Gå til innhold

Virtual challenges


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg er en enkel sjel og elsker ting som får meg opp av stolen og i aktivitet - særlig om tingen kan registreres og jeg kan se tall! Elsker det!
 

Så da en kollega i dag viste meg denne nettsiden:

https://www.theconqueror.events/?gclid=Cj0KCQjwxIOXBhCrARIsAL1QFCYh-Vcu9bUMr7OfKZYBjEPNNQ3m15WDvtO5GJInmMwfQ0TVP3SkrWMaAg1KEALw_wcB

var jeg solgt. Tvert. Det koster selvfølgelig noen kroner, avhengig av hvilken challenge man blir med på - man kan gå Den kinesiske mur, Storbritannia på langs - mange greier over hele verden. Det er 40 distanser + distansene i Ringenes Herre. :D Man får tilgang til en app når man har betalt (bankkort eller paypal) og der kommer den challengen man har kjøpt opp og man fører skritt eller km hver dag. Man kan gå, løpe, svømme, sykkle, ro, rullestol eller bare telle skrittene i løpet av dagen. :) Underveis får man i de fleste challengene virtuelle postkort når man kommer til bestemte punkter med litt informasjon om disse (jeg går ut fra at dette er f.eks. historiske plasser og slikt) og når man kommer i mål kommer det en fysisk medalje i posten! Kult! Synes jeg som er en enkel og barnlig sjel. :) Korteste challenge er Angkor Wat på 32 km og den lengste er Pacific Crest Trail som er 4000 km, og altså 38 stk (tror jeg det var) mellom der. Selv skal jeg nå "gå" "Ring of Kerry" i Irland og gleder meg til å få vite mer etterhvert som jeg går!

Det er selvfølgelig et kart som viser hvor langt du har kommet fra startstedet, du kan se hvor du er via Google street (antar jeg de bruker) og du kan treffe andre på fb-siden deres. I tillegg kan du velge om du vil støtte treplanting eller støtte noe som heter Plastic Bank som jobber for å lage anlegg som gjør at plastflasker kan gjenvinnes og ikke ende som søppel i sjøen. Hver gang du har rundet en ny 20% av challengen din går det støtte til en av disse to sakene - smart!

Jeg er ikke involvert i dette på noen måte altså selv om det kanskje kan høres sånn ut, men jeg synes det er litt morsomt og ville bare tipse dere i tilfelle det er flere enn meg som trenger en slik dytt i baken for å komme seg ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett reklame for det. Hadde vært gøy å gå fra the Shire og kaste ringen i Mount Doom, men syntes det var heftig dyrt da jeg så på det sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (27 minutter siden):

Jeg har sett reklame for det. Hadde vært gøy å gå fra the Shire og kaste ringen i Mount Doom, men syntes det var heftig dyrt da jeg så på det sist.

De "vanlige" challengene koster ca. 30£, LOTR koster sikkert det pr. del så da blir jo det 150£ og da begynner det å dra seg til ja, enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...