Gå til innhold

Salma laks


Marye

Anbefalte innlegg

Er det for mye å spise en hel Salmalaks? Ikke den største altså, men den som er halv str

spiste en hel halv salmalaks og nesten en hel boks rømme

 

er det for mye for en person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marye skrev (2 minutter siden):

Er det for mye å spise en hel Salmalaks? Ikke den største altså, men den som er halv str

spiste en hel halv salmalaks og nesten en hel boks rømme

 

er det for mye for en person?

Ja. De aller aller minste jeg er i stand til å finne er ca 250 gr, og det er i overkant for en person. De fleste ligger på 300-350 gr, og det er iallefall mye. Med det sagt, det værste i det du sier er at du har hatt i deg en hel boks rømme til måltidet, og det er ALT for mye. Et par spiseskjeer burde holde til en person. Hvilket annet tilbehør hadde du? Og - hvorfor spør du? Ønsker du råd for å bygge et sunt og tilstrekkelig måltid? Husker jeg feil eller har du en vektutfordring og ønsker å gå ned? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (10 minutter siden):

Er det for mye å spise en hel Salmalaks? Ikke den største altså, men den som er halv str

spiste en hel halv salmalaks og nesten en hel boks rømme

 

er det for mye for en person?

De finnes i mange størrelser, fra 190 g og opp til en halvkilo? Jeg spiser glatt 190 g selv i ett måltid om jeg har... Det er liksom for lite å dele på to. Men vanligvis spiser jeg ca. 120-150 g pr. måltid. Spiste en gang 450 g, men da hadde jeg bare noen småtomater og stekesjyet til... Middagene ble ikke som vi hadde tenkt og for å slippe å kaste så måtte det spises og mannen hadde spist noe annet på jobb. Jeg ofret meg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (13 minutter siden):

Ja. De aller aller minste jeg er i stand til å finne er ca 250 gr, og det er i overkant for en person. De fleste ligger på 300-350 gr, og det er iallefall mye. Med det sagt, det værste i det du sier er at du har hatt i deg en hel boks rømme til måltidet, og det er ALT for mye. Et par spiseskjeer burde holde til en person. Hvilket annet tilbehør hadde du? Og - hvorfor spør du? Ønsker du råd for å bygge et sunt og tilstrekkelig måltid? Husker jeg feil eller har du en vektutfordring og ønsker å gå ned? 

Har gått ned 25 kg og burde nok gå ned litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (4 timer siden):

Har gått ned 25 kg og burde nok gå ned litt til

Ok, da var det som jeg husker. Har du fått hjelp av noen til å gå gjennom kostholdet ditt sammen med deg? Spørsmålet ditt i denne tråden tyder på at du gjør noen grove bommerter om du ønsker å gå ned mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (23 minutter siden):

Ok, da var det som jeg husker. Har du fått hjelp av noen til å gå gjennom kostholdet ditt sammen med deg? Spørsmålet ditt i denne tråden tyder på at du gjør noen grove bommerter om du ønsker å gå ned mer. 

Jeg fikk en time med ernæringsfysiolog for flere år siden, men fikk ikke mer pga de skal ikke hjelpe oss som har gått opp i vekt pga medisiner 

Får prøve huske hva hun sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...