Gå til innhold

Klarer ikke å sove og får ikke sovemedisiner fra fastlegen. Skal jeg gå privat??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Private legetjenester som f.eks. dr Dropin skriver usedvanlig sjelden ut B-preparater. Den typen pasienter de er aller mest restriktive i forhold til, er de som  har fått avslag fra fastlegen på et A- eller B-preparat og som så forsøker å få tak i medikamentene gjennom private helsetjenester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

?????

Anonymkode: da382...9b9

Jeg fikk ikke sovemedisin av min fastlege heller. Jeg behøvde det for å klare å sove etter at jeg var i en vanskelig situasjon for noen måneder siden. Men gikk på apoteket og forsøkte sovemedisin uten resept. Den funket heller ikke. Endte faktisk med at jeg måtte ta meg en halvliter hver kveld for å klare å sove i 3 uker. Etter det så klarte jeg å sove på egenhånd  

Anonymkode: 3f2b3...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Private legetjenester som f.eks. dr Dropin skriver usedvanlig sjelden ut B-preparater. Den typen pasienter de er aller mest restriktive i forhold til, er de som  har fått avslag fra fastlegen på et A- eller B-preparat og som så forsøker å få tak i medikamentene gjennom private helsetjenester. 

Veldig kjedelig å få avslag når man virkelig sliter med å sove. Jeg var i en situasjon der et familiemedlem kjempet mellom liv og død. For meg var det i den perioden umulig å få til å sove, men behøvde jo søvn. Men p anbefale å benytte et glass vin eller en halvliter øl er ikke noe bra forslag, så jeg vil heller anbefale å forsøke å presse mer på legen om sovemedisin. Kjedelig når en fastlege gir avslag på sovemedisin.  

Anonymkode: 3f2b3...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Veldig kjedelig å få avslag når man virkelig sliter med å sove. Jeg var i en situasjon der et familiemedlem kjempet mellom liv og død. For meg var det i den perioden umulig å få til å sove, men behøvde jo søvn. Men p anbefale å benytte et glass vin eller en halvliter øl er ikke noe bra forslag, så jeg vil heller anbefale å forsøke å presse mer på legen om sovemedisin. Kjedelig når en fastlege gir avslag på sovemedisin.  

Anonymkode: 3f2b3...68f

Alkohol gjør at jeg sover dårligere (mer urolig), så er enig med at det er et dårlig forslag.   Er også enig i at en bør ta en ny runde med fastlegen.  Og argumenter godt. 

Jeg har selv fått sovemedisin av fastlegen og han ba meg tilogmed om å bruke litt mer enn det jeg gjorde (nå var jeg streng ang hvor mye jeg tillot meg å bruke da). Han sa at det var veldig viktig med søvn og at det var en god medisin (hvis brukt riktig) Så det er forskjell på leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (7 timer siden):

Private legetjenester som f.eks. dr Dropin skriver usedvanlig sjelden ut B-preparater. Den typen pasienter de er aller mest restriktive i forhold til, er de som  har fått avslag fra fastlegen på et A- eller B-preparat og som så forsøker å få tak i medikamentene gjennom private helsetjenester. 

Jeg bruker ikke sovemedisiner eller har brukt det spesifikt før. Hvordan kan argumentasjonen være bare nei når andre får? 

Anonymkode: da382...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (9 timer siden):

Alkohol gjør at jeg sover dårligere (mer urolig), så er enig med at det er et dårlig forslag.   Er også enig i at en bør ta en ny runde med fastlegen.  Og argumenter godt. 

Jeg har selv fått sovemedisin av fastlegen og han ba meg tilogmed om å bruke litt mer enn det jeg gjorde (nå var jeg streng ang hvor mye jeg tillot meg å bruke da). Han sa at det var veldig viktig med søvn og at det var en god medisin (hvis brukt riktig) Så det er forskjell på leger.

Søvn er utrolig viktig. 

Anonymkode: 3f2b3...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg bruker ikke sovemedisiner eller har brukt det spesifikt før. Hvordan kan argumentasjonen være bare nei når andre får? 

Anonymkode: da382...9b9

Det er mange som får nei til sovemedisiner. Jeg vet om fastleger som har svært høy terskel for å skrive ut, da de mener at medikamentene ofte skaper flere problemer enn de løser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker

Spør om du kan bli henvist til søvnklinikk (om det finnes i din by). Mye bedre og langsiktig behandling enn sovemedisiner som raskt gjør alt mye verre.

Anonymkode: 4ba4f...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...