdag var jeg borte på besøk. Har følt hele uka at jeg har brygget på noe, i tillegg til drittvær, men jeg har ikke orket å gå på mølla heller.

Uka som kommer kan bare bli bedre! :D 

Det er sant! Minst én tur på tredemølla denne uka da?!?

Visdomstannkrøll høres ikke godt ut 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (54 minutter siden):

Det er sant! Minst én tur på tredemølla denne uka da?!?

Visdomstannkrøll høres ikke godt ut 😞

To løpeøkter (enten ute eller på mølla) i uka er egentlig minstemålet. :)

Er bedre i munnen i dag, men fremdeles litt ubehagelig og det er slitsomt når det er ubehagelig i munnen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare har jeg ikke trent, men jeg har skadet meg sånn at det ikke blir noe løping eller ski de nærmeste ukene. Alt pga oppussing.

Jeg har brukt kroppen mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Ikke bare har jeg ikke trent, men jeg har skadet meg sånn at det ikke blir noe løping eller ski de nærmeste ukene. Alt pga oppussing.

Jeg har brukt kroppen mye da.

Å, så kjedelig 😞 Du får ta det med ro nå da, og bli god igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

To løpeøkter (enten ute eller på mølla) i uka er egentlig minstemålet. :)

Er bedre i munnen i dag, men fremdeles litt ubehagelig og det er slitsomt når det er ubehagelig i munnen altså.

I dag kjempet jeg veldig med motivasjon. Skulle egentlig på svømmetime, men så var instruktøren syk. Hadde egentlig bestemt meg for å gå og svømme likevel, men jeg trengte jo da ikke være der akkurat klokka 18.... Så jeg sovnet på sofaen.... Våknet kvart på syv, og forferdelig ruskevær ute.... Hadde ikke lyst ut .... Det endte med kompromiss: Jeg tørket, bokstavelig talt, støv av trimsykkelen, og har nå syklet 30 minutter på den med litt ulik intensitet. Ble SÅ svett, så jeg håper det var litt trening i det 😄 Ei lita økt med sykling er bedre enn hele kvelden i sofaen! Nå er jeg nydusjet, og klar for å se 16 uker i helvetet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (38 minutter siden):

I dag kjempet jeg veldig med motivasjon. Skulle egentlig på svømmetime, men så var instruktøren syk. Hadde egentlig bestemt meg for å gå og svømme likevel, men jeg trengte jo da ikke være der akkurat klokka 18.... Så jeg sovnet på sofaen.... Våknet kvart på syv, og forferdelig ruskevær ute.... Hadde ikke lyst ut .... Det endte med kompromiss: Jeg tørket, bokstavelig talt, støv av trimsykkelen, og har nå syklet 30 minutter på den med litt ulik intensitet. Ble SÅ svett, så jeg håper det var litt trening i det 😄 Ei lita økt med sykling er bedre enn hele kvelden i sofaen! Nå er jeg nydusjet, og klar for å se 16 uker i helvetet 😄 

Nå har svømmehallen her åpnet, men jeg har ikke vært der på lenge og da sliter jeg med å dra dit.  Det vanskeligste er å gå fra garderoben, ut i dusjen og deretter ut i bassenget.  Kommer jeg meg dit, så går det vanligvis greit. Tror jeg bare må ta meg selv i nakken. Liker jo å svømme. Blir inspirert jo av dere og hvor flinke dere er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (16 minutter siden):

Nå har svømmehallen her åpnet, men jeg har ikke vært der på lenge og da sliter jeg med å dra dit.  Det vanskeligste er å gå fra garderoben, ut i dusjen og deretter ut i bassenget.  Kommer jeg meg dit, så går det vanligvis greit. Tror jeg bare må ta meg selv i nakken. Liker jo å svømme. Blir inspirert jo av dere og hvor flinke dere er. 

Ta deg en tur dit denne uka! Du har jo vært så inspirerende for meg tidligere ❤ Det er kjempegod trening (særlig nå når jeg har lært litt mer intensiv trening) og deilig for kroppen og for sjela!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (31 minutter siden):

Ta deg en tur dit denne uka! Du har jo vært så inspirerende for meg tidligere ❤ Det er kjempegod trening (særlig nå når jeg har lært litt mer intensiv trening) og deilig for kroppen og for sjela!

Takk!  Ja, jeg må prøve å få til det. Er opptatt de to neste dagene, men torsdag bør jeg greie å få det til. Ja, det er utrolig godt å være i svømmehallen. Og veldig godt å ha god samvittighet for å ha gjort noe bra for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er kanskje litt sent å skrive her nå, for jeg husker nesten ikke hvordan uka var. Jeg mener den begynte ganske bra og endte opp dårlig. Det var så mye annet som kom i veien. 

Jeg tror det kommer til å bli lite å melde i nærmeste fremtid også, for nå starter en periode med flytting, kasting, vasking, overtagelse osv. Vi skal dessuten visning til helga og må kjøre ganske langt.

Er spennende tider nå med mye som skjer 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 14.2.2022 den 20.42):

I dag kjempet jeg veldig med motivasjon. Skulle egentlig på svømmetime, men så var instruktøren syk. Hadde egentlig bestemt meg for å gå og svømme likevel, men jeg trengte jo da ikke være der akkurat klokka 18.... Så jeg sovnet på sofaen.... Våknet kvart på syv, og forferdelig ruskevær ute.... Hadde ikke lyst ut .... Det endte med kompromiss: Jeg tørket, bokstavelig talt, støv av trimsykkelen, og har nå syklet 30 minutter på den med litt ulik intensitet. Ble SÅ svett, så jeg håper det var litt trening i det 😄 Ei lita økt med sykling er bedre enn hele kvelden i sofaen! Nå er jeg nydusjet, og klar for å se 16 uker i helvetet 😄 

Jeg blir så misunnelig hver gang du skriver at du har vært på svømming, for jeg elsker å svømme. Du skulle ha bodd i nærheten av meg, for mine venninner er ikke interessert i å svømme. 

Må fortelle at jeg mange mange år etterpå fortsatt har en merkelig drøm som går igjen. Jeg drømmer at jeg sitter I garderoben på skolen og kler av meg . Jeg har så mye klær på meg i den drømmen, så jeg kler av meg og kler av meg, lag på lag med klær og blir aldri ferdig. Jeg får mer og mer panikk for ikke å rekke å få med meg svømmetimen. Jeg gledet meg alltid veldig til disse svømmetimene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Det er kanskje litt sent å skrive her nå, for jeg husker nesten ikke hvordan uka var. Jeg mener den begynte ganske bra og endte opp dårlig. Det var så mye annet som kom i veien. 

Jeg tror det kommer til å bli lite å melde i nærmeste fremtid også, for nå starter en periode med flytting, kasting, vasking, overtagelse osv. Vi skal dessuten visning til helga og må kjøre ganske langt.

Er spennende tider nå med mye som skjer 😀

 

 

Har visst ikke fått med meg at dere skal flytte 😮 Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Jeg blir så misunnelig hver gang du skriver at du har vært på svømming, for jeg elsker å svømme. Du skulle ha bodd i nærheten av meg, for mine venninner er ikke interessert i å svømme. 

Må fortelle at jeg mange mange år etterpå fortsatt har en merkelig drøm som går igjen. Jeg drømmer at jeg sitter I garderoben på skolen og kler av meg . Jeg har så mye klær på meg i den drømmen, så jeg kler av meg og kler av meg, lag på lag med klær og blir aldri ferdig. Jeg får mer og mer panikk for ikke å rekke å få med meg svømmetimen. Jeg gledet meg alltid veldig til disse svømmetimene :)

Hahaha - forstår frustrasjonen i drømmen 😄 !

Men du kan vel gå og svømme alene? Jeg går alltid alene (bortsett fra de siste 3 ukene, når jeg har vært på svømmetime med instruktør, men jeg går dit alene, men blir vel litt kjent med de andre etterhvert da), har mitt eget opplegg. Helt greit det! Men det er så klart koselig å gå sammen med noen, men jeg kjenner ingen som går på det treningssenteret som liker å svømme. Har ei venninne som svømmer jevnlig, men hun har årskort et annet sted, så vi går aldri sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...