Gå til innhold

Er dette normalt/ eller dårlig kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt flinkere nå. Men jeg har ikke vært flink tidligere tror jeg. 

Drakk Coca Cola til frokost, og spiste kun frokost av og til. Ofte nudler. Eller en vaffel Eller to. Spiste derimot lunsj. Ofte vegetarlasagne.  En gang i blant baguett med egg. Ellers: ingen melk/ juice. I 20 tiden: middag. Masse pasta/ ris og saus med minimalt 3 til 4 kjøttbiter i. Veldig lite kjøtt. Etter det kun chips og brus resten av kvelden. Eller en halvliter øl 4 ganger i uken. Slik holdt jeg på i årevis. Har nå fått påvist vitamin-mangel som må behandles. Men med dette kostholdet er det da grunn til å tro at kostholdet kan ha skylden? 

Nå har jeg forbedret meg kraftig. Spiser frokost. Tar ett eller to glass melk eller biola til frokost. Spiser grov baguett med ost og noe kjøtt i, og løk. Lager Smoothie, og drikker det til lunsj pluss passer på å få I meg noe egg eller noe annet. Middag: Spiser noe med mer kjøtt i, eller fisk. Drikker et glass eller to med biola til kvelds pluss grovt brød med pålegg. 

Vil dette si at kostholdet mitt var såpass dårlig tidligere at det kan ha skyld i mangelen? 

 

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blitt flinkere nå. Men jeg har ikke vært flink tidligere tror jeg. 

Drakk Coca Cola til frokost, og spiste kun frokost av og til. Ofte nudler. Eller en vaffel Eller to. Spiste derimot lunsj. Ofte vegetarlasagne.  En gang i blant baguett med egg. Ellers: ingen melk/ juice. I 20 tiden: middag. Masse pasta/ ris og saus med minimalt 3 til 4 kjøttbiter i. Veldig lite kjøtt. Etter det kun chips og brus resten av kvelden. Eller en halvliter øl 4 ganger i uken. Slik holdt jeg på i årevis. Har nå fått påvist vitamin-mangel som må behandles. Men med dette kostholdet er det da grunn til å tro at kostholdet kan ha skylden? 

Nå har jeg forbedret meg kraftig. Spiser frokost. Tar ett eller to glass melk eller biola til frokost. Spiser grov baguett med ost og noe kjøtt i, og løk. Lager Smoothie, og drikker det til lunsj pluss passer på å få I meg noe egg eller noe annet. Middag: Spiser noe med mer kjøtt i, eller fisk. Drikker et glass eller to med biola til kvelds pluss grovt brød med pålegg. 

Vil dette si at kostholdet mitt var såpass dårlig tidligere at det kan ha skyld i mangelen? 

 

Anonymkode: 8f007...2e2

Det siste du nevner er jo bra. Du har jo gjort noe endringer. Er du fornøyd selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blitt flinkere nå. Men jeg har ikke vært flink tidligere tror jeg. 

Drakk Coca Cola til frokost, og spiste kun frokost av og til. Ofte nudler. Eller en vaffel Eller to. Spiste derimot lunsj. Ofte vegetarlasagne.  En gang i blant baguett med egg. Ellers: ingen melk/ juice. I 20 tiden: middag. Masse pasta/ ris og saus med minimalt 3 til 4 kjøttbiter i. Veldig lite kjøtt. Etter det kun chips og brus resten av kvelden. Eller en halvliter øl 4 ganger i uken. Slik holdt jeg på i årevis. Har nå fått påvist vitamin-mangel som må behandles. Men med dette kostholdet er det da grunn til å tro at kostholdet kan ha skylden? 

Nå har jeg forbedret meg kraftig. Spiser frokost. Tar ett eller to glass melk eller biola til frokost. Spiser grov baguett med ost og noe kjøtt i, og løk. Lager Smoothie, og drikker det til lunsj pluss passer på å få I meg noe egg eller noe annet. Middag: Spiser noe med mer kjøtt i, eller fisk. Drikker et glass eller to med biola til kvelds pluss grovt brød med pålegg. 

Vil dette si at kostholdet mitt var såpass dårlig tidligere at det kan ha skyld i mangelen? 

 

Anonymkode: 8f007...2e2

Helt klart. Kostholdet er kjempeviktig for at kroppen skal fungere godt. 😊 Du har gjort noen kjempefine endringer. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (20 minutter siden):

Det siste du nevner er jo bra. Du har jo gjort noe endringer. Er du fornøyd selv?

Ja, jeg føler selv ar jeg har gjort en god endring til det bedre  :) . Men jeg er fortsatt glad i cola,  men jeg forsøker å passe på at jeg får i meg mer vitaminrik mat og drikke.  :)

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Helt klart. Kostholdet er kjempeviktig for at kroppen skal fungere godt. 😊 Du har gjort noen kjempefine endringer. 👍

Ja, jeg hadde nok ganske dårlig kosthold. En beskjed om at jeg hadde vitamin-mangel fikk meg til å endre på vanene mine. Og jeg synes at det føles mye bedre  :)

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg føler selv ar jeg har gjort en god endring til det bedre  :) . Men jeg er fortsatt glad i cola,  men jeg forsøker å passe på at jeg får i meg mer vitaminrik mat og drikke.  :)

Anonymkode: 8f007...2e2

Jeg synes du skal være stolt av deg selv og det du har fått til❤️ Selv har jeg kun sovet i hele dag, samt spist 2 appelsiner og litt juice😂🙈 er så gale atte! Nei vær stolt av deg selv!! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (11 minutter siden):

Jeg synes du skal være stolt av deg selv og det du har fått til❤️ Selv har jeg kun sovet i hele dag, samt spist 2 appelsiner og litt juice😂🙈 er så gale atte! Nei vær stolt av deg selv!! 🤩

Takk 🥰❤. Ja jeg er stolt av hvilke forandring som jeg har fått til. Jeg har hatt dager der jeg har drukket cola, spist kun chips og sovet hele dagen. Appelsin og juice er ihvertfall sunt.  ❤

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk 🥰❤. Ja jeg er stolt av hvilke forandring som jeg har fått til. Jeg har hatt dager der jeg har drukket cola, spist kun chips og sovet hele dagen. Appelsin og juice er ihvertfall sunt.  ❤

Anonymkode: 8f007...2e2

Men må du kutte ut cola helt da? Kan du ikke kose deg på lørdager eller 2-3 dager i uken? 😅

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (52 minutter siden):

Selv har jeg kun sovet i hele dag, samt spist 2 appelsiner og litt juice

Jeg pleier ikke å gå på enkeltpersoner her, men nå synes jeg faktisk du enten skal ta deg kraftig sammen eller la være å legge ut beskrivelser av livsstilen din her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg pleier ikke å gå på enkeltpersoner her, men nå synes jeg faktisk du enten skal ta deg kraftig sammen eller la være å legge ut beskrivelser av livsstilen din her. 

Jeg tenkte meg ikke om. Innimellom har man jo sånne dager. Men jeg skal ta det til meg Laban!!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
hipohopp2022 skrev (8 minutter siden):

Jeg tenkte meg ikke om. Innimellom har man jo sånne dager. Men jeg skal ta det til meg Laban!!🙈

Men det er da ingen livsstil- det må jeg få poengtere. Da må du tro om igjen. Ingen ønsker seg dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (21 minutter siden):

Men det er da ingen livsstil- det må jeg få poengtere. Da må du tro om igjen. Ingen ønsker seg dette! 

Enig med deg hipohopp.  💖

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (31 minutter siden):

Jeg tenkte meg ikke om. Innimellom har man jo sånne dager. Men jeg skal ta det til meg Laban!!🙈

Du har lov å beskrive din livsstil. Eller din dag. Det er jo dette temaet handler om. Livsstil og endring av livstil. 

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

❤️🥺

Her var jeg uenig med Laban. Men normalt sett synes jeg Laban skriver fornuftig om mye. Men akkurat her er jeg uenig. Du må få fortelle om din dag også ❤

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du må få fortelle om din dag også ❤

Anonymkode: 8f007...2e2

Jeg synes bare det ble i meste laget med slike dager med snudd døgn, minimalt med næring og drikke med eller uten alkohol i stedet for mat. I hvert fall når innleggene kommer i andres tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (10 minutter siden):

Jeg synes bare det ble i meste laget med slike dager med snudd døgn, minimalt med næring og drikke med eller uten alkohol i stedet for mat. I hvert fall når innleggene kommer i andres tråder. 

Det var ikke et problem for meg. Tror at hun mente det kun som et svar om at vi er flere som sliter med ernæring. Jeg ser ikke noe galt i det. Men livsstilen med å spise lite og dårlig er ikke bra. ❤

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
laban skrev (33 minutter siden):

Jeg synes bare det ble i meste laget med slike dager med snudd døgn, minimalt med næring og drikke med eller uten alkohol i stedet for mat. I hvert fall når innleggene kommer i andres tråder. 

Jeg velger å lese den kritikken du var meg som en tanke om at du bryr deg. Jeg har pizza i ovnen og forstår selv at dette ikke var innenfor. Men det er ingen livsstil, det er en sykdom- som jeg prøver å bli frisk fra. Ab og jeg har fulgt hverandre før i andre tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (21 minutter siden):

Jeg velger å lese den kritikken du var meg som en tanke om at du bryr deg. Jeg har pizza i ovnen og forstår selv at dette ikke var innenfor. Men det er ingen livsstil, det er en sykdom- som jeg prøver å bli frisk fra. Ab og jeg har fulgt hverandre før i andre tråder. 

Jeg tror det samme. Altså at Laban bare bryr seg, og er nok lei av å høre om kosthold 😊

Ja, vi har skrevet med hverandre begge i andre tråder. Vi har begge et felles problem i B-vitamin mangler. Noe vi ønsker å bli frisk fra ❤

Anonymkode: 8f007...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det samme. Altså at Laban bare bryr seg, og er nok lei av å høre om kosthold 

Kosthold er et greit tema i dette delforumet.

Jeg personlig synes det er litt mindre greit når mange tråder får innslag som handler om minimalt næringsinntak, særlig når noe annet er starttema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...