Gå til innhold

Ukas trening, uke 29.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Ja, her har vi startet på fjerde uka med hytteferie, så dette har vært en sunn og helsebringende ferie. Akkurat hva jeg trengte etter juni måned som er den måneden i året hvert år hvor jeg får tanker om å skifte jobb  Det er et helvete hvert år, men det går alltid over bare jeg får det litt på avstand 😀

Mandag: 14 km fjelltur i lett kupert terreng. 

Tirsdag : Topptur som er beskrevet som krevende på Ut.nå. Den var mindre krevende enn jeg hadde sett for meg på forhånd. Har da vært på verre turer. Men ble jo sliten. Veldig bratt. 

Så ble det noen dager med arbeid på hyttetomta før vi fikk besøk i helga. Helga ble lagt opp etter de gamle , så det ble bare en liten fjelltur på kvelden med bror og svigerinne. Ca 6 km. 

Litt færre turer denne uka altså, men nå er vi alene igjen en ukes tid, så været får bestemme hvordan siste ferieuke blir. 

Hva med dere ? 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg er fornøyd med uka. Mandag hadde jeg planlagt en times styrketrening.  I stedet ble det 7,5 time rydding av øversteloftet på gården vår: masse løfting, bøying, kasting og kryping, så da kvelden kom, var jeg helt skutt 😁

Onsdag hadde vi en kort fjelltur, ikke slitsomt i det hele tatt, mest kos.

Fredag trente jeg 1 time og 15 min på treningssenter (styrketrening).

Lørdag padlet jeg i 2 timer i strekk!

I dag gikk vi tur i skogen en knapp time. Det ble et forferdelig regnvær, så turen ble kortere enn planlagt. I kveld har jeg trent styrke hjemme i stua i 45 min. Fikk ny rekord i planke: 2 minutter!  - er knallfornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett i drittform! Før ferien var jeg syk i en måned, vet ikke om det var corona eller hva det var, så jeg har egentlig brukt ferien til å hente meg inn, pent og rolig. :) Vi har vært på ferie deler av denne uka så det ble en del sitting i bil, men omtrent sånn kanskje:

tirsdag - 7-8-9 km rolig rusling?

fredag - 15 min rask gange på mølla + 20 min styrke med vekt på rygg / bekken (noen som nevnte gangsperr???)

lørdag - hagearbeide, blir faktisk sliten av å gå bak den tunge motorgressklipperen i kjøkkenhagen, gresset var både høyt og litt vått så den trengte litt hjelp, tar fort en drøy halvtime + 5 km rolig gåtur på kvelden

søndag - drøyt 10 km sykkeltur, vi har riktignok el-sykler, men må jo tråkke allikevel og jeg ble varm, selv om jeg ikke ble sliten

I morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefsa og morgendagens matpakke står alt i kjøleskapet... *sukk* Hadde glatt tatt fire uker til med ferie altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (27 minutter siden):

Jeg er rett og slett i drittform! Før ferien var jeg syk i en måned, vet ikke om det var corona eller hva det var, så jeg har egentlig brukt ferien til å hente meg inn, pent og rolig. :) Vi har vært på ferie deler av denne uka så det ble en del sitting i bil, men omtrent sånn kanskje:

tirsdag - 7-8-9 km rolig rusling?

fredag - 15 min rask gange på mølla + 20 min styrke med vekt på rygg / bekken (noen som nevnte gangsperr???)

lørdag - hagearbeide, blir faktisk sliten av å gå bak den tunge motorgressklipperen i kjøkkenhagen, gresset var både høyt og litt vått så den trengte litt hjelp, tar fort en drøy halvtime + 5 km rolig gåtur på kvelden

søndag - drøyt 10 km sykkeltur, vi har riktignok el-sykler, men må jo tråkke allikevel og jeg ble varm, selv om jeg ikke ble sliten

I morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefsa og morgendagens matpakke står alt i kjøleskapet... *sukk* Hadde glatt tatt fire uker til med ferie altså!

Huff, ja forstår at det ikke er gøy når det tar såpass lang tid. Du får trøste deg med at det tross alt går fremover. Du har jo fått til en del likevel . Veldig bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Huff, ja forstår at det ikke er gøy når det tar såpass lang tid. Du får trøste deg med at det tross alt går fremover. Du har jo fått til en del likevel . Veldig bra det :)

Er frisk nå, så er det bare å starte på nytt med å bygge opp formen igjen. :) Håper å få til mer styrke med vekt på rygg/bekken fremover, å bruke tredemølla til oppvarming er supert fant jeg ut! Blir god og varm og svett med 15 min rask gange på tredemølla med litt hurtig musikk til! Veldig glad jeg kjøpte den mølla altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg er fornøyd med uka. Mandag hadde jeg planlagt en times styrketrening.  I stedet ble det 7,5 time rydding av øversteloftet på gården vår: masse løfting, bøying, kasting og kryping, så da kvelden kom, var jeg helt skutt 😁

Onsdag hadde vi en kort fjelltur, ikke slitsomt i det hele tatt, mest kos.

Fredag trente jeg 1 time og 15 min på treningssenter (styrketrening).

Lørdag padlet jeg i 2 timer i strekk!

I dag gikk vi tur i skogen en knapp time. Det ble et forferdelig regnvær, så turen ble kortere enn planlagt. I kveld har jeg trent styrke hjemme i stua i 45 min. Fikk ny rekord i planke: 2 minutter!  - er knallfornøyd 😊

Bra dette :)I dag er det skikkelig drittvær her også. Rett og slett bare en veldig lat innedag forran tv' n ble det her . Tror det er første dagen i ferien vi ikke gjør noen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Er frisk nå, så er det bare å starte på nytt med å bygge opp formen igjen. :) Håper å få til mer styrke med vekt på rygg/bekken fremover, å bruke tredemølla til oppvarming er supert fant jeg ut! Blir god og varm og svett med 15 min rask gange på tredemølla med litt hurtig musikk til! Veldig glad jeg kjøpte den mølla altså!

Ja enig det. Jeg bruker tredemølla til oppvarming på Evo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie og å huske noe som helst fra før i går er utfordrende 😅.

Trimmer hver dag; veksler mellom padling, sykling, gåturer og yoga/styrke. Ingen dager uten noe, men ikke noe hardtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "krevende" fjelltur (i følge UT), to lettere fjellturer og en "joggetur" som var mest prating og rusling.

Mesteparten rundt egen hytte.

Ingen styrketrening, men litt jobbing som gjør samme nytte og faktisk er nyttig (Legge stein, grave drenering etc).

Mye aktivitet. Det trengs, for det er mye spising og kos også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...