Gå til innhold

Trening uke 24


Anbefalte innlegg

påskelilje

Litt slapt for min del. Vi fikk sommerbesøk torsdag-søndag, så da ble det ikke noen trneingsøkter, bortsett fra litt på søndag etter at gjestene var reist:

Mandag: lett jogg/rask gange i skogen med dattera - ca 30 minutter

Tirsdag: Styrketrening 1 time

Søndag: Rask gåtur på 2 km om formiddagen + middels tempo tur i skogen om kvelden en drøy time - til sammen ca 7,5 km.

Dere da? Hvordan gjør dere med trening i ferien? Jeg skal ikke være så mye hjemme, så det blir nok lite trening på treningssenteret for min del... Må legge opp et annet opplegg 😮 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grendel

Det var i grunnen en ganske aktiv uke;

Joggeturer på 5 pluss en fortest mulig 5km . Dessuten en 7km rolig gå/jogg i fjellet med kona.

Jeg tok også en styrkeøkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glitter

Har gradvis begynt å komme meg i gang etter to uker uten trening. 

Tirsdag: 8 km sykkel og 12 min helkroppsrunde (minus armene)

Onsdag: 10 km sykkel og styrkerunden

Torsdag: 2x8 km sykkel (til og fra hjemme for å ha ungene) 

Lørdag: 9 km sykkeltur pluss tilsammen 8 km sykling til fotballkamp og til og fra mamma 

Søndag: Tur på 1,5 km hvor deler var litt bratt stigning. Foten er vond. :( Og 12 km sykkel pluss styrke. 

Har visst bevegd meg litt mer enn jeg trodde, men har tatt det rolig da. I starten av uken fikk jeg sånn 179 i puls på det høyeste, men var nede i 170 i går på samme løypa. Likevel det merkes jo at jeg var inaktiv i to uker. Fortsatt ikke kommet meg dit jeg var. Men det tar vel mer enn en uke.

Endret av Glitter
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ekstra

For tiden går det i ett med mye jobb, reiser og ting som skjer på fritiden, så trening blir det lite av. Får klemt inn ca. én styrkeøkt i uka og en del kortere gåturer, noen av dem i kupert terreng så jeg blir andpusten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillemus

Tok en liten prøvejoggetur på onsdag for å sjekke formen til løpet jeg etter planen skulle delta på på lørdag, hadde vært syk hele uka før. Etter 1 km sa det pang og det var helt tomt. Ingen verdens ting å hente. Vekslet på å gå og lunte 1,5 km hjem og ser på pulsklokka at jeg hadde en puls på opptil 185... Ble ikke noe løpsstart for å si det sånn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nicklusheletida

Ikke helt fornøyd. Trening på Evo en gang, en gåtur med datteren på ca 8 km. Har vært på hytta i helga, så på søndag ble det en fjelltur. Lørdag gikk med til å handle inn diverse til hytta, så alt er i orden til ferien. 

Håper å få til mer styrke denne uka. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 timer siden):

Litt slapt for min del. Vi fikk sommerbesøk torsdag-søndag, så da ble det ikke noen trneingsøkter, bortsett fra litt på søndag etter at gjestene var reist:

Mandag: lett jogg/rask gange i skogen med dattera - ca 30 minutter

Tirsdag: Styrketrening 1 time

Søndag: Rask gåtur på 2 km om formiddagen + middels tempo tur i skogen om kvelden en drøy time - til sammen ca 7,5 km.

Dere da? Hvordan gjør dere med trening i ferien? Jeg skal ikke være så mye hjemme, så det blir nok lite trening på treningssenteret for min del... Må legge opp et annet opplegg 😮 

Hvordan jeg gjør det med trening i ferien ? Jo det blir ikke vanskelig å få til i år nei :)Jeg skal være på fjellet i 4 uker og det kommer til å bli masse fjellturer . Vi har også planlagt en topptur som er beskrevet som krevende. Skal nok få trent nok. Utfordringen er å få trent overkroppen, men jeg får prøve å være flink til å bruke manualene mine, ta planken osv 😀

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 timer siden):

Tok en liten prøvejoggetur på onsdag for å sjekke formen til løpet jeg etter planen skulle delta på på lørdag, hadde vært syk hele uka før. Etter 1 km sa det pang og det var helt tomt. Ingen verdens ting å hente. Vekslet på å gå og lunte 1,5 km hjem og ser på pulsklokka at jeg hadde en puls på opptil 185... Ble ikke noe løpsstart for å si det sånn!

God bedring ! :) Er det coronaen du har hatt ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
påskelilje
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Hvordan jeg gjør det med trening i ferien ? Jo det blir ikke vanskelig å få til i år nei :)Jeg skal være på fjellet i 4 uker og det kommer til å bli masse fjellturer . Vi har også planlagt en topptur som er beskrevet som krevende. Skal nok få trent nok. Utfordringen er å få trent overkroppen, men jeg får prøve å være flink til å bruke manualene mine, ta planken osv 😀

Herlig! Jeg skal være 1 uke på hytta ved sjøen - da kan jeg løpe et par ganger + trene styrke med kroppsvekt (evt kjøre inn til byen på treningssenter, men vil helst bare være der hele uka), så 2 uker til Vestlandet. Da blir det nok et par turer i fjellet, men ofte er det så mye som må ordnes...... Til slutt 1 uke på kjøretur med min mor for å besøke slekt. må prøve et par løpeturer den uka.... Altså ikke så mye styrketrening i sommer 😮 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillemus
Nicklusheletida skrev (22 minutter siden):

God bedring ! :) Er det coronaen du har hatt ?

Jeg aner ikke, var ikke så verst i forrige uke så da var jeg på jobb som vanlig, men var ikke helt 100%. I går var jeg på en forestilling og da kom det som kastet på meg igjen så i dag er jeg enda verre enn jeg var for to uker siden... Testene er negative, men jeg skjønner ikke helt hva annet det kan være. Det er jo typisk corona å bli ganske bra for så å bli mye verre igjen, er det ikke? Er kroppsklein så det holder, vondt overalt, hodepine og litt sånn febril innimellom, men ikke noe i nesa og halsen egentlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bøtteknotten

Denne uka ble det 3 løpeturer

Onsdag: 10 km

Fredag: 10 km

Søndag: 5 km (ny rekord 🥳)

Har stadig intensjon om å få til noe styrke, men det blir med tanken.. 

I ferien skal vi mest være hjemme, så håper å holde på gode vaner. Er vi på hytta, så får jeg prøve å få løpt litt der også. Eneste utfordringen der er at det ikke finnes en meter med flatt terreng, kun ganske bratte bakker 🙈

Merker at det er lett å komme seg ut for tiden, for livet er aldri lettere enn under og rett etter en løpetur. Nesten så jeg må holde igjen for ikke å overbelaste. Hvorfor oppdaga jeg ikke det tidligere?! Hadde spart mange sjokoladekroner og kg på det 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...