Gå til innhold

Trening uke 7


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg kunne jo bare ikke melde to tomme uker på rad så denne uka ble det 3 joggeturer ute! Godt fornøyd, selv om det kunne vært mer, men siden minstemålet er 2 turer og alt over en bonus så er jeg fornøyd. :) 

I dag kom jeg hjem etter å ha vært hos datra fra i går etter jobb og etter en halvtimes tid tok jeg på meg treningstøy og piggsko og tok en tur ut, været var helt nydelig! Vindstille, sol fra skyfri himmel og 0 grader! Men kroppen var tuuuuung... Vet ikke hva jeg skal skylde på, men jeg kom meg nå rundt løypa mi og gleder meg til det blir bart å lettere å løpe flere steder. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så god du er 😊

Her er min uke:

Mandag: syklet 30 min på trimsykkelen, intervaller. Skulle egentlig avgårde på treningssenteret,  men orket ikke ut 😳😁

Tirsdag: svømte i 40 min. Trente mest crawl.

Onsdag: trente styrke 1 time + 1 time yoga

Lørdag: Vedarbeid i 3-4 timer (jeg ryddet kvist og løftet kubber) + trente styrke i 40 min

Søndag: Liten rusletur i uværet, 40 min. Ikke trim, men masse frisk luft 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg tar en påskelilje og tar med vasking og bæring som trening 😛

Nei, jeg har ikke trent denne uka. Det bare føles slik. Jeg har flyttevasket en leilighet og båret kasser , bøker, møbler . Jeg hadde 12 store kasser med bøker og da har jeg til og med kastet mengder med pocketbøker som jeg ikke vil samle på lenger. Jeg har gått opp og ned trapper.  Jeg har vært på visning på fjellet og gikk en del rundt om kring der. 

Jeg har altså ikke trent, men det kjennes ut som leggmusklene mine har fått kjørt seg. Tror det må komme av at jeg har stått på huk og vasket i alle krinker og kroker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Jeg tar en påskelilje og tar med vasking og bæring som trening 😛

Nei, jeg har ikke trent denne uka. Det bare føles slik. Jeg har flyttevasket en leilighet og båret kasser , bøker, møbler . Jeg hadde 12 store kasser med bøker og da har jeg til og med kastet mengder med pocketbøker som jeg ikke vil samle på lenger. Jeg har gått opp og ned trapper.  Jeg har vært på visning på fjellet og gikk en del rundt om kring der. 

Jeg har altså ikke trent, men det kjennes ut som leggmusklene mine har fått kjørt seg. Tror det må komme av at jeg har stått på huk og vasket i alle krinker og kroker. 

Hahaha 😅 Det er klart det er trening, i alle fall når en gjør mer ut av det enn det ytterst nødvendige! Kasseløfting og trappegåing er jo supert for kroppen, så sant du ikke løfter feil da.

Så gode dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 timer siden):

Så god du er 😊

Her er min uke:

Mandag: syklet 30 min på trimsykkelen, intervaller. Skulle egentlig avgårde på treningssenteret,  men orket ikke ut 😳😁

Tirsdag: svømte i 40 min. Trente mest crawl.

Onsdag: trente styrke 1 time + 1 time yoga

Lørdag: Vedarbeid i 3-4 timer (jeg ryddet kvist og løftet kubber) + trente styrke i 40 min

Søndag: Liten rusletur i uværet, 40 min. Ikke trim, men masse frisk luft 😊

Ikke trim? Du mener vel "ikke trening"? Altså: Slik jeg oppfatter begrepene er trim lett mosjon av typen spasertur, mens trening er mer intensiv fysisk aktivitet, som man blir sliten eller andpusten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (54 minutter siden):

Ikke trim? Du mener vel "ikke trening"? Altså: Slik jeg oppfatter begrepene er trim lett mosjon av typen spasertur, mens trening er mer intensiv fysisk aktivitet, som man blir sliten eller andpusten av.

Du har rett. Jeg er enig med deg! Nå prøvde jeg riktignok å gå raskt opp en bakke, og hoppe over stubber og steiner 😁 , så det ble litt mer bevegelse, men det var nok litt trim ja, men ikke trening. Trening er mer intensivt. Driver du og løper fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trim og trening må også defineres ut fra den enkeltes form. Jeg definerer trening som når jeg bevisst går inn for å bli svett i ført treningstøy. Nå er det (mye) rask gange og (mindre) jogging, mens før i bedre form var det motsatt. 

Jeg har to skogsturer m rask gange/lett jogg. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (8 timer siden):

Jeg definerer trening som når jeg bevisst går inn for å bli svett i ført treningstøy. 

Jeg har to skogsturer m rask gange/lett jogg. 
 

Enig i det. At en går inn for å bli svett/sliten.

Men - den første halvannen timen på lørdag da vi jobbet med ved, ble vi både svette og anpustne, fordi vi skulle bli ferdige på ett sted før vi kjørte til neste. Så det var da i alle fall trim, og på grensen til trening, selv om vi gjorde en jobb og ikke "trente". Kjente det i alle fall i kroppen etterpå. Hver gang jeg løftet på en stor kubbe, tenkte jeg knebøy/løfte riktig/"front-squat" og hver gang jeg kastet kvistene høyt i en haug, tenkte jeg triceps-trening 😄 Hahaha 😄

Så bra at du har kommet i gang med trening nå, Cilie! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (29 minutter siden):

Enig i det. At en går inn for å bli svett/sliten.

Men - den første halvannen timen på lørdag da vi jobbet med ved, ble vi både svette og anpustne, fordi vi skulle bli ferdige på ett sted før vi kjørte til neste. Så det var da i alle fall trim, og på grensen til trening, selv om vi gjorde en jobb og ikke "trente". Kjente det i alle fall i kroppen etterpå. Hver gang jeg løftet på en stor kubbe, tenkte jeg knebøy/løfte riktig/"front-squat" og hver gang jeg kastet kvistene høyt i en haug, tenkte jeg triceps-trening 😄 Hahaha 😄

Så bra at du har kommet i gang med trening nå, Cilie! Herlig!

Takk, men jeg vil ikke si jeg har kommet i gang mer enn slik jeg har gjort siste årene. - Men håper 3-4 harde, faste  økter snart kommer… 
 

Jeg er helt enig i at «å sjaue» kan være minst like mye trening. Feks måking, flytting osv kan være like hardt/hardere som den timen jeg er i skogen. Tror faktisk jeg skal ta meg en hjemmeøkt i dag - glatt ute og treningssenteret sitter så langt inne, men er jeg ikke i gang innen mars, sier jeg opp abonnementet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun "Påskeliljetrening" å melde, som varslet. Kroppen regner det som trening, uansett om vi gjør det.

Jeg tror ikke vanlig jobbing når helt opp mot jogging eller ski når det gjelder kondis. Man får ikke i nærheten av samme puls over tid. Man forbrenner kalorier og får litt styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Jeg har kun "Påskeliljetrening" å melde, som varslet. Kroppen regner det som trening, uansett om vi gjør det.

Jeg tror ikke vanlig jobbing når helt opp mot jogging eller ski når det gjelder kondis. Man får ikke i nærheten av samme puls over tid. Man forbrenner kalorier og får litt styrke.

Øy - "Påskeliljetrening" er vel ikke bare liksomtrening, vel 😄 ?!? 😄 Haha - Nicklus har mobbet meg i årevis for vaske-treninga mi, som jeg jo da rapporterte på noen ganger 😄 Nå er det lenge siden - om det betyr at jeg ikke vasker så mye, eller om jeg har innsett at hun har rett, forblir uten ytterligere kommentarer 😉 

Stemmer nok at det skal en del løfting av kubber i et himla tempo for å få like god kondis som løping, skigåing eller crawling. Det er nok mest styrke og litt kaloriforbrenning som er resultatet her da. Pluss ved og ryddig skog da ❤️ 

Men den foten din da - er det noe langvarig skade du har fått på den? Brudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (46 minutter siden):

Øy - "Påskeliljetrening" er vel ikke bare liksomtrening, vel 😄 ?!? 😄 Haha - Nicklus har mobbet meg i årevis for vaske-treninga mi, som jeg jo da rapporterte på noen ganger 😄 Nå er det lenge siden - om det betyr at jeg ikke vasker så mye, eller om jeg har innsett at hun har rett, forblir uten ytterligere kommentarer 😉 

Stemmer nok at det skal en del løfting av kubber i et himla tempo for å få like god kondis som løping, skigåing eller crawling. Det er nok mest styrke og litt kaloriforbrenning som er resultatet her da. Pluss ved og ryddig skog da ❤️ 

Men den foten din da - er det noe langvarig skade du har fått på den? Brudd?

Det med skaden blir såpass spesifikt at jeg tar det på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 21.2.2022 den 8.48):

Øy - "Påskeliljetrening" er vel ikke bare liksomtrening, vel 😄 ?!? 😄 Haha - Nicklus har mobbet meg i årevis for vaske-treninga mi, som jeg jo da rapporterte på noen ganger 😄 Nå er det lenge siden - om det betyr at jeg ikke vasker så mye, eller om jeg har innsett at hun har rett, forblir uten ytterligere kommentarer 😉 

Stemmer nok at det skal en del løfting av kubber i et himla tempo for å få like god kondis som løping, skigåing eller crawling. Det er nok mest styrke og litt kaloriforbrenning som er resultatet her da. Pluss ved og ryddig skog da ❤️ 

Men den foten din da - er det noe langvarig skade du har fått på den? Brudd?

Det er ment som vennskapelig mobbing som jeg vet at du tåler , ellers hadde jeg ikke gjort det nei 😀❤.

Men du har jo litt rett også. Det er jo tydelig at jeg brukte muskler på en annen måte forrige uke iom at jeg kjente det så godt i leggmusklene. 

Det kommer ikke til å bli noe særlig å skryte av denne uka heller for min del. Som du vet skjer det mye her og nå bruker vi tiden på å sette oss inn i alt, fylle ut, signere osv. 

Det ble brått veldig mye på en gang. Vi er hoppende glade og vettskremt og alt mulig på en gang. Men det skjer det samme som etter skilsmissen hos meg. Jeg mister sultfølelsen og går ned i vekt. I motsetning til sist, er det nå bare positivt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...