Gå til innhold

PT - utbrenthet


Tidevann

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har erfaring med utbrenthet og trening ?     Har PT noe for seg ? har de noen erfaring med folk som er utbrente .  Legge opp et godt treningsopplegg f.eks?      Vil anse meg som en person som har gått på veggen.  Kjørt på med 2 jobber i mange år  og  intensiv bodycombat - trening  i ukene.  Har hatt mye søvnproblemer men har tenkt at trening er sunt uansett. Lyttet ikke til kroppen.     Har kuttet ut intensiv trening og sover nå mye bedre men er naturlig nok veldig sliten fortsatt.     Har lyst til å komme i form og tenker da litt på PT men lurer da på om de har noe erfaring med utbrenthet.  

Ryggen er heller ikke bra dessverre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidevann skrev (1 time siden):

Hei

Noen som har erfaring med utbrenthet og trening ?     Har PT noe for seg ? har de noen erfaring med folk som er utbrente .  Legge opp et godt treningsopplegg f.eks?      Vil anse meg som en person som har gått på veggen.  Kjørt på med 2 jobber i mange år  og  intensiv bodycombat - trening  i ukene.  Har hatt mye søvnproblemer men har tenkt at trening er sunt uansett. Lyttet ikke til kroppen.     Har kuttet ut intensiv trening og sover nå mye bedre men er naturlig nok veldig sliten fortsatt.     Har lyst til å komme i form og tenker da litt på PT men lurer da på om de har noe erfaring med utbrenthet.  

Ryggen er heller ikke 

Jeg ville kanskje gått til en manuellterapeut istedenfor PT.  Iallefall i begynnelsen. De jeg kjenner til  kan vesentlig mer om dette enn de PT'ene jeg kjenner. Men pt'er har forskjellige nivåer, så du kan være heldig å finne en som kan mye om utbrenthet. Og rygg kan manuellterapeuten desidert bedre enn en PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidevann skrev (På 25.9.2022 den 13.05):

Hei

Noen som har erfaring med utbrenthet og trening ?     Har PT noe for seg ? har de noen erfaring med folk som er utbrente .  Legge opp et godt treningsopplegg f.eks?      Vil anse meg som en person som har gått på veggen.  Kjørt på med 2 jobber i mange år  og  intensiv bodycombat - trening  i ukene.  Har hatt mye søvnproblemer men har tenkt at trening er sunt uansett. Lyttet ikke til kroppen.     Har kuttet ut intensiv trening og sover nå mye bedre men er naturlig nok veldig sliten fortsatt.     Har lyst til å komme i form og tenker da litt på PT men lurer da på om de har noe erfaring med utbrenthet.  

Ryggen er heller ikke bra dessverre...

 

Pt'ër er ikke en ensartet gruppe, - det er enorme variasjoner i hvor dyktige de er. Men det skal ikke være vanskelig å finne en som kan veilede deg og hjelpe deg til å tilpasse treningen slik at det verken blir for mye eller lite. Spør de aktuelle PT'ene om hva som er deres bakgrunn og hvordan de jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...