Gå til innhold

Ukas trening, uke 28


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Har vært i litt mer aktivitet denne uka ift forrige, heldigvis,  selv om det ikke er så mye å skryte av. Ble forkjøla forrige helg, og har hatt tung pust.

Mandag dro vi opp på fjellet,  til stølen vår. Flott kveldstur i bratt terreng. Ikke så langt, men god trim! Tirsdag var det regn og tungt, og jeg var ikke i form, så da var jeg bare en luftetur ute en halvtime o  kvelden og så etter molter. Fant kart! Onsdagen var jeg fremdeles slapp og sylta forkjølet, men fikk en gåtur på 40 minutter om kvelden ned til bilen.

Fredag gikk vi en god tur i bratt terreng om kvelden.  Pusten var fremdeles tung, så jeg kunne ikke gå fort.

Lørdag - endelig en skikkelig god økt! Sønnen på 23 og jeg hadde en knallhard styrketreningstime sammen. Intensiv, uten pauser, bare rett fra en øvelse til en annen. Knallgøy!

I dag er vi i ro igjen. Blir nok ikke mer trening denne uka. Godt fornøyd med gårsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uka var det intervalltrening mandag og onsdag. Har bare fått trent to ganger denne uka, men gikk en god tur på 2,9 km på tirsdag og fikk opp pulsen da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er fortsatt på hytta, så det blir mye fjellturer på meg for tiden og veldig fornøyd med å kjenne kondisen er merkbart bedre. Styrken i beina også . 

Jeg håper det er lov å skryte litt av seg selv her. ( selv om det er kvalmt ) Jeg var nemlig litt stolt i går.  Jeg var på topptur og gamlemor ( meg) og gamlefar (sambo ) gikk forbi nesten alle ungdommer på vei oppover. Det kom som en stor overraskelse at jeg hadde blitt i så god form 😀 Vi var på samme tur for 3 år siden også og den gangen føltes turen mye tyngre. Jeg tror hytta var en god investering i helsa vår. 

Riktignok var dette en tur som bare blir regnet som middels krevende av Ut.no, men likevel. Til uka skal vi gå en tur som er beskrevet som krevende av Ut.no. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg er fortsatt på hytta, så det blir mye fjellturer på meg for tiden og veldig fornøyd med å kjenne kondisen er merkbart bedre. Styrken i beina også . 

Jeg håper det er lov å skryte litt av seg selv her. ( selv om det er kvalmt ) Jeg var nemlig litt stolt i går.  Jeg var på topptur og gamlemor ( meg) og gamlefar (sambo ) gikk forbi nesten alle ungdommer på vei oppover. Det kom som en stor overraskelse at jeg hadde blitt i så god form 😀 Vi var på samme tur for 3 år siden også og den gangen føltes turen mye tyngre. Jeg tror hytta var en god investering i helsa vår. 

Riktignok var dette en tur som bare blir regnet som middels krevende av Ut.no, men likevel. Til uka skal vi gå en tur som er beskrevet som krevende av Ut.no. 

 

Det er lov å skryte! Synes det er SÅ fint å høre om hyttelivet deres ❤ Moro å merke at formen bedres!

Jeg imponerte meg selv med viljestyrke i går da vi trente styrke: en øvelse skulle vi gjøre 3 x 40 av. Jeg klarte første runde greit m 40. Neste runde var jeg helt gåen på 20, og brøyt. Siste runde beit jeg tennene sammen og tok 60! Wow sier jeg bare 😊 Knallfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (2 timer siden):

Det er lov å skryte! Synes det er SÅ fint å høre om hyttelivet deres ❤ Moro å merke at formen bedres!

Jeg imponerte meg selv med viljestyrke i går da vi trente styrke: en øvelse skulle vi gjøre 3 x 40 av. Jeg klarte første runde greit m 40. Neste runde var jeg helt gåen på 20, og brøyt. Siste runde beit jeg tennene sammen og tok 60! Wow sier jeg bare 😊 Knallfornøyd!

Kjempebra påskelilje ! :)

Jeg får ikke trent så mye styrke for armene. Jeg har lagt noen lette manualer veldig synlig på stua her, men det blir bare litt sporadisk nå og da  . Men jeg holder på å klippe hele hyttetomta med hekkesaks , så får i hvertfall jobbet litt med armene. De er i bevegelse:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint lite å melde herfra, men en liten tur på torsdag og 5,5 km gåtur i kveld for å strekke på beina etter hele dagen i bilen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Kjempebra påskelilje ! :)

Jeg får ikke trent så mye styrke for armene. Jeg har lagt noen lette manualer veldig synlig på stua her, men det blir bare litt sporadisk nå og da  . Men jeg holder på å klippe hele hyttetomta med hekkesaks , så får i hvertfall jobbet litt med armene. De er i bevegelse:) 

Har du vurdert å bruke gåstaver på fjellturene? Da får du også trent armer og skuldre, du avlaster knær og hofter i nedoverbakker og bruker (forbrenner) mer energi. Jeg synes også de er gode hjelpere når man skal hoppe over brede bekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Babette skrev (12 timer siden):

Har du vurdert å bruke gåstaver på fjellturene? Da får du også trent armer og skuldre, du avlaster knær og hofter i nedoverbakker og bruker (forbrenner) mer energi. Jeg synes også de er gode hjelpere når man skal hoppe over brede bekker.

Jeg føler at de bare er i veien :) Liker meg best uten staver. Noen ganger må jeg ta i bruk alle fire når jeg f.eks skal klatre i bratt terreng og da går det ikke med staver. Jeg har ikke problemer med knærne heldigvis . Jeg hadde stive hofter før ferien, men jeg blir alltid bedre når jeg har fri fra jobb. Det slår aldri feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie nå så trening har blitt litt nedprioritert. Har gått en liten fjelltur på noen km da. Satser på mer trening når hverdagen kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vi sto opp tidlig i dag for å gå den mest krevende toppturen så langt i ferien. Veldig bratt. Sliten nå, men fornøyd :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...