Gå til innhold

Trening uke 11


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg får starte tråden tidlig på dagen denne uka, siden jeg ikke kommer til å trene noe i dag 😮

Jeg var forberedt på en hektisk uke med ikke så mye trening siste del av uka pga et stort arrangement jeg skulle  ha ansvar for, men så ble jeg syk på fredag, så jeg har holdt senga siden fredag ettermiddag, og ikke gjort annet enn å bevege meg mellom senga og badet, og et par ganger ned i stua for å se folk 😄 😞 Nå ligger jeg og ser ut på et fantastisk vær - skyfri himmel, knallsol og vår i lufta....! 

Så - sånn ble min trening denne uka:

Mandag: svømming med instruktør, 1 time. Mest crawltrening.

Tirsdag: Tur i skogen ca 1,5 time

Onsdag: Styrketrening 1 time og 20 minutter.

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mer normal uke igjen: To joggeturer på 5km hver.

Jeg tar det litt pent siden det ikke har vært så mye av det i de siste. Nå er det knallvær og bare veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag ble det 5 km tur med en god del oppoverbakker og et raskt styrkeprogram på matte. 

På tirsdag ble det 5 km tur, styrke og 20 min på spinningsykkelen. 

Så innså jeg at jeg ikke kunne fortsette med gåingen da murringen i hælen ble verre og jeg har fått plantar fascitt. 😕

Så på onsdag gjorde jeg ingenting. 

På torsdag, fredag og lørdag spinningsykkelen og styrkeprogrammet. Det skal jeg gjøre i kveld også. 

Har litt mindre vondt i hælen nå når jeg ikke går så mye, men kjenner et sånt press i hælen hele tiden. Det er skikkelig frustrerende for jeg vil jo gå ordentlige turer. Har gått 1,3 km nå nettopp da pga jeg måtte på butikken. Fysioterapeuten sa jeg kan gå max en km så da kan jeg ikke gå mer i dag. 

Men jeg kjøpte meg sykkel i går så fra neste uke kan jeg få frisk luft i hvert fall. Tenker å sykle tur på flatmark en halvtimes tid på formiddagen for å få luftet hodet, det blir jeg jo ikke sliten av. Også spinningsykkel og styrkeprogrammet på kveldene. Men skal høre med fysioterapeuten i morgen hva hun tenker om det. Har lest at sykling er et fint alternativ når en ikke kan gå og løpe pga betennelsen. Jeg vet bare ikke om det går en grense der også. 

Det som er gøy er at jeg har blitt tydelig sterkere i beina de siste ukene. Jeg øker en del på belastningen på spinningsykkelen på den ene sangen, og jeg har vært nødt til å ta tyngre og tyngre belastning på for å få det tungt nok. Kan også se at både legg og lår har fått litt større muskler. Presterer også bedre på mageøvelsene. Vil tro kroppen min er god og sterk igjen til sommeren. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (1 time siden):

Litt mer normal uke igjen: To joggeturer på 5km hver.

Jeg tar det litt pent siden det ikke har vært så mye av det i de siste. Nå er det knallvær og bare veier.

Så bra at du er god igjen og igang med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfornøyd med uka!

Tirsdag - 3,5 km / 28:52 min joggetur

Fredag - 5,1 km / 41:26, 5 km på 40:25, første 5 km i strekk på årevis! Her innså jeg at 5 km på under 40 min er innen rekkevidde i løpet av ikke så alt for lang tid.

Søndag . 7,63 km / 62 min, første 5 km på 39:25! Dette var et virtuelt løp, 60 minutter i regi av Runner's World, man skal rett og slett løpe så langt man kan på 60 min. :) Det var tungt hele veien, men jeg jogget de første 5 km i strekk og ble overrasket da jeg innså at jeg kom til å klare dem på under 40 min! Etter det måtte jeg ha noen gåpauser, men er utrolig fornøyd! Og sliten. ;) Medaljen er hengt opp på medaljehengeren min! 🙈:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble syk med korona forrige uke, så har vert veldig sliten denne uken. Har derfor bare blitt ett par korte gåturer på 30 minutter hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lyseblå skrev (3 minutter siden):

Ble syk med korona forrige uke, så har vert veldig sliten denne uken. Har derfor bare blitt ett par korte gåturer på 30 minutter hver.

Det er viktig å gi kroppen tid til å bli ordentlig frisk så det er absolutt innafor å ta det rolig en stund etter sykdom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (42 minutter siden):

Storfornøyd med uka!

Tirsdag - 3,5 km / 28:52 min joggetur

Fredag - 5,1 km / 41:26, 5 km på 40:25, første 5 km i strekk på årevis! Her innså jeg at 5 km på under 40 min er innen rekkevidde i løpet av ikke så alt for lang tid.

Søndag . 7,63 km / 62 min, første 5 km på 39:25! Dette var et virtuelt løp, 60 minutter i regi av Runner's World, man skal rett og slett løpe så langt man kan på 60 min. :) Det var tungt hele veien, men jeg jogget de første 5 km i strekk og ble overrasket da jeg innså at jeg kom til å klare dem på under 40 min! Etter det måtte jeg ha noen gåpauser, men er utrolig fornøyd! Og sliten. ;) Medaljen er hengt opp på medaljehengeren min! 🙈:D

Du er sprek! Du får gjerne tipse meg om neste virtuelle løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 minutter siden):

Du er sprek! Du får gjerne tipse meg om neste virtuelle løp. 

Sjekk på Runners world og på Kondis kanskje. Ellers er det mange på ulike nettsteder. :)  Nå har jeg ingen i kikkerten, men jeg må vel ta en titt igjen, det er morsomt og gir i alle fall meg litt ekstra motivasjon.

https://runnersworldchallenge.no/terminliste/

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 turer a en drøy time rask gange/sakte jogg. Har også vært mye ute i det fine været, men regner kun gåturer med mål om «trening.» Å være masse ute i naturen er imidlertid et vidundermiddel for formen generelt. 

Jeg har hatt litt ekstra jobb å gjøre og blitt sittende meget ineffektivt foran PCen med altfor mye inntak av diverse, så nå skal det bli en bra uke kostholdsmessig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...