Gå til innhold

Trening uke 24


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Litt slapt for min del. Vi fikk sommerbesøk torsdag-søndag, så da ble det ikke noen trneingsøkter, bortsett fra litt på søndag etter at gjestene var reist:

Mandag: lett jogg/rask gange i skogen med dattera - ca 30 minutter

Tirsdag: Styrketrening 1 time

Søndag: Rask gåtur på 2 km om formiddagen + middels tempo tur i skogen om kvelden en drøy time - til sammen ca 7,5 km.

Dere da? Hvordan gjør dere med trening i ferien? Jeg skal ikke være så mye hjemme, så det blir nok lite trening på treningssenteret for min del... Må legge opp et annet opplegg 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i grunnen en ganske aktiv uke;

Joggeturer på 5 pluss en fortest mulig 5km . Dessuten en 7km rolig gå/jogg i fjellet med kona.

Jeg tok også en styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gradvis begynt å komme meg i gang etter to uker uten trening. 

Tirsdag: 8 km sykkel og 12 min helkroppsrunde (minus armene)

Onsdag: 10 km sykkel og styrkerunden

Torsdag: 2x8 km sykkel (til og fra hjemme for å ha ungene) 

Lørdag: 9 km sykkeltur pluss tilsammen 8 km sykling til fotballkamp og til og fra mamma 

Søndag: Tur på 1,5 km hvor deler var litt bratt stigning. Foten er vond. :( Og 12 km sykkel pluss styrke. 

Har visst bevegd meg litt mer enn jeg trodde, men har tatt det rolig da. I starten av uken fikk jeg sånn 179 i puls på det høyeste, men var nede i 170 i går på samme løypa. Likevel det merkes jo at jeg var inaktiv i to uker. Fortsatt ikke kommet meg dit jeg var. Men det tar vel mer enn en uke.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden går det i ett med mye jobb, reiser og ting som skjer på fritiden, så trening blir det lite av. Får klemt inn ca. én styrkeøkt i uka og en del kortere gåturer, noen av dem i kupert terreng så jeg blir andpusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten prøvejoggetur på onsdag for å sjekke formen til løpet jeg etter planen skulle delta på på lørdag, hadde vært syk hele uka før. Etter 1 km sa det pang og det var helt tomt. Ingen verdens ting å hente. Vekslet på å gå og lunte 1,5 km hjem og ser på pulsklokka at jeg hadde en puls på opptil 185... Ble ikke noe løpsstart for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ikke helt fornøyd. Trening på Evo en gang, en gåtur med datteren på ca 8 km. Har vært på hytta i helga, så på søndag ble det en fjelltur. Lørdag gikk med til å handle inn diverse til hytta, så alt er i orden til ferien. 

Håper å få til mer styrke denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 timer siden):

Litt slapt for min del. Vi fikk sommerbesøk torsdag-søndag, så da ble det ikke noen trneingsøkter, bortsett fra litt på søndag etter at gjestene var reist:

Mandag: lett jogg/rask gange i skogen med dattera - ca 30 minutter

Tirsdag: Styrketrening 1 time

Søndag: Rask gåtur på 2 km om formiddagen + middels tempo tur i skogen om kvelden en drøy time - til sammen ca 7,5 km.

Dere da? Hvordan gjør dere med trening i ferien? Jeg skal ikke være så mye hjemme, så det blir nok lite trening på treningssenteret for min del... Må legge opp et annet opplegg 😮 

Hvordan jeg gjør det med trening i ferien ? Jo det blir ikke vanskelig å få til i år nei :)Jeg skal være på fjellet i 4 uker og det kommer til å bli masse fjellturer . Vi har også planlagt en topptur som er beskrevet som krevende. Skal nok få trent nok. Utfordringen er å få trent overkroppen, men jeg får prøve å være flink til å bruke manualene mine, ta planken osv 😀

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 timer siden):

Tok en liten prøvejoggetur på onsdag for å sjekke formen til løpet jeg etter planen skulle delta på på lørdag, hadde vært syk hele uka før. Etter 1 km sa det pang og det var helt tomt. Ingen verdens ting å hente. Vekslet på å gå og lunte 1,5 km hjem og ser på pulsklokka at jeg hadde en puls på opptil 185... Ble ikke noe løpsstart for å si det sånn!

God bedring ! :) Er det coronaen du har hatt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Hvordan jeg gjør det med trening i ferien ? Jo det blir ikke vanskelig å få til i år nei :)Jeg skal være på fjellet i 4 uker og det kommer til å bli masse fjellturer . Vi har også planlagt en topptur som er beskrevet som krevende. Skal nok få trent nok. Utfordringen er å få trent overkroppen, men jeg får prøve å være flink til å bruke manualene mine, ta planken osv 😀

Herlig! Jeg skal være 1 uke på hytta ved sjøen - da kan jeg løpe et par ganger + trene styrke med kroppsvekt (evt kjøre inn til byen på treningssenter, men vil helst bare være der hele uka), så 2 uker til Vestlandet. Da blir det nok et par turer i fjellet, men ofte er det så mye som må ordnes...... Til slutt 1 uke på kjøretur med min mor for å besøke slekt. må prøve et par løpeturer den uka.... Altså ikke så mye styrketrening i sommer 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (22 minutter siden):

God bedring ! :) Er det coronaen du har hatt ?

Jeg aner ikke, var ikke så verst i forrige uke så da var jeg på jobb som vanlig, men var ikke helt 100%. I går var jeg på en forestilling og da kom det som kastet på meg igjen så i dag er jeg enda verre enn jeg var for to uker siden... Testene er negative, men jeg skjønner ikke helt hva annet det kan være. Det er jo typisk corona å bli ganske bra for så å bli mye verre igjen, er det ikke? Er kroppsklein så det holder, vondt overalt, hodepine og litt sånn febril innimellom, men ikke noe i nesa og halsen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Denne uka ble det 3 løpeturer

Onsdag: 10 km

Fredag: 10 km

Søndag: 5 km (ny rekord 🥳)

Har stadig intensjon om å få til noe styrke, men det blir med tanken.. 

I ferien skal vi mest være hjemme, så håper å holde på gode vaner. Er vi på hytta, så får jeg prøve å få løpt litt der også. Eneste utfordringen der er at det ikke finnes en meter med flatt terreng, kun ganske bratte bakker 🙈

Merker at det er lett å komme seg ut for tiden, for livet er aldri lettere enn under og rett etter en løpetur. Nesten så jeg må holde igjen for ikke å overbelaste. Hvorfor oppdaga jeg ikke det tidligere?! Hadde spart mange sjokoladekroner og kg på det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...