Gå til innhold

Unge som skriker mye


Lillemus

Anbefalte innlegg

Prøver meg her også jeg...

Tiril (5 uker) skriker mye hver kveld, av og på i 3 - 6 timer er ikke uvanlig. Har prøvd å kutte ut "alt" i mitt kosthold (fullammer), men uten virkning. Har prøvd 3 behandlinger hos kiropraktor også uten virkning. Tenker nå på akupunktur eller soneterapi - kan dette ha virkning på slike plager???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Lillemus!

Jeg vet ikke om dere har noen som driver med chranio-sachral (kranio-sakral) terapi i Trondheim - men jeg vet det finnes en lege som er utdannet innen antroposofmedisin (dvs. vanlig legeutdanning først, så tilleggsutdanning i antroposofmedisin etterpå). Han heter Thomas Johansson og har tlf. nr. 73 52 81 66.

Kom til å tenke på det, for antroposofene har hjulpet veldig mange barn som sliter med litt av hvert. Medisinene er homeopatiske, og det er ingenting å tape på å prøve! Spør også om det er mulig å få chranio-sachralterapi på Tiril - det kan jo hjelpe?!

Lykke til!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lillemus!

Jeg vet ikke om dere har noen som driver med chranio-sachral (kranio-sakral) terapi i Trondheim - men jeg vet det finnes en lege som er utdannet innen antroposofmedisin (dvs. vanlig legeutdanning først, så tilleggsutdanning i antroposofmedisin etterpå). Han heter Thomas Johansson og har tlf. nr. 73 52 81 66.

Kom til å tenke på det, for antroposofene har hjulpet veldig mange barn som sliter med litt av hvert. Medisinene er homeopatiske, og det er ingenting å tape på å prøve! Spør også om det er mulig å få chranio-sachralterapi på Tiril - det kan jo hjelpe?!

Lykke til!!!:-)

Jeg hadde tilsvarende problem med min sønn. Han hadde kolikklignende plager fra han var nesten nyfødt til han var 2 1/2 måned. Han gråt like ille hver eneste ettermiddag og kveld. Det eneste som roet han, var å legge ham i vogna og gå tur, eller å kjøre bil. Ingen av delene var noe godt alternativ, å tasse rundt gatelangs time etter time hver kveld midt på vinteren fristet ikke. Å kjøre bil er jo heller ikke noe godt alternativ med et nyfødt barn.

Vi prøvde kiropraktor (4 behandlinger), men uten særlig hjelp. Kiropraktoren anbefalte homeopati fordi han selv hadde hatt god effekt med det på sin datter som gråt på samme måte.

Vi var skeptiske, men man blir jo temmelig desperat etterhvert, så vi forsøkte. Det var rett og slett som å få et nytt barn! Allerede etter første dose skrek han mindre, og to ettermiddager etterpå, sov han seg stort sett gjennom hele kvelden!

Siden han var 10 uker, kan det jo hende det gikk over av seg selv. Jeg ville likevel prøvd homeopati, det er ikke skadelig, og i en slik situasjon er man villig til å forsøke det meste.

Homeopaten som vi brukte, har flyttet fra Trondheim nå. Jeg vet derimot at det er en dyktig homeopat på Risvollan medisinske senter. Han har forøvrig hjemmeside på nettet der du kan ta kontakt med ham via e-post hvis du har spørsmål. Jeg tror du finner ham her: http://www.classicalhomeopath.homestead.com/index.html

Jeg understreker at jeg ikke har hatt kontakt med akkurat denne homeopaten selv, men jeg har en kollega som har brukt ham og som sier han er dyktig.

Lykke til, jeg vet hva dere strever med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både akupunktur og homeopati anbefales på det varmeste. Pass bare på at vedkommende er MNFKA (akupunktør) eller MNHL (homeopat). Da er du garantert at de har en solid utdannelse.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Lillemus.

Jeg forstår at dere er i en fortvilet situasjon, men de fleste barn blir bedre etter noen mnd. Du kan selv forsøke å gi barnet en te av kamille og fennikkel ca 25 ml før amming. Dette lindrer tarmkatarr og demper luftplager. Jeg har også god erfaring med å gi melkesyrebakterier. Du kan kjøpe kapsler med melkesyrebakterier som kan åpnes opp og den tørkede bakteriekulturen kan blandes ut i litt væske. Dette regulerer barnets tarmflora. Jeg har hatt mange foreldre på helsestasjon som mener de har hatt god nytte av både soneterapi og akupunktur uten at jeg kjenner til noen forskning som er gjort på området. Akupunkturbehandling av babyer foregår oftest ved at terapeuten prikker forsiktig med en tynn nål på noen punkter på barnets fingre. Effekten viser seg vanligvis etter få ganger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...