Gå til innhold

Ukas trening uke 35


påskelilje

Anbefalte innlegg

En fin uke mht trening og aktivitet:

Mandag ettermiddag: joggetur i skogen, ikke så langt.

Tirsdag: styrketrening på treningssenteret, 1 time

Onsdag: intervall joggetur: løp opp en bratt kneik 5 ganger. Blåbærtur i mange timer. Kveldstur med mannen om kvelden, ca 5 km.

Torsdag: syklet til og fra jobb (elsykkel), 7,5 km hver vei. Pluss hadde befaring med sykkel, ca 7 km det og 😁 Hagearbeid i 2-3 timer.

Søndag: tur i skogen med mann og datter. Gikk veldig fort oppover i ca en liten time. Roligere tilbake.

Ellers har jeg badet i sjøen torsdag, fredag og lørdag 😁 Nydelig selv om vi nå er i september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rar og kompakt uke her 😅 sånn aktivitetsmessig.

Onsdag: joggetur 6 km

Torsdag: joggetur 10 km

Fredag: joggetur 5 km

Ellers har jeg gått tur hver dag utenom i dag, bl.a til/fra jobb to av dagene (sånn ca 3 km hver vei).

Pleier aldri å løpe to dager på rad egentlig, men av ulike grunner måtte det bli slik akkurat nå. 
 

påskelilje skrev (34 minutter siden):

En fin uke mht trening og aktivitet:

Mandag ettermiddag: joggetur i skogen, ikke så langt.

Tirsdag: styrketrening på treningssenteret, 1 time

Onsdag: intervall joggetur: løp opp en bratt kneik 5 ganger. Blåbærtur i mange timer. Kveldstur med mannen om kvelden, ca 5 km.

Torsdag: syklet til og fra jobb (elsykkel), 7,5 km hver vei. Pluss hadde befaring med sykkel, ca 7 km det og 😁 Hagearbeid i 2-3 timer.

Søndag: tur i skogen med mann og datter. Gikk veldig fort oppover i ca en liten time. Roligere tilbake.

Ellers har jeg badet i sjøen torsdag, fredag og lørdag 😁 Nydelig selv om vi nå er i september!

Det var litt av en uke ja 😅👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med uka, ble lite sykkel, men sånn ble det nå:

Mandag - 20 min rockering + 8 km trimsykkel

Tirsdag - 22+22 min rockering + 30 min slynge

Onsdag - 20 min rockering + jeg gikk 2 km til butikken på kvelden fremfor å ta bilen

Torsdag - 20+10 min rockering + jeg gikk 3 km til butikken i stedet for å ta bilen

Fredag - 20 min rockering + 30 min slynge

Lørdag - 31 min rockering + 7 km sykkeltur

Søndag - 30 min rockering + 8,5 km sykkeltur + 5 km gåtur

Og så står jeg på balansebrett morgen og kveld når jeg pusser tenner. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag & Onsdag - aerobic + intervall + styrke

Torsdag - Kroppsstyrkeøvelser + intervall

Lørdag - 3,3 km tur

Siste treningsuka før jeg reiser til Riksen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Jeg er ganske fornøyd med uka, ble lite sykkel, men sånn ble det nå:

Mandag - 20 min rockering + 8 km trimsykkel

Tirsdag - 22+22 min rockering + 30 min slynge

Onsdag - 20 min rockering + jeg gikk 2 km til butikken på kvelden fremfor å ta bilen

Torsdag - 20+10 min rockering + jeg gikk 3 km til butikken i stedet for å ta bilen

Fredag - 20 min rockering + 30 min slynge

Lørdag - 31 min rockering + 7 km sykkeltur

Søndag - 30 min rockering + 8,5 km sykkeltur + 5 km gåtur

Og så står jeg på balansebrett morgen og kveld når jeg pusser tenner. :) 

Himla som du rocker! Ikke noe rocking på meg denne uka heller. Men det ble en lang rusletur i byen på meg og mannen etter at jeg skrev innlegget. Nettopp kommet hjem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Himla som du rocker! Ikke noe rocking på meg denne uka heller. Men det ble en lang rusletur i byen på meg og mannen etter at jeg skrev innlegget. Nettopp kommet hjem nå.

Det er gøy og jeg er overbevist om at jeg ser gode resultater av det også! Midja er plutselig markert (det har jeg aldri hatt!) og "håndtakene" på ryggen er merkbart mindre også og jeg har gått inn flere cm over magen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde håpet på bedre innsats denne uka, men har fått til noe da.  Gikk en tur som var litt lengre enn de i forrige uke + en bitteliten tur. Har ikke greid å vært i svømmehallen på kjempe lenge, men denne uka greide jeg å bryte en barriere.  Var med datter, svigersønn og barnebarn i varmtvann basseng.  Det ble ikke noe svømming, men litt bevegelse ble det da. Det viktigste var at jeg greide å bli med. Håper jeg snart greier å gå dit alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente styrke to dager. Det begynner å komme seg nå selv om det er et stykke unna glansdagene da jeg trente et par ganger i uken i noen år.

Rask løpetur på 5km onsdag

10km løp på lørdag.

Løpet var en opptur, for jeg var i bedre form enn jeg trodde 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

10km løp på lørdag.

Løpet var en opptur, for jeg var i bedre form enn jeg trodde 🙂

Herlig! Så gøy da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig uke her, dvs. én gang styrke på senter, én gang spinning/cycling på senter, én sykkeltreningstur i helgen (ca. 2 mil, kupert) og én liten gåtur (ca. 1 mil). Skulle gjerne fått til en styrketrening til, men har vært en travel uke.

 

Spreke dere som deltar i løp, da! Tror nok mine løp med startnummer er et tilbakelagt kapittel. Særlig fordi ryggen min ikke liker løping i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Herlig! Så gøy da!!!!

Ja, jeg så på gamle resultat, og det var 24 sekunder treigere enn for 7 år siden. Jeg har nok lagt på meg et par- tre kg også, så jeg forventet ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (31 minutter siden):

Ja, jeg så på gamle resultat, og det var 24 sekunder treigere enn for 7 år siden. Jeg har nok lagt på meg et par- tre kg også, så jeg forventet ikke det.

Samme løype? Uansett, veldig bra da! Jeg tenker at jeg MÅ jo løpe de to løpene mine om igjen neste år ( 5 km i juni og 10 km i august), etter å ha trent litt mer enn det jeg gjorde i år 😄 , og forhåpentligvis få forbedret tida bittelitt (mer trening vs ekstra alder, hm.... håper ekstra trening slår alder 😄 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 minutter siden):

Samme løype? Uansett, veldig bra da! Jeg tenker at jeg MÅ jo løpe de to løpene mine om igjen neste år ( 5 km i juni og 10 km i august), etter å ha trent litt mer enn det jeg gjorde i år 😄 , og forhåpentligvis få forbedret tida bittelitt (mer trening vs ekstra alder, hm.... håper ekstra trening slår alder 😄 )

Samme løp, men løypa er lagt om litt.

Når jeg nevner inn antall kg jeg har gått så er det fordi jeg også hele tiden lurer på om alderen gjør meg treigere. Det skjer før eller siden, men enn så lenge ser det ut som om det handler aller mest om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Litt sen med å svare her. 

Det var først i helga jeg fikk gjort litt. Var på fjelltur både lørdag og søndag. Lengste turen var på lørdag, men glemte å sjekke hvor langt det ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...