Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å spise «usunt»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiser du godteri og annet som ansees som «usunt» uten å tenke videre over det eller få dårlig samvittighet?  Har du satt deg noen regler/grenser ifht. matmengder, eller spiser du bare til du føler deg mett? 
Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg lurer på hva som er vanlig/normalt. 

Anonymkode: 5ce0a...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Spiser du godteri og annet som ansees som «usunt» uten å tenke videre over det eller få dårlig samvittighet?  Har du satt deg noen regler/grenser ifht. matmengder, eller spiser du bare til du føler deg mett? 
Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg lurer på hva som er vanlig/normalt. 

Anonymkode: 5ce0a...89c

Jeg spiser ganske karbohydratredusert til vanlig, men i dag har vi vært borte og der har vi spist både lefser, pizza, kake og litt smågodt - helt uten dårlig samvittighet. :) Det er det jeg spiser til daglig som teller, en liten utskeielse nå og da går helt fint for min del.

Jeg spiser til jeg er mett, jeg vet hvor mye mat jeg trenger for å bli mett til hvert måltid stort sett så jeg lager til det jeg vet pleier å være nok. Det hender jeg spiser mer enn tenkt om jeg har laget suppe eller gryte, men jeg gjør ikke motsatt nei - altså at jeg spiser bare ett knekkebrød når jeg vet jeg trenger to for bli mett nok til at det skal vare til neste måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 20.13):

Spiser du godteri og annet som ansees som «usunt» uten å tenke videre over det eller få dårlig samvittighet?  Har du satt deg noen regler/grenser ifht. matmengder, eller spiser du bare til du føler deg mett? 
Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg lurer på hva som er vanlig/normalt. 

Anonymkode: 5ce0a...89c

Jeg tenker over hva jeg spiser hver dag. Det er nok også derfor jeg aldri har vært overvektig. 

Men jeg driver ikke og teller kalorier. Jeg får først dårlig samvittighet hvis jeg føler jeg har spist for usunt over flere dager. 

Det jeg tenker mest på er at kroppen skal ha sunn og variert mat for å fungere. Deretter å holde vekta stabil  . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får (dessverre?) ikke det minste dårlig samvittighet.

Jeg bare ser at vekta øker og tenker at det kanskje ikke er lurt å spise for mye godteri. 

Jeg begrenser det til en liten mengde i helgen og tenker ikke på det til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en pose snacks i skuffen hjemme i går kveld, og vips var den borte 🙄, kjente på litt ergrelse etterpå fordi jeg prøver å leve litt lett og sunt for tiden, men ordet samvittighet synes jeg ikke passer.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten selvdisiplin når jeg har godteri eller chips i huset. Og vet at om jeg åpner en ting, så er det ikke lenge før jeg har slukt alt. Sånn er det. Jeg har ikke så dårlig samvittighet, men jeg vet jo at det er unødvendige kalorier, så det er kanskje mer en liten ergelse etter nytelsen, men det stikker ikke så dypt.

Jeg prøver å spise sunn mat og begrense mengden mat jeg spiser. Er aktiv og trener bra for tiden, og dermed tenker jeg at det ikke er så farlig om jeg tar en boks øl på en onsdag eller spiser litt godteri på en torsdag (evt begge deler innimellom 😮 )

Jeg ser at treningen har positiv effekt på kroppen min, at jeg er strammere og fastere enn tidligere. Skulle gjerne gått ned noen kilo i tillegg (vil tro at det da f.eks. er lettere å løpe), men viljen til å forsake de usunne tingene jeg spiser innimellom er ikke sterk nok 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå om dagen har jeg mye dårlig samvittighet, men så har jeg gått opp 5 kg siden juni da. Men så snart jeg får bedret kostholdet igjen fra i morgen av (har besøk og vi skal på konsert) og klærne begynner å stramme mindre så vil det bli mindre dårlig samvittighet. 

Men jeg fungerer best når jeg holder meg unna mat med mye tilsatt sukker og slikt. Så da utgår diverse snacks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 20.13):

Spiser du godteri og annet som ansees som «usunt» uten å tenke videre over det eller få dårlig samvittighet?  Har du satt deg noen regler/grenser ifht. matmengder, eller spiser du bare til du føler deg mett? 
Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg lurer på hva som er vanlig/normalt. 

Anonymkode: 5ce0a...89c

Jeg gjør litt begge deler. Jeg spiser sunt sånn jevnt over, men er veldig glad i både snacks og god mat, og er null plaget i gjerningsøyeblikket når jeg spiser dette. Når buksene blir trange reguleres vekta med skjerpings i en periode, men i likhet med resten er ikke «dårlig samvittighet» riktig beskrivelse når jeg skeier ut. Jeg kjenner meg igjen i Ekstras begrep «ergrelse» om jeg ender med å døtte i meg godteri i en periode jeg skal skjerpe meg, men det er også max. Jeg var nok strengere med meg selv før, og naturlig nok noe tynnere også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...