Gå til innhold

Ukas trening, uke 31.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Uka ble helt grei med tanke på at jeg hadde senvakter hele uka pluss lørdagsvakt i tillegg. Jeg står nemlig ikke opp om morgenen for å trene. Helt uaktuelt ;)

Det ble slik

onsdag, torsdag og søndag : Trening på Evo. Det samme hver gang.  Halvtime på tredemølle først og deretter styrke med fokus på overkroppen. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (25 minutter siden):

Uka ble helt grei med tanke på at jeg hadde senvakter hele uka pluss lørdagsvakt i tillegg. Jeg står nemlig ikke opp om morgenen for å trene. Helt uaktuelt ;)

Det ble slik

onsdag, torsdag og søndag : Trening på Evo. Det samme hver gang.  Halvtime på tredemølle først og deretter styrke med fokus på overkroppen. 

Må legge til at jeg har trent med manualene mine hjemme hver dag også pluss at jeg har gått de 9 etasjene i steden for å ta heisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! Dette har vært en aktiv uke her også, ble bare en styrkeøkt dessverre, men jeg har fått totalt dilla på el-sykkelen min og har syklet mye på den!

Mandag - 2,3 km rask gang ute + 28 min styrke etterpå

Tirsdag - 12 km sykkeltur, inkl. litt Pokemon Go, Stolpejakt og Geocaching

Onsdag - 6 km sykkeltur m/geocaching

Fredag - 12,6 km sykkeltur m/geocaching

Lørdag - 13,5 km sykkeltur m/stolpejakt i regnvær

Søndag - 14 km sykkeltur m/stolpejakt

Jeg er ikke lange dama og sykkelen min er både stor og tung og jeg når aaaaakurat ned på bakken med tærne omtrent når jeg står overskrevs på den og jeg dulter borti når jeg går av og på, så jeg er full av blåmerker nedover både leggene og øverst på lårene! 😂 Sannelig bra jeg ikke skal på gu med det første, det ser jo virkelig ut som jeg har blitt utsatt for noe... Mannen har justert litt på den i dag da så nå blir det forhåpentligvis litt bedre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 x10 min helkropps (nesten helkropp) styrketrening og pga tilgang til sykkel først i går to økter kondisjon. 

Blir nok bedre neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så mye dere trener.

Jeg hadde en veldig kjapp liten topptur som får telle som kondistrening pluss en joggetur på 5 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt at jeg har begynt å stå på balansebrett når jeg pusser tenner, altså noen minutter morgen og kveld + at jeg man, ons og fredag før frokost "rockeringer". 2 min rettveien, 2 min vrangveien og 2 min rettveien foreløpig. Det var utrolig mye vanskeligere å rocke vrangveien enn jeg hadde trodd og den første gangen klarte jeg 30 sek, men på gang 4 holdt jeg den i 2 min i strekk! Artig! 😁 Setter på musikk og rocker i vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 timer siden):

Du er kjempeflink! Dette har vært en aktiv uke her også, ble bare en styrkeøkt dessverre, men jeg har fått totalt dilla på el-sykkelen min og har syklet mye på den!

Mandag - 2,3 km rask gang ute + 28 min styrke etterpå

Tirsdag - 12 km sykkeltur, inkl. litt Pokemon Go, Stolpejakt og Geocaching

Onsdag - 6 km sykkeltur m/geocaching

Fredag - 12,6 km sykkeltur m/geocaching

Lørdag - 13,5 km sykkeltur m/stolpejakt i regnvær

Søndag - 14 km sykkeltur m/stolpejakt

Jeg er ikke lange dama og sykkelen min er både stor og tung og jeg når aaaaakurat ned på bakken med tærne omtrent når jeg står overskrevs på den og jeg dulter borti når jeg går av og på, så jeg er full av blåmerker nedover både leggene og øverst på lårene! 😂 Sannelig bra jeg ikke skal på gu med det første, det ser jo virkelig ut som jeg har blitt utsatt for noe... Mannen har justert litt på den i dag da så nå blir det forhåpentligvis litt bedre. :) 

Dette var jo veldig bra da. Skal si du har kommet skikkelig i gang igjen etter coronaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (3 minutter siden):

Hjelpe meg så mye dere trener.

Jeg hadde en veldig kjapp liten topptur som får telle som kondistrening pluss en joggetur på 5 km.

En topptur teller ikke bare som kondisjon. Bedre styrketrening for beina finnes vel nesten ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en god uke!

Intervalltrening mandag og onsdag som vanlig. Første uka hvor jeg kom meg opp i 4x4! Men fortsatt "bare" rask gange.

Så tok jeg en tredje økt på søndag, ren joggeintervall 2x4! Første gang jeg har klart det så det var litt stas.

Tre intervalløkter på èn uke, må si meg fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Dette var jo veldig bra da. Skal si du har kommet skikkelig i gang igjen etter coronaen :)

Jeg vet jo ikke om det var corona, men det lignet veldig til tross for negative hjemmetester. Var i alle fall ikke i stand til å trene på over en måned så det er veldig godt å kjenne at kroppen fungerer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt en styrkeøkt i går, som falt i fisk, men bortsett fra det er jeg fornøyd med uka:

Onsdag: Styrketrening i en drøy time - hele kroppen

Fredag: Jogget til jobb - 7,5 km på asfalt! Mange år siden sist jeg gjorde det 🙂 Gikk greit, selv om det ikke gikk så fort. Brukte 53 minutter. Gikk et par minutter 2-3 steder. Da jeg skulle hjem, jogget jeg ca halvparten og gikk resten. Kjente det godt i beina i helga 😄 Stolt over meg selv!

Søndag: 2 timers tur i skogen med mannen. Gikk på sånn at jeg ble svett. Hadde en vannpause på toppen. Kupert terreng. Om kvelden skulle jeg altså ha trent styrke, men plutselig gikk timene, så det ble bare noen minutter med rockering rett før legging. Jeg fant den bakerst i skapet, den funker ennå 😄 Mannen ble litt overrasket da han skulle legge seg - måtte krype over senga for ikke å bli truffet av rockeringen 😄 Føler at jeg omtrent ikke bruker noen muskler når jeg tar den letteste veien. Andre veien er betydelig vanskeligere, og jeg bruker liksom hele kroppen for å holde den oppe! Var det magemusklene dette skulle hjelpe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (3 timer siden):

Føler at jeg omtrent ikke bruker noen muskler når jeg tar den letteste veien. Andre veien er betydelig vanskeligere, og jeg bruker liksom hele kroppen for å holde den oppe! Var det magemusklene dette skulle hjelpe på?

Fra livegym.no: Rockeringer med vekt gjør at musklene i midjen, korsryggen, hoftene, rumpa og beina aktiveres.

Så jada, du bruker musklene selv om du ikke blir støl av det dagen etter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (19 timer siden):

Fra livegym.no: Rockeringer med vekt gjør at musklene i midjen, korsryggen, hoftene, rumpa og beina aktiveres.

Så jada, du bruker musklene selv om du ikke blir støl av det dagen etter. :) 

OK da! Jeg får legge inn litt rocking et par ganger i uka da 🙂 Nå står rockeringen i alle fall fremme på soverommet!

I dag klarte jeg forresten å løpe hele veien til jobb! Er SÅ stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten

Her ble det en ganske typisk uke: to joggeturer (torsdag 10 km, lørdag 17 km), og ellers en 30-60 min gåtur de andre dagene 😊

Er med i en utfordring om å jogge 300 km før utgangen av september (fra juli), så må prøve å ha minst 25 km pr uke i gjennomsnitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...