Gå til innhold

Tror jeg er blitt alvorlig syk, hva skjer med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Verger meg veldig for å skrive dette innlegget, for at jeg skal bli dømt som vanlig og at dere ikke tror meg. Men prøver likevel, jeg er alvorlig bekymret for meg selv og tror jeg dør hvis jeg ikke får hjelp, skal ringe fastlegen imorgen men føler dette er akutt nå. Siden onsdagen har jeg blitt en helt annen person, og det har bare blitt verre og verre. Tror jeg er veldig syk nå. Håper dere kan gi ei bekymret 20 år gammel jente svar. Er bare så sykt redd for at dere dømmer meg igjen og skriver at det er sånn det er osv. men dette er alvorlig, er redd for hva som skjer med meg hvis jeg ikke får hjelp, og dette er pga fastlegen min ikke har gjort jobben sin, er det hjerneslag jeg har, svulst i hjernen eller hva? Begynner nesten å tro det. Det som har skjedd: siden onsdagen så har jeg blitt en Annen person og er ikke meg selv, jeg så meg i speilet onsdagen og var plutselig ikke meg selv. Den jenta jeg er. Gikk å la meg, var ikke meg selv, klarte ikke å svare venninna mi når hun sendte video til meg, for første gangen. Jeg har en kjempe fin leilighet, masse venninner, familie , er populær, holder på med en, har mange gutter som liker meg osv, er kjempe fornøyd med livet og elsker livet mitt. Plutselig siden onsdagen er alt snudd på hodet, og jeg er ikke meg selv i det hele tatt. Så skjedde det at jeg plutselig ikke klarte å svare venninnene mine, og han jeg holder på med. Sluttet å svare dem, og jeg som alltid svarer venninnene mine og elsker å snakke med han jeg liker, så er bekymret nå. Er plutselig en helt annen person, psykose er det ikke, fordi har ikke de symptomene. Før onsdagen så svarte jeg venninne mine akkurat som jeg bruker å skrev med de om gutter og ting som skjer osv, det vanlige vi alltid gjør, plutselig så sluttet jeg å svare de, så har det bare blitt verre, og jeg er så bekymret. Torsdagen dro jeg for første gangen ikke på trening, jeg dro dit men dro fra der med en gang uten at jeg vet hvorfor, fordi jeg plutselig ikke var meg selv, og dette er ikke likt meg! Jeg trener 6 dager i uken, elsker å trene, så noe alvorlig galt har skjedd, det vet jeg selv. Er veldig godt trent, trener 6 dager i uken, blir ofte spurt av folk på trening om jeg kan trene med de og lære de fordi jeg trener så mye , og kan det, har også kontakt med ei som jobber med trening, hun jobber på en plass de selger smoothier og treningsprodukter osv, samarbeider med henne og hun spør om jeg blir med på coaching og skal på møter med henne neste uke, og snakke om trening osv. Så plutselig torsdagen, og også fredagen, lørdagen og idag har jeg ikke trent. Har dratt fra trening og ikke trent, noe som er helt ulikt meg og jeg elsker å trene, så dette bekymrer meg veldig! Så har ting bare blitt verre og verre og jeg har blitt mer og mer annerledes. Familien min og vennene mine er alvorlig bekymret for meg, mamma er veldig bekymret og sa at på torsdagen når jeg møtte henne så var jeg en helt annen person og dattra hennes forandret seg foran øynene hennes og jeg vet det, møtte henne torsdag og klarte ikke snakke med henne nesten, og om ting vi snakker om til vanlig, hun er alvorlig bekymret for meg og ser at siden onsdagen er jeg helt forandret. Det begynte også med at jeg sluttet å svare bestemor og mamma på telefon, onsdag. Jeg som alltid har masse kontakt med bestemor og mamma hele tiden, startet med onsdag at jeg ikke svarte de Når de ringte, og ringte de nesten ikke, noe som er helt ulikt meg. Nå ligger jeg er kl 03:12 , og vet ikke hva som skjer med meg?? Så har det blitt verre og verre for hver dag, klarer nesten ikke skrive nå og vet ikke hvorfor. Så har det blitt enda verre, igår så skulle jeg på fest med venninnene mine som jeg er hver lørdag, jeg var ikke meg selv i hele går og for første gangen avlyste og møte de, og jeg har festet med venninne mine de siste helgene og elsker å være med de, plutselig dro jeg ikke igår, noe som er helt ulikt meg! Så har jeg siden igår plutselig begynt å kaste opp, så da viste jeg med engang at noe var alvorlig galt! Jeg som trener, spiser masse og er veldig fokusert på kosthold, er veldig fokusert på kosthold å spise riktig og nok, spiser 5 måltid per dag, sunne næringsrike. Plutselig siden igår så har jeg sluttet å spise, og kaster opp. Kastet opp igår, og spiste ingenting nesten. Idag toppet det seg , Når jeg våknet var jeg ikke meg selv i det hele tatt, kastet opp frokosten og senere igjen, har kastet opp 2 ganger idag, hva skjer med meg? Jeg som aldri kaster opp og alltid spiser, jeg trenger mat, så noe har skjedd med meg, så er veldig bekymret såklart. Har idag bare spist frokost og ett måltid til, og jeg spiser alltid masse og trenger mye mat, spiser 5 måltider, og nå plutselig kaster jeg opp og ikke spiser?? Så startet det med at jeg har lagt meg mye senere enn før, flere timer senere. Startet med onsdag at jeg la meg litt senere, men så senere og senere for hver dag. Legger meg alltid klokka 12 , og sover mye og får nok søvn. Så får alltid nok søvn og legger meg tidlig, og prioriterer å få nok søvn. Nå de siste dagene har jeg lagt meg kl 2/3, og nå ligger jeg her og er våken, og noe skjer med meg? Svarer ikke vennene mine lengre eller han jeg liker eller noen. Beklager langt innlegg, kan noen svare en bekymret jente? Hva skjer med meg? Jeg er plutselig ikke trøtt i det hele tatt og føler noe alvorlig skjer med meg? 

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og er enda mer også. Siden onsdag har der føltes ut som det har skjedd noe med øynene mine, er det også. Og hodepine, er faktisk det det startet med. Onsdag kveld før jeg la meg ringte jeg mamma og sa det var noe med øynene mine, de var vonde og kjentes ut som de sprengtes, som om det presser på øynene. Og er når jeg gikk å la meg at jeg etter da har blitt en helt annen person og sånn her. Er noe med øynene mine og det har det vært siden onsdag, og hodepine. Er som om det presser i øynene. Og jeg har også plutselig fått sanger i hodet , som ikke går vekk. De er der hele tiden, det som det startet med også plutselig. Så hver gang jeg prøver å svare vennene mine eller snakke så får jeg ikke til å prate i telefon, eller skrive, eller følge med på hva noen sier fordi de sangene er der konstant. Og Når jeg skulle snakke i telefon så sa jeg at jeg ikke klarte å snakke fordi det var så vondt i øynene og hodet, og at jeg har sanger i hodet som gjør at jeg ikke klarer å snakke å følge meg plutselig. Så det bekymrer mamma også. Jeg hadde det i hele går og det gjorde at jeg ikke klarte å ut å møte venninne mine, og at det er noe med øynene mine og det presser sånn på de, som er trykk liksom. Er sånn nå også, derfor ikke får sove. Er som om det presser på øynene. Jeg begynte plutselig å høre på sanger på telefonen min, sanger jeg vanligvis aldri hører på, som jeg aldri setter på. Det skremmer meg. Men det jeg vil fram til på slutten, som gjør at jeg vet at det er legen min som har gjort meg enda sykere fordi han ikke har funnet ut av hva som feiler meg ,er at dette har skjedd før, det skjedde for over 1 måned siden, bare at nå er det verre. Og jeg blir sykere og sykere hvis legen ikke finner ut av dette. Dette skjedde for over 1 måned siden, men da trodde jeg det var pga en kommentar på en fest fra en kompis, og at en gutt såret meg. Men det er ikke det. Fordi gutter har såret meg før og det har aldri skjedd før at jeg ble sånn og nå gleder jeg meg bare til han gutten kommer tilbake i sommer, fordi venninnene mine tror han liker meg enda og det tror jeg også egentlig. Jeg var ikke meg selv i det hele tatt etter ei helg før for over 1 måned siden. var en helt annen person, og ingen kjente meg igjen på 1 måned og alle var bekymret og sa at jeg ikke er meg selv og den jenta de kjenner, venninnene mine sa at jeg ikke var hun jenta de kjenner og at jeg var en helt annen person, og de var kjempe bekymret. Og jeg var en annen person, og nå har det skjedd igjen? Jeg satte da også for første gangen på den sangen jeg har satt på nå, en sang jeg aldri setter på å hører. Det startet da også med at jeg ikke la meg, jeg som alltid legger meg tidlig og får nok søvn. Jeg kastet opp da også, uten at legen brydde seg. Kastet opp da også, og jeg som aldri har kastet opp utenom omgangssyken på 20 år.  Det begynte også med det samme som nå, at jeg sluttet å Svare han jeg holder på med og jeg møtte han ikke på en måned og møtte ikke venninne mine på en måned. Dette er alvorlig! Jeg har aldri sluttet å møte gutter jeg liker og venninne mine. Jeg møtte han ikke på en måned, noe som er farlig og ikke normalt! Plutselig for 3 uker siden, våknet jeg og var meg selv. Det er det syke som skremmer meg. Og at jeg nå ikke er det.  Jeg trente ikke på en måned, og legen sa det var normalt?? Jeg som alltid trener, plutselig den helga for over 1 måned siden da det samme skjedde som no , så begynte det med at jeg ikke dro på trening og trente ikke på en måned! Var helt Ødelagt i kropp og alt. Dro til legen flere ganger, han gjorde ingenting og sa at det var normalt og sånn det var, at jeg plutselig ikke trente, ikke spiste, ikke møtte venninne mine, familien var alvorlig bekymret og jeg var en helt annen person, lå hjemme hele tiden, sov ikke, trente ikke, møtte ikke venninne mine , var ikke på fest, var en helt annen person og venninnene mine sa at noe har skjedd med meg og at jeg var en helt annen person enn hun jenta de har kjent hele livet. Og nå har det skjedd igjen! Legen min har ikke gjort jobben sin, det verste er at han sa at det var normalt at jeg ikke møtte venninne mine , dra på fest, og ikke møte han jeg holder på med, å ikke trene, at jeg var en helt annen person og at alle var bekymret for meg, familien min sa jeg ikke var en helt Anne. Person. Jeg trodde det var pga den komme taren han kompisen min sa at jeg ble sånn, fordi det såret, men jeg var blindet av sykdom og det var ikke det! Og legen har gjort meg enda sykere nå. legen sa det var det, at jeg ble sånn pga en kommentar fra en kompis, det at han sa det og ikke har hjulpet meg har gjort meg syk nå igjen! Såklart er det ikke pga en kommentar noen sa i fylla at jeg ikke trente på en måned, ikke møtte venninne mine, han jeg liker og at jeg var helt forandret! Fordi For 3 uker siden våknet jeg den dagen og var meg selv igjen helt plutselig, for 3 uker siden våknet jeg en mandag og var plutselig meg selv når jeg åpnet øynene?  Og plutselig ville jeg møte han kompisen som sa den kommentaren og ordne opp med han , fordi jeg var meg selv. Møtte han og alt gikk bra, vi er venner. Som betyr det ikke var pga kommentaren fra han at noe skjedde med meg, som legen tar feil og sier det var! ringte også bestemor og hun var sjokkert og glad, og sa at jeg er meg selv nå og at jeg er den jenta jeg er. Jeg våknet opp å dro på trening med en gang, og var helt frustrert og sjokkert, viste ikke hvorfor jeg ikke har trent på 1 måned?? Helt sykt. Ringte mamma og spurte hvorfor i alle dager jeg ikke har trent på 1 måned og hvorfor ingen gjorde noe med det? Ødela kroppen min i 1 måned ufrivillig pga legen ikke hjalp meg, og jeg som trener 6 dager i uken. Så plutselig når jeg ble meg selv så begynte jeg å skrive akkurat samme som før med han jeg holder på med, og begynte å møte han igjen og ofte, og være med han, var ikke meg selv i 1 måned, møtte ikke venninnene mine og plutselig for 3 uker siden våknet jeg opp å ble meg selv? Skrev til venninnene mine med en gang og begynte å møte de såklart, og de var kjempe glade for at jeg var meg selv og den personen jeg er og som de kjenner. Dro på fest med de, har vært på fest med de de siste ukene før jeg nå har blitt helt forandret igjen og ikke møtte de igår? Var den jenta jeg er, og meg selv før onsdagen nå, og nå er jeg plutselig en helt annen person?   Og nå er jeg syk igjen, legen som har gjort at jeg er det fordi han ikke har gjort jobben sin og funnet ut av hva som feiler meg. Er syk nå igjen pga han ikke har funnet ut av hva det er. Har aldri vært sånn her på 20 år før ei helg for over 1 måned siden. Jeg dro til legen flere ganger og sa jeg ikke var meg selv og dårlig, han gjorde ingenting og sa det var sånn jeg var? Hva faen? Nedverdigende, dømmende , ikke greit av han å helt feil å si som lege! Jeg var en helt annen person og venninne mine og familien min så det selv, at jeg ikke var den jenta de har kjent hele livet og at jeg var helt annerledes, utenfor meg selv og en annen person! Så er fastlegen som har gjort meg syk nå pga han ikke har gjort noe. Jeg blir mer og mer syk nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hva skjer med meg? Plutselig spiser jeg ikke og kaster opp?? Og spiser ingen mat, jeg som aldri kaster opp og spiser masse. Jeg ligger her å får ikke sove, er noe med meg, ligger her og er ikke meg selv i det hele tatt, får ikke lukke øynene. Det presser på øynene og er vondt, hva skal jeg gjøre? Og får ikke til å lukke øynene, trykker og har konstant sang i hodet nå, den sangen. Er en helt annen person, bruker å legge meg for flere timer siden og sove nå,  noe alvorlig skjer med meg, jeg ligger enda våken, og har ikke tenkt på noe , tenker ikke på noe, er bare en helt annen person og masse trykk i øynene og sang i hodet. Ligger her og er ikke meg selv , hva skal jeg gjøre? Hva tror dere dette kan være? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere feiler meg? Er bare 20 år. At jeg enda ligger våken , og jeg som alltid legger meg tidlig og bruker å sove for flere timer siden?? Ligger her og er ikke meg selv. Er det slag, hva kan det være? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig alvorlig at jeg plutselig begynner å kaste opp og ikke spise nesten, er sjokkert og vet faen ikke hva som skjer med meg? Jeg trenger jo mat, må jo være en grunn til at siden onsdag at jeg plutselig ikke spiser og kaster opp?? Kaster aldri opp og spiser masse, 5 måltid per dag, opptatt av kosthold og det å spise nok, fokuserer mye på kosthold og spiser nok. Nå ligger jeg her med at magen rumler masse og er ekstremt sulten, så utrolig vondt i magen, jeg velger da ikke frivillig og ikke spise og kaste opp! Håper virkelig jeg får riktig hjelp av legen imorgen , at han sender meg på sykehuset eller videre, og tar dette seriøst! Jeg kan ikke godta å plutselig ikke spise og kaste opp ?? Plutselig så spiser jeg ikke, spiste nesten ingenting igår å kastet opp, idag har jeg spist frokost som jeg kastet opp etterpå, og så ett måltid til, og kastet opp en gang til, 2 ganger i dag, så har kastet opp alt jeg har spist idag . Jeg er syk, hva skal jeg gjøre? Ringte legevakta før jeg la meg men de sa at jeg skulle kontakte fastlegen imorgen og at de ikke kunne gjøre noe der, tenkte det var greit og at jeg skal kontakte fastlegen imorgen , men nå plutselig føler jeg meg bare dårligere og dårligere, og klokka er 5 og jeg sover enda ikke?? Og får ikke til å lukke øynene. Men gidder ikke  legevakta igjen fordi de gjør sikkert ingenting nå heller, selv om kl er 5 og jeg ligger her og noe skjer med meg, får ikke lukke øynene , og jeg som alltid sover nå og legger meg tidlig og får nok søvn. Så hva skjer egentlig med meg? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det som også har skjedd er at jeg har sluttet å rydde, det begynte onsdag med at jeg lot koppene stå, bruker alltid vaske de opp. Så begynte jeg å ikke rydde, støvsuger ikke selv om det er skittent, noe som er helt ulikt meg, fordi jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og er veldig effektiv i forhold til rydding, vasker ofte og har det rent. Til og med andre har skrytt av det, hvor ryddig og fint jeg har det. Plutselig sluttet jeg å rydde, som betyr noe alvorlig har skjedd med meg og jeg er syk, den personen jeg er er at jeg liker å rydde og ha det veldig rent rundt meg. Det syke er at dette også skjedde forrige gang jeg ble sånn her og syk, for over 1 måned siden, da plutselig ryddet jeg ikke noe, og lot søpla stå, koppene stå å alt. Akkurat som nå. Venninna mi måtte til og med komme til meg og hjelpe meg å rydde og ta ut søpla, hun var helt sjokkert og sa jeg ikke var meg selv i det hele tatt. Jeg som person rydder og har det rent rundt meg. For 3 uker siden , når jeg plutselig våknet opp å var meg selv, så begynte jeg å gjøre det kjempe fint på leiligheten, ryddet , vasket , var effektiv og var meg selv og gjorde det jeg bruker. Mamma kom til meg og synes jeg alltid har det så rent å ryddig. Nå har det toppet seg helt idag. Søpla har stått i flere dager, har ikke vasket eller støvsugd selv om det er skittent, og hele vasken er full av skitne kopper, masse skitne kopper står, noe som er helt ulikt meg og vet ikke hvorfor det er sånn! Hva skal jeg gjøre? Ligger her å får ikke til å lukke øynene. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glemte å si at det som også har skjedd er at jeg har sluttet å rydde, det begynte onsdag med at jeg lot koppene stå, bruker alltid vaske de opp. Så begynte jeg å ikke rydde, støvsuger ikke selv om det er skittent, noe som er helt ulikt meg, fordi jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og er veldig effektiv i forhold til rydding, vasker ofte og har det rent. Til og med andre har skrytt av det, hvor ryddig og fint jeg har det. Plutselig sluttet jeg å rydde, som betyr noe alvorlig har skjedd med meg og jeg er syk, den personen jeg er er at jeg liker å rydde og ha det veldig rent rundt meg. Det syke er at dette også skjedde forrige gang jeg ble sånn her og syk, for over 1 måned siden, da plutselig ryddet jeg ikke noe, og lot søpla stå, koppene stå å alt. Akkurat som nå. Venninna mi måtte til og med komme til meg og hjelpe meg å rydde og ta ut søpla, hun var helt sjokkert og sa jeg ikke var meg selv i det hele tatt. Jeg som person rydder og har det rent rundt meg. For 3 uker siden , når jeg plutselig våknet opp å var meg selv, så begynte jeg å gjøre det kjempe fint på leiligheten, ryddet , vasket , var effektiv og var meg selv og gjorde det jeg bruker. Mamma kom til meg og synes jeg alltid har det så rent å ryddig. Nå har det toppet seg helt idag. Søpla har stått i flere dager, har ikke vasket eller støvsugd selv om det er skittent, og hele vasken er full av skitne kopper, masse skitne kopper står, noe som er helt ulikt meg og vet ikke hvorfor det er sånn! Hva skal jeg gjøre? Ligger her å får ikke til å lukke øynene. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Jeg er ikke meg selv som person og den jeg er. Den jeg er lar ikke masse skitne kopper stå. Og den jeg er har lagt seg for mange timer siden og bruker å sove nå. Nå er jeg enda våken , redd for hva som skjer med meg til imorgen , håper jeg ikke dør inatt før jeg kommer meg til legen? Begynner å tenke det selv om det ikke forhåpentligvis ikke er sannsynlig, men når jeg enda ligger våken nå?? Og det har aldri skjedd før, jeg bruker alltid å sove nå. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting har forandret seg fra forrige runde du hadde med dette. Du kommer til å overse alle svarene du får, skrive meterlange innlegg hvor du hele tiden gjentar deg selv og ender med å overtenke og fyre deg opp til du blir hysterisk. Same, same. 

Nei, vi vet ikke hva det er.
Ja, du må kontakte legen.
Ja, jeg vet du vil overse dette og bare spamme videre.

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (1 time siden):

Hvorfor må du trene så mye da? Å trene 6 dager i uka er i overkant mye , selv for en 20 åring.

 

Fordi jeg elsker å trene? Og elsker kroppen jeg har og ha en bra kropp. Har motivasjonen til det og det jeg elsker, trener 6 dager i uken og kroppen min er perfekt, og jeg elsker kroppen min og å trene. Er det jeg elsker. Og nå siden onsdagen har jeg ikke trent noe, og ikke spist de 2 siste dagene, og kastet opp, føler meg veldig dårlig. Og føler det blir bare verre og verre for hvert sekund, var til legen, han ga med migrenemedisin og kvalmestillende medisin, men er ikke derfor jeg er som nå og føler meg ekstremt dårlig, svarer plutselig ikke han jeg holder på med, og venninnene mine, føler meg veldig dårlig og at dette er alvorlig. Han sender meg på mr av hodet, skal bli tatt mr av hodet, men det er jo ikke nå og føler meg verre nå og vet ikke hva jeg skal gjøre? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned. Du får katastrofetanker og tror det verste om helt vanlige symptomer.

Det er helt vanlig at man ikke orker å trene eller mister motivasjonen, spesielt når man trener så mye som du gjør. Kroppen sier fra når den trenger en pause.

Det er også helt normalt å ha vondt i hodet, dårlig matlyst og kaste opp et par dager. Kanskje har du omgangssyken?

Du øser deg opp til hysteri og katastrofetanker om helt vanlige ting, tankene dine spinner ut av kontroll og du lager det om til noe som er mye større enn hva det er.

I tillegg blir du nå fulgt opp med MR, så da får de sjekket om det faktisk er noe. Utenom det så tror jeg du hadde hatt godt av oppfølging av en psykolog slik at du kan få teknikker til å jobbe med dine katastrofetanker, hypokondri-symptomer og tankekjør.

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen må ha hvile og restitusjon mellom hver trening. Når du trener 6 dager i uka, så klarer ikke kroppen dette. 

Det du kjenner på kan være en reaksjon på at kroppen din ikke lenger greier å være med på de rutinene du til nå har lagt opp til. 

Hodet ditt vil sikkert trene 6 dager i uka , men kroppen din vil det ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ro deg ned. Du får katastrofetanker og tror det verste om helt vanlige symptomer.

Det er helt vanlig at man ikke orker å trene eller mister motivasjonen, spesielt når man trener så mye som du gjør. Kroppen sier fra når den trenger en pause.

Det er også helt normalt å ha vondt i hodet, dårlig matlyst og kaste opp et par dager. Kanskje har du omgangssyken?

Du øser deg opp til hysteri og katastrofetanker om helt vanlige ting, tankene dine spinner ut av kontroll og du lager det om til noe som er mye større enn hva det er.

I tillegg blir du nå fulgt opp med MR, så da får de sjekket om det faktisk er noe. Utenom det så tror jeg du hadde hatt godt av oppfølging av en psykolog slik at du kan få teknikker til å jobbe med dine katastrofetanker, hypokondri-symptomer og tankekjør.

Anonymkode: bb648...f87

Nei, siden onsdagen har jeg blitt en annen person sa jeg. Er ikke likt for meg å ikke trene, det er ufrivillig dette som skjer med meg!!! Skjønner dere ingenting?? Det er ikke normalt for meg å ikke trene på flere dager, etter jeg ble syk onsdagen den natta jeg la meg , så endte det med at jeg dro fra trening fordi jeg følte meg ikke som meg selv og var syk og helt annerledes, og klarte ikke svare venninnene mine eller han jeg holder på med. Den jeg er, den jenta jeg er trener! 6 dager i uken, og jeg elsker å trene, den jeg er trener 6 dager i uken og har en hviledag, trener bein/ rumpe 3 dager, og overkropp 3 dager, med forskjellige øvelser og har kontakt med ei som jobber med trening og vi skal på møter sammen og coaching om trening. Så nei, det er ikke normalt for meg i det hele tatt i ikke ha trent siden onsdagen, og jeg føler meg dårligere og dårligere for hvert sekund! Er heller ikke normalt at jeg plutselig spiser mye mindre, og kaste opp, jeg spiser 5 måltid per dag og spiser mye og nok, er veldig fokusert på kosthold og spiser riktig. Plutselig så sluttet jeg å spise og spiser nesten ingenting nå, og har ikke vært meg selv og er heller ikke det nå. Og jeg føler meg bare dårligere og dårligere og dette er alvorlig. Har ikke katastrofetanker å tankekjør heller, så nei takk du. Det trenger jeg ikke. Legen sa jeg heller ikke trenger psykolog. Har det kjempe bra i livet og elsker livet, ikke noe tankekjør eller noe. Er at noe har skjedd med meg siden onsdagen og at jeg er syk nå plutselig. Har aldri noe tankekjør eller katastrofetanker, det sliter jeg ikke med. Siden onsdagen har jeg lagt meg mye senere enn jeg bruker, noe som ikke er meg. Legger meg alltid tidlig og får nok søvn, og ingen søvnproblemer, sliter ikke noe med det, sover mye og nok, og står opp i grei tid. nå har jeg lagt meg flere timer senere, i 2,3 og 4 tiden. Inatt toppet det Seg med at jeg ikke la meg før kl 7 på morgenen og lå å stirrer i lufta uten grunn og er ikke meg selv når jeg lå i senga, dette har aldri skjedd. Så skjedde noe alvorlig inatt, for første natten så lå jeg bare å stirret i lufta uten grunn og hadde ingen tanker, følte bare det skjedde noe med meg og kjenner at dette er alvorlig. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ro deg ned. Du får katastrofetanker og tror det verste om helt vanlige symptomer.

Det er helt vanlig at man ikke orker å trene eller mister motivasjonen, spesielt når man trener så mye som du gjør. Kroppen sier fra når den trenger en pause.

Det er også helt normalt å ha vondt i hodet, dårlig matlyst og kaste opp et par dager. Kanskje har du omgangssyken?

Du øser deg opp til hysteri og katastrofetanker om helt vanlige ting, tankene dine spinner ut av kontroll og du lager det om til noe som er mye større enn hva det er.

I tillegg blir du nå fulgt opp med MR, så da får de sjekket om det faktisk er noe. Utenom det så tror jeg du hadde hatt godt av oppfølging av en psykolog slik at du kan få teknikker til å jobbe med dine katastrofetanker, hypokondri-symptomer og tankekjør.

Anonymkode: bb648...f87

Jeg kjenner meg best selv, og familien og vennene mine, ikke dere på ett forum som ikke kjenner meg i det hele tatt. Dere vet det jo ikke. Jeg kjenner meg selv best, og vet jo at jeg er syk siden onsdag og at dette er alvorlig! Jeg vet det jo selv og ser det jo, kjenner det jo. Familien er også bekymret nå og mamma sier noe har skjedd med meg , og vennene mine også. Familien  er bekymret , de ser jeg er syk og at det er noe alvorlig galt med meg. Så dere som ikke kjenner meg i det hele tatt trenger ikke uttale dere om det. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dere som ikke kjenner meg i det hele tatt trenger ikke uttale dere om det. TS

Da skjønner jeg ikke hvorfor du skriver her inne i det hele tatt, det er ingen her som kjenner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, siden onsdagen har jeg blitt en annen person sa jeg. Er ikke likt for meg å ikke trene, det er ufrivillig dette som skjer med meg!!! Skjønner dere ingenting?? Det er ikke normalt for meg å ikke trene på flere dager, etter jeg ble syk onsdagen den natta jeg la meg , så endte det med at jeg dro fra trening fordi jeg følte meg ikke som meg selv og var syk og helt annerledes, og klarte ikke svare venninnene mine eller han jeg holder på med. Den jeg er, den jenta jeg er trener! 6 dager i uken, og jeg elsker å trene, den jeg er trener 6 dager i uken og har en hviledag, trener bein/ rumpe 3 dager, og overkropp 3 dager, med forskjellige øvelser og har kontakt med ei som jobber med trening og vi skal på møter sammen og coaching om trening. Så nei, det er ikke normalt for meg i det hele tatt i ikke ha trent siden onsdagen, og jeg føler meg dårligere og dårligere for hvert sekund! Er heller ikke normalt at jeg plutselig spiser mye mindre, og kaste opp, jeg spiser 5 måltid per dag og spiser mye og nok, er veldig fokusert på kosthold og spiser riktig. Plutselig så sluttet jeg å spise og spiser nesten ingenting nå, og har ikke vært meg selv og er heller ikke det nå. Og jeg føler meg bare dårligere og dårligere og dette er alvorlig. Har ikke katastrofetanker å tankekjør heller, så nei takk du. Det trenger jeg ikke. Legen sa jeg heller ikke trenger psykolog. Har det kjempe bra i livet og elsker livet, ikke noe tankekjør eller noe. Er at noe har skjedd med meg siden onsdagen og at jeg er syk nå plutselig. Har aldri noe tankekjør eller katastrofetanker, det sliter jeg ikke med. Siden onsdagen har jeg lagt meg mye senere enn jeg bruker, noe som ikke er meg. Legger meg alltid tidlig og får nok søvn, og ingen søvnproblemer, sliter ikke noe med det, sover mye og nok, og står opp i grei tid. nå har jeg lagt meg flere timer senere, i 2,3 og 4 tiden. Inatt toppet det Seg med at jeg ikke la meg før kl 7 på morgenen og lå å stirrer i lufta uten grunn og er ikke meg selv når jeg lå i senga, dette har aldri skjedd. Så skjedde noe alvorlig inatt, for første natten så lå jeg bare å stirret i lufta uten grunn og hadde ingen tanker, følte bare det skjedde noe med meg og kjenner at dette er alvorlig. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Here we go again... 

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du skriver her inne i det hele tatt, det er ingen her som kjenner deg.

Skriver her fordi dette er forum man kan spørre om ting? Så den kommentaren var unødvendig. Dere uttaler dere om ting som dere ikke vet, det jeg mener. Jeg spør her fordi det er ett forum man kan spørre om ting? Om sykdommer osv. og jeg skriver at jeg er syk og noe har skjedd siden onsdagen, så lurer på om noen her vet hva dette kan være? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Here we go again... 

Anonymkode: bb648...f87

Ok. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du skriver her inne i det hele tatt, det er ingen her som kjenner deg.

Såklart kjenner dere meg ikke. Er vel ikke derfor man skriver og spør om ting. Dere kjenner meg ikke. Jeg bare lurer på om dere vet hva som feiler meg nå? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, siden onsdagen har jeg blitt en annen person sa jeg. Er ikke likt for meg å ikke trene, det er ufrivillig dette som skjer med meg!!! Skjønner dere ingenting?? Det er ikke normalt for meg å ikke trene på flere dager, etter jeg ble syk onsdagen den natta jeg la meg , så endte det med at jeg dro fra trening fordi jeg følte meg ikke som meg selv og var syk og helt annerledes, og klarte ikke svare venninnene mine eller han jeg holder på med. Den jeg er, den jenta jeg er trener! 6 dager i uken, og jeg elsker å trene, den jeg er trener 6 dager i uken og har en hviledag, trener bein/ rumpe 3 dager, og overkropp 3 dager, med forskjellige øvelser og har kontakt med ei som jobber med trening og vi skal på møter sammen og coaching om trening. Så nei, det er ikke normalt for meg i det hele tatt i ikke ha trent siden onsdagen, og jeg føler meg dårligere og dårligere for hvert sekund! Er heller ikke normalt at jeg plutselig spiser mye mindre, og kaste opp, jeg spiser 5 måltid per dag og spiser mye og nok, er veldig fokusert på kosthold og spiser riktig. Plutselig så sluttet jeg å spise og spiser nesten ingenting nå, og har ikke vært meg selv og er heller ikke det nå. Og jeg føler meg bare dårligere og dårligere og dette er alvorlig. Har ikke katastrofetanker å tankekjør heller, så nei takk du. Det trenger jeg ikke. Legen sa jeg heller ikke trenger psykolog. Har det kjempe bra i livet og elsker livet, ikke noe tankekjør eller noe. Er at noe har skjedd med meg siden onsdagen og at jeg er syk nå plutselig. Har aldri noe tankekjør eller katastrofetanker, det sliter jeg ikke med. Siden onsdagen har jeg lagt meg mye senere enn jeg bruker, noe som ikke er meg. Legger meg alltid tidlig og får nok søvn, og ingen søvnproblemer, sliter ikke noe med det, sover mye og nok, og står opp i grei tid. nå har jeg lagt meg flere timer senere, i 2,3 og 4 tiden. Inatt toppet det Seg med at jeg ikke la meg før kl 7 på morgenen og lå å stirrer i lufta uten grunn og er ikke meg selv når jeg lå i senga, dette har aldri skjedd. Så skjedde noe alvorlig inatt, for første natten så lå jeg bare å stirret i lufta uten grunn og hadde ingen tanker, følte bare det skjedde noe med meg og kjenner at dette er alvorlig. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Også jeg syns nok at du framstår noe kaotisk og på tuppa i innleggene dine her nå. Har du noen historikk med mani? Kan det være noe sånt som skjer nå? Mulig det bare er måten du skriver på, og det at du gjentar det samme mange ganger på rad, men bare i dette innlegget har du sagt at du ikke har hatt det som vanlig siden onsdag i ulike varianter 6-7 ganger. 

Det at du ikke svarer venninnene dine eller han du "driver på med" er kanskje en "villet" handling fra din side? Du skriver jo masse her i dette innlegget, så hadde du virkelig villet kunne du jo brukt den samme tiden på å svare dem istedenfor? Kanskje du ubevisst har behov for litt tid for deg selv, uten å måtte kommunisere med dem?  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere sier dette ikke er alvorlig? Snakker med mamma nå, moren min som har født meg og kjent meg i 20 år, hun sier nå at hun ser at noe er alvorlig galt med meg, og at dette går ikke og at jeg skal nedover til legevakta nå. At jeg må dra dit. Jeg har vært ute i flere timer idag uten å gjort noe, har bare sittet på senteret og stirret i lufta uten å gjøre noe, ikke spist eller noe, var på toalettet og satt plutselig på do i 10 minutter og var helt borte, er noe med meg , med øynene og hodet mitt også. Noe er galt her, og mamma ser det. Jeg kjenner det såklart også selv! Så at dere ikke sier det er det, og « here we go again» og kommer med disse kommentrene, er faktisk sykt respektløst og sårende ovenfor meg! Dere kjenner meg ikke . Moren min sier dette er så alvorlig at jeg må dra til legevakten nå, at dette går ikke. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...