Gå til innhold

Ukas trening uke 38.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

En fin tid i fjellheimen er tilbakelagt. Har hatt forbud mot trening og ingen toppturer er tilbakelagt, men det har vært noen fine, rolige og korte turer likevel i lett terreng. 

Mandag:  Nesten 12 km. 

Tirsdag, 8,5 km. 

Onsdag: Ingen gåtur fordi jeg måtte vaske alle vinduer utvendig og innvendig pluss diverse annet arbeid . 

Torsdag : 6 km. 

Fredag : Dårlig vær, så ble bare en luftetur. Ca 2 km. 

Lørdag : 14 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk for første gang på én måned, etter både operasjon og en kjip periode, trent i går og i dag. 

Klokka hyler om at jeg alt er overbelastet for etter en mnd i sofa/seng har jeg bare toleranse på 8 og belastning på 28. Hadde toleranse på 70 for en mnd siden. Hehe. 

Men det ble sykling i går og i dag med mye høy puls (maxpuls 189 i går) og litt styrketrening i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk trent styrke to ganger og føler at det er på stell. Det ble en joggetur på 6km også.

Jeg bruker tilden og energien på å bli ferdig med oppussingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag prøvde jeg å gå tur, men måtte snu etter 10min. Hadde da så smerter at jeg greide rett og slett ikke mer. På tirsdag hadde jeg en time med ny PT og fikk noen øvelser med strikk. Det var første gang på lenge at jeg var på treningssenteret og PT'en var mutt og sur. Sa ikke et ord mer enn det hun absolutt måtte. Følte meg lite velkommen der. Fikk trent i en time. Vurderer å bytte treningssenteret. Det blir vesentlig dyrere for meg på selve senteret, men jeg slipper parkeringsavgift. Tidligere parkerte jeg et stykke unna og gikk til senteret.  Det greier jeg ikke nå.  De andre dagene har jeg vært så aktiv som overhode mulig, men er lei meg pga denne skaden. Men når jeg tenker etter, så kunne det ha vært verre da. Får trøste meg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
emilie321 skrev (1 time siden):

Mandag prøvde jeg å gå tur, men måtte snu etter 10min. Hadde da så smerter at jeg greide rett og slett ikke mer. På tirsdag hadde jeg en time med ny PT og fikk noen øvelser med strikk. Det var første gang på lenge at jeg var på treningssenteret og PT'en var mutt og sur. Sa ikke et ord mer enn det hun absolutt måtte. Følte meg lite velkommen der. Fikk trent i en time. Vurderer å bytte treningssenteret. Det blir vesentlig dyrere for meg på selve senteret, men jeg slipper parkeringsavgift. Tidligere parkerte jeg et stykke unna og gikk til senteret.  Det greier jeg ikke nå.  De andre dagene har jeg vært så aktiv som overhode mulig, men er lei meg pga denne skaden. Men når jeg tenker etter, så kunne det ha vært verre da. Får trøste meg med det. 

Uffda, hva har skjedd ? 

God bedring ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Uffda, hva har skjedd ? 

God bedring ! :)

Tusen takk! 😊 

Har artrose og tror at all brusken inni kneet er borte og det er smertefullt. Skal til legen til uka og da regner jeg med at det blir utredning og etterhvert operasjon. Ble operert for menisk for ca 15år siden og da sa legen at han håpet jeg greide å gå i 6 år før jeg måtte ha protese pga at det var så slitt.  Nå har det gått 15år og kneet er svært vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
emilie321 skrev (24 minutter siden):

Tusen takk! 😊 

Har artrose og tror at all brusken inni kneet er borte og det er smertefullt. Skal til legen til uka og da regner jeg med at det blir utredning og etterhvert operasjon. Ble operert for menisk for ca 15år siden og da sa legen at han håpet jeg greide å gå i 6 år før jeg måtte ha protese pga at det var så slitt.  Nå har det gått 15år og kneet er svært vondt. 

Ok, da håper jeg det går med deg som ei jeg kjenner. Hun ble som ny etter operasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oppstart på et prosjekt på jobb som varer noen uker. Jobber da mer fysisk, og siden jeg leder det, er det mye å tenke på og lange dager. Har derfor ikke trent mye denne uka. Men jeg var i svømmehall/badeland med dattera på onsdag i 2,5 time. Mest lek, men litt svømming og 😊

Hadde 45 min styrketrening fredag. I helga var jeg på tur med venninner. Lørdag var vi på tur i lett terreng i 2,5 time. Søndag var terrenget mer krevende, og vi gikk vel i underkant av 3 timer, tenker jeg. I tillegg trente vi en styrkeøkt sammen på hytta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...