Gå til innhold

Ukas trening uke 34


Lillemus

Anbefalte innlegg

Joda - jeg henger i stroppen jeg!
 

Mandag - 20 min rockering

Tirsdag - 15 min rock + 10 min m/ny ring + 30 min slyngetrening

Onsdag - 13 min rock gml ring + 10+15 min ny ring (heretter kun ny) + 10 km sykkel

Torsdag - 20+20 min rock + 13 km sykkel

Fredag - 20+10 min rock + 4 km gåtur + 35 min slynge

Lørdag - 20 min rock + 5 km gåtur m/geocaching

Søndag - 8 km sykkel

Var så sliten i dag at det ble verken rock eller slynge som egentlig var på planen... Men jeg er fornøyd med uka altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Joda - jeg henger i stroppen jeg!
 

Mandag - 20 min rockering

Tirsdag - 15 min rock + 10 min m/ny ring + 30 min slyngetrening

Onsdag - 13 min rock gml ring + 10+15 min ny ring (heretter kun ny) + 10 km sykkel

Torsdag - 20+20 min rock + 13 km sykkel

Fredag - 20+10 min rock + 4 km gåtur + 35 min slynge

Lørdag - 20 min rock + 5 km gåtur m/geocaching

Søndag - 8 km sykkel

Var så sliten i dag at det ble verken rock eller slynge som egentlig var på planen... Men jeg er fornøyd med uka altså! :)

Så flink du har vært👏 

Er i dårlig form for tiden så noe trening har jeg ikke fått til, men jobber på for å komme igang. Men jeg har greid å gå 2 turer på henholdsvis 40 og 45 min. Er faktisk glad for at jeg har greid dette. Neste uke satser jeg på å greie litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: morgenbading med jobben. Vi svømte ca 400 meter.

Tirsdag: styrketrening 1 time

Onsdag: joggetur før jobb 4,4 km + blåbærtur om ettermiddagen; 4 km 

Lørdag: deltok på løp, 10 km! Kjempestolt!

Har badet lenge i sjøen torsdag, lørdag og søndag, men mest kosebading og ikke svømming som trening.

Storfornøyd med uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (21 minutter siden):

Mandag: morgenbading med jobben. Vi svømte ca 400 meter.

Tirsdag: styrketrening 1 time

Onsdag: joggetur før jobb 4,4 km + blåbærtur om ettermiddagen; 4 km 

Lørdag: deltok på løp, 10 km! Kjempestolt!

Har badet lenge i sjøen torsdag, lørdag og søndag, men mest kosebading og ikke svømming som trening.

Storfornøyd med uka!

Så bra at du har vært med på løp og at du er stolt av det👏   Om det ikke er trening da du har badet, så er det iallefall bevegelse.  Det er bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: En time spinning og styrketrening. 

Tirsdag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag 1,4-2,3 mil på sykkel og fire økter til med styrke.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 timer siden):

Mandag: morgenbading med jobben. Vi svømte ca 400 meter.

Tirsdag: styrketrening 1 time

Onsdag: joggetur før jobb 4,4 km + blåbærtur om ettermiddagen; 4 km 

Lørdag: deltok på løp, 10 km! Kjempestolt!

Har badet lenge i sjøen torsdag, lørdag og søndag, men mest kosebading og ikke svømming som trening.

Storfornøyd med uka!

Gratulerer med flott innsats på løpet! 👏

Badet...??? Her er det badetemperaturer kun for spesielt interesserte. Skjønt det var jo varmt før helgen når jeg tenker meg om, men jeg tviler på at det er noe særlig varme i vann eller sjø her altså etter 12 grader og pissregn stort sett hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endret litt oppsett til treningen min på Hjertelaget (i samråd med fysio). I stedet for bare styrketrening har jeg nå 3x3 intervall på ergometersykkel og deretter styrketrening (spiser litt av den felles avslutningen for å få tid til begge deler)

Så forrige uke ble:

Mandag - Hjertelaget (aerobic + intervall + styrketrening). Senere 1 km gåtur og enda senere 1,5 time på stand (dvs mer eller mindre 1,5 med ren ståing).

Tirsdag - 2 km tur

Onsdag - Samme som mandag, inkludert 1 km gåtur og over 2 timer på stand (hjalp ei venninne denne uka)

Torsdag - Hjemmetrening. Fem kroppstyrkeøvelser + 3x3 intervall

Fornøyd med uka, klarer å holde meg stabil på tre treninger i uka over tid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (57 minutter siden):

Jeg har endret litt oppsett til treningen min på Hjertelaget (i samråd med fysio). I stedet for bare styrketrening har jeg nå 3x3 intervall på ergometersykkel og deretter styrketrening (spiser litt av den felles avslutningen for å få tid til begge deler)

Så forrige uke ble:

Mandag - Hjertelaget (aerobic + intervall + styrketrening). Senere 1 km gåtur og enda senere 1,5 time på stand (dvs mer eller mindre 1,5 med ren ståing).

Tirsdag - 2 km tur

Onsdag - Samme som mandag, inkludert 1 km gåtur og over 2 timer på stand (hjalp ei venninne denne uka)

Torsdag - Hjemmetrening. Fem kroppstyrkeøvelser + 3x3 intervall

Fornøyd med uka, klarer å holde meg stabil på tre treninger i uka over tid nå.

Så deilig å kjenne at treningsopplegget funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Gratulerer med flott innsats på løpet! 👏

Badet...??? Her er det badetemperaturer kun for spesielt interesserte. Skjønt det var jo varmt før helgen når jeg tenker meg om, men jeg tviler på at det er noe særlig varme i vann eller sjø her altså etter 12 grader og pissregn stort sett hele sommeren.

Her er det helt fantastisk seinsommer. Min gamle mor på 85 kan ikke huske en sommer der hun har badet så mye som hun har gjort den siste måneden. 20-22 grader i sjøen i flere uker (der vi holder til er vi et godt stykke inn i en fjord - de vi snakker med som holder seg lenger ute, har det kaldere i vannet. Ingen maneter, herlig vann uansett om det er sol eller overskyet, stille eller vind. I går blåste det og så kaldt ut, men vannet var deilig! Jeg badet to ganger, 15-20 minutter hver gang. Den dagen vi hadde morgenbading, var det bare 10 grader i lufta, men sikkert 20 i vannet, så det kjentes glovarmt ut 😄

Takk for gratulasjon! Jeg svever ennå litt på løpeskyen, og har nettopp fått masse skryt på jobb 😄 Tar til meg alt 😄

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Mandag: 10 km joggetur

Onsdag: 5 km veldig rolig joggetur

Torsdag: 12 km gåtur

Lørdag: 21,1 km (halvmaraton 🥳💪)

 

Så deilig med gode badetemperaturer! Elsker å bade, sånn egentlig. Men er en frysepinn, mer og mer 🙈 og her er det ikke sånne temperaturer nei.. 😂🥶 foretrekker egentlig sånne ekstra varme terapibasseng, DET er godt det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Syklet til og fra jobb en dag.

- 2x styrketrening. Nå har vi trent såpass mange ganger at vi legger på litt vekt. Langt igjen til der vi var før korona, dessverre, men det går riktig vei.

- Joggeturer på 5 og 10 km

- En passelig fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 29.8.2022 den 8.39):

Mandag: 10 km joggetur

Onsdag: 5 km veldig rolig joggetur

Torsdag: 12 km gåtur

Lørdag: 21,1 km (halvmaraton 🥳💪)

 

Så deilig med gode badetemperaturer! Elsker å bade, sånn egentlig. Men er en frysepinn, mer og mer 🙈 og her er det ikke sånne temperaturer nei.. 😂🥶 foretrekker egentlig sånne ekstra varme terapibasseng, DET er godt det!

 

 

Jeg prøvde løpeskjørtet i går ettermiddag! Det funket det! Det er som sagt litt stramt over magen, og også på lårene, men ikke verre enn at jeg kunne løpe med det. Det flagret jo godt mens jeg løp, men jeg likte det. Prøvde å ha mobilen i lomma på skjørtet (på siden av låret). Det gikk en stund, men så fikk jeg litt blåmerkefølelse av det, og måtte bytte side. Løp en kort tur i skogen i går, for å kjenne litt hvordan kroppen var etter lørdag. Den var tung første kvarteret, veldig tung, og jeg var glad jeg ikke skulle løpe 10 km 😄 Gikk bedre mot slutten. Hadde i tillegg en del ting å gruble på, og merket at jeg ikke hadde fokus.

Tenkte å ta en morgenløpetur i morgen, med skjørtet igjen 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Er fornøyd med uka. 

3 dager med trening på Evo. Tredemølle og styrke etterpå. 9 etg med trapper hver dag pluss manualer hjemme. . Ca en mil tur på søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 28.8.2022 den 22.38):

Mandag: morgenbading med jobben. Vi svømte ca 400 meter.

Tirsdag: styrketrening 1 time

Onsdag: joggetur før jobb 4,4 km + blåbærtur om ettermiddagen; 4 km 

Lørdag: deltok på løp, 10 km! Kjempestolt!

Har badet lenge i sjøen torsdag, lørdag og søndag, men mest kosebading og ikke svømming som trening.

🙄😀😍Storfornøyd med uka!

Gratulerer med gjennomført løp 👍

Bra jobba ! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Gratulerer med gjennomført løp 👍

Bra jobba ! 😀

Takk 🤩 Veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (På 30.8.2022 den 16.46):

Jeg prøvde løpeskjørtet i går ettermiddag! Det funket det! Det er som sagt litt stramt over magen, og også på lårene, men ikke verre enn at jeg kunne løpe med det. Det flagret jo godt mens jeg løp, men jeg likte det. Prøvde å ha mobilen i lomma på skjørtet (på siden av låret). Det gikk en stund, men så fikk jeg litt blåmerkefølelse av det, og måtte bytte side. Løp en kort tur i skogen i går, for å kjenne litt hvordan kroppen var etter lørdag. Den var tung første kvarteret, veldig tung, og jeg var glad jeg ikke skulle løpe 10 km 😄 Gikk bedre mot slutten. Hadde i tillegg en del ting å gruble på, og merket at jeg ikke hadde fokus.

Tenkte å ta en morgenløpetur i morgen, med skjørtet igjen 🙂 

Ser for meg at det flagrer litt ja 😂 så godt du kunne bruke det selv om det var litt stramt! Nesten bedre det 😬 tok feil tights på en tur for et par uker siden, den er blitt altfor stor. Så selv med knytting, så måtte jeg løpe mens ene hånda konstant holdt oppe tightsen så den ikke falt av 🙄 (den er nå stuet langt vekk 😛).

Har faktisk ikke kommet meg ut før i dag, og ble en kort tur. Mest fordi jeg har fri i morgen og har planer om en langtur på formiddagen ❤️☀️Synes løping gjør underverker når jeg har mye å tenke/gruble på. Gikk turen bedre i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Ser for meg at det flagrer litt ja 😂 så godt du kunne bruke det selv om det var litt stramt! Nesten bedre det 😬 tok feil tights på en tur for et par uker siden, den er blitt altfor stor. Så selv med knytting, så måtte jeg løpe mens ene hånda konstant holdt oppe tightsen så den ikke falt av 🙄 (den er nå stuet langt vekk 😛).

Har faktisk ikke kommet meg ut før i dag, og ble en kort tur. Mest fordi jeg har fri i morgen og har planer om en langtur på formiddagen ❤️☀️Synes løping gjør underverker når jeg har mye å tenke/gruble på. Gikk turen bedre i dag?

Eh... jeg ble liggende litt for lenge i senga 🙄🙃😁 Har hatt fri, så det var litt deilig å ligge litt lenger enn vanlig.  Dermed fikk jeg ikke tid til skikkelig tur på morgenen,  men jeg tok en intervalløkt: løp 6-7 min inn i skogen, til en bratt bakke. Løp den opp 5 ganger, så hjem igjen. Kroppen funket fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 timer siden):

Min tur til å prøve meg på 10k i dag....

Grugleder meg som vanlig.

 

Lykke til ja 💪  Gikk det greit? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...