Gå til innhold

Ukas trening uke 36


påskelilje

Anbefalte innlegg

Denne uka ble det ikke mye trening på meg. Har hatt vondt i høyre skulder/nakke hele uka, og ekstra ille var det torsdag og fredag.

Men, jeg syklet til og fra jobb mandag og torsdag, hadde en ørliten styrketreningsøkt tirsdag (det var så fullt der at jeg gikk etter en halvtime).

I helga har vi vært på tur. Gikk 8000 skritt på Dyrskuen i Seljord i går, sammen med 40.0000 andre 😳😳😳, og i dag har vi gått tur i skogen/fjellet og plukket tyttebær, 4000 skritt.

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det én gang styrke og én gang cycling intervall (begge på senter) + en times sykkeltreningstur i går og en tur i marka i dag (15.000 skritt). Alt i alt en bra uke, men får stadig ikke til de to gangene med styrke jeg mener kroppen min trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe bedre denne uka, men kroppen er i dårlig form. Har også alt for mye å dra på , så det gjør nok sitt til at formen er dårlig. 

- mandag.... greide såvidt å gå en kort runde. Kroppen protesterte hele veien. 38min

- onsdag....gåturen gikk noe bedre og ble derfor litt lengre. 48min

- fredag... samme tur som på onsdag.  48min. 

- søndag... var i elendig form, hadde bare lyst til å bli under dyna, men greide såvidt å gå samme runde som på mandag. 39min

Håper formen bedrer seg betydelig snart. Det er tungt å gå når hele turen er vond og tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se da:

mandag - 40 min rockering

tirsdag - 30 min rockering

onsdag - 20+20 min rockering + 30 min slynge

torsdag - 20 min rockering + 3 km gåtur

fredag - 20 min rockering + 3,3 km gåtur + 8 km sykkeltur

lørdag - 20 min rockering

søndag - 30 min rockering + 10 km sykkeltur

Kunne vært bedre, burde hatt en økt til med slynga om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det løping 3 ganger

Mandag: 10 km (rolig seig tur)

Torsdag: 10 km (under 55 min for første gang! 🥳)

Søndag: 17 km

Ellers to gåturer på 7 km hver på torsdag og lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Noe bedre denne uka, men kroppen er i dårlig form. Har også alt for mye å dra på , så det gjør nok sitt til at formen er dårlig. 

- mandag.... greide såvidt å gå en kort runde. Kroppen protesterte hele veien. 38min

- onsdag....gåturen gikk noe bedre og ble derfor litt lengre. 48min

- fredag... samme tur som på onsdag.  48min. 

- søndag... var i elendig form, hadde bare lyst til å bli under dyna, men greide såvidt å gå samme runde som på mandag. 39min

Håper formen bedrer seg betydelig snart. Det er tungt å gå når hele turen er vond og tung. 

Men jeg synes det er imponerende at du kommer deg ut på tross! Og de turene er jammen ikke 5-minutters heller. Håper du får en litt bedre uke denne uka 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (18 minutter siden):

Men jeg synes det er imponerende at du kommer deg ut på tross! Og de turene er jammen ikke 5-minutters heller. Håper du får en litt bedre uke denne uka 🤞😊

Tusen takk, men har en jeg går med og hun gir seg ikke så lett🤭 heldigvis. Hadde ikke greid å gå alene nå. Håper jeg etterhvert greier det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Her ble det 2 ganger på Evo ( tredemølle og styrke ) og gåtur til og fra jobb- t- bane. 

Jeg skal ha en operasjon i morgen, så da blir det ingen ting å melde neste uke. Jeg får ikke lov til å trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Her ble det 2 ganger på Evo ( tredemølle og styrke ) og gåtur til og fra jobb- t- bane. 

Jeg skal ha en operasjon i morgen, så da blir det ingen ting å melde neste uke. Jeg får ikke lov til å trene. 

Lykke til! 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (17 minutter siden):

Her ble det 2 ganger på Evo ( tredemølle og styrke ) og gåtur til og fra jobb- t- bane. 

Jeg skal ha en operasjon i morgen, så da blir det ingen ting å melde neste uke. Jeg får ikke lov til å trene. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (15 timer siden):

Her ble det én gang styrke og én gang cycling intervall (begge på senter) + en times sykkeltreningstur i går og en tur i marka i dag (15.000 skritt). Alt i alt en bra uke, men får stadig ikke til de to gangene med styrke jeg mener kroppen min trenger.

Nei, samme her. Vi i vår alder (uff, nå hørtes vi gamle ut :-O) burde prioritere styrketrening.... Det gjør jo så godt for kroppen! Men uka har altfor få timer..... 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (14 timer siden):

Noe bedre denne uka, men kroppen er i dårlig form. Har også alt for mye å dra på , så det gjør nok sitt til at formen er dårlig. 

- mandag.... greide såvidt å gå en kort runde. Kroppen protesterte hele veien. 38min

- onsdag....gåturen gikk noe bedre og ble derfor litt lengre. 48min

- fredag... samme tur som på onsdag.  48min. 

- søndag... var i elendig form, hadde bare lyst til å bli under dyna, men greide såvidt å gå samme runde som på mandag. 39min

Håper formen bedrer seg betydelig snart. Det er tungt å gå når hele turen er vond og tung. 

Så bra at du likevel gikk den runden fire ganger! Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (13 timer siden):

Denne uka ble det løping 3 ganger

Mandag: 10 km (rolig seig tur)

Torsdag: 10 km (under 55 min for første gang! 🥳)

Søndag: 17 km

Ellers to gåturer på 7 km hver på torsdag og lørdag.

Herlig at du klarte å løpe under 55 minutter! Du løper fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

Her ble det 2 ganger på Evo ( tredemølle og styrke ) og gåtur til og fra jobb- t- bane. 

Jeg skal ha en operasjon i morgen, så da blir det ingen ting å melde neste uke. Jeg får ikke lov til å trene. 

Lykke til med operasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble en unntaksuke her. Var på Riksen på mandag så treningen den dagen utgikk (hvis man ikke vil ta med all gåingen på flyplassene, Oslo S og Riksen 😅 ).

Trente på Hjertelaget på onsdag som vanlig.

Har ferie forrige og denne uka, så ble ikke noe mer trening. Men ble flere skogsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Sånn, da er jeg ferdig med operasjonen. Alt gikk bra. Føler meg bare litt neddopet :) Har bare fjernet noen lipomer på fremside og bakside lår som ble utsatt pga coronaen. Fikk meg plutselig litt ekstra ferie gitt, da jeg ble sykmeldt ut neste uke. Ikke noe jeg skal snakke høyt om, men skal innrømme at den ekstra ferien føles helt ok 😄

Får ikke lov til å dusje på 10 dager. Det kan jo bli interessant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er noen studenter fra Noroff som gjør en oppgave om trening etter fødsel. Dersom noen har født barn for opptil 2 år siden kanskje dere kan svare på noen spørsmål om trening i forbindelse med fødsel. Vi hadde satt veldig stor pris på det. Her er undersøkelsen:

https://docs.google.com/forms/d/10B_ovYvNCRfJgd8yN-SI_ZVw8voIbCBPkkT-6s9mIx8/edit?usp=sharing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oivind.ness skrev (1 time siden):

Hei! Vi er noen studenter fra Noroff som gjør en oppgave om trening etter fødsel. Dersom noen har født barn for opptil 2 år siden kanskje dere kan svare på noen spørsmål om trening i forbindelse med fødsel. Vi hadde satt veldig stor pris på det. Her er undersøkelsen:

https://docs.google.com/forms/d/10B_ovYvNCRfJgd8yN-SI_ZVw8voIbCBPkkT-6s9mIx8/edit?usp=sharing

Dette må du klarere med DOL og lage en egen tråd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...