Gå til innhold

Tror jeg er blitt alvorlig syk, hva skjer med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Såklart kjenner dere meg ikke. Er vel ikke derfor man skriver og spør om ting. Dere kjenner meg ikke. Jeg bare lurer på om dere vet hva som feiler meg nå? TS

Anonymkode: 2d578...bae

Vi visste ikke hva som feilte deg de 134. andre gangene du spurte, og vi kommer ikke til å vite det de neste 134. gangene heller. 

Bortsett fra at du lider av hysteri, hypokondri-symptomer, oppausing av deg selv, tankespiral - og lite evne til å faktisk lese og ta til deg det folk skriver til deg utallige ganger. Respektløs ignorering av de som bruker av egen tid til å faktisk forsøker å hjelpe deg kan du også legge til på listen.

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (1 minutt siden):

Også jeg syns nok at du framstår noe kaotisk og på tuppa i innleggene dine her nå. Har du noen historikk med mani? Kan det være noe sånt som skjer nå? Mulig det bare er måten du skriver på, og det at du gjentar det samme mange ganger på rad. Bare i dette innlegget har du sagt at du ikke har hatt det som vanlig siden onsdag i ulike varianter 6-7 ganger. 

Ad det at du ikke svarer venninnene dine eller han du "driver på med" er kanskje en "villet" handling fra din side? Du skriver jo masse her i dette innlegget, så hadde du virkelig villet kunne du jo brukt den samme tiden på å svare dem istedenfor? Kanskje du ubevisst har behov for litt tid for deg selv, uten å måtte kommunisere med dem?  

Hm , vet ikke om det er mani? Mamma snakket om det før, men jeg sa det ikke var det fordi trodde da man shoppet masse og ble kreativ og gjøre masse ting osv. Når jeg prøver å svare dem så går det ikke, hele meg er forandret. Det startet onsdagen med at jeg plutselig ikke klarte å svare de, og sluttet svare mamma og bestemor , når de ringte og det er helt ulikt meg. Når jeg skal svare vennene mine og han er det som om hodet står stilt, ordene blir glemt og vet ikke hva jeg skal skrive. Så noe har skjedd siden onsdagen og tror dette er alvorlig. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi visste ikke hva som feilte deg de 134. andre gangene du spurte, og vi kommer ikke til å vite det de neste 134. gangene heller. 

Bortsett fra at du lider av hysteri, hypokondri-symptomer, oppausing av deg selv, tankespiral - og lite evne til å faktisk lese og ta til deg det folk skriver til deg utallige ganger. Respektløs ignorering av de som bruker av egen tid til å faktisk forsøker å hjelpe deg kan du også legge til på listen.

Anonymkode: bb648...f87

Les alt jeg har skrevet igjen du. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Les alt jeg har skrevet igjen du. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Jeg har lest alt du har skrevet, og du motsier deg selv flere ganger.

Du sier at alt startet på onsdag, før det var alt fint og flott. Men du har hatt disse rundene før hvor du skriver lange tråder om at du ikke føler deg som deg selv, det blir bare verre og nå klarer du ikke mer. 

Du skriver også i denne tråden at du alltid får nok søvn og sover godt (før onsdag), men for en del måneder tilbake så hadde du også en runde med lange tråder over flere forum om at du trodde du holdt på å dø fordi du ikke fikk sove.

Som andre har nevnt så virker det som om du har en slags mani som manifisterer seg med noen måneders mellomrom hvor du skriver akkurat det samme: Det startet nå nylig, før det var livet helt flott og nå er du redd og holder på å dø og det blir bare verre og verre. Etter tre-fire slike tråder med en haug av like, maniske innlegg så blir du stille i noen måneder før du kommer tilbake med samme skrivemåte, samme problemstillinger og de forrige rundene er glemt.

Så enten dikter du opp alt dette, eller så er dette problemer som kommer i sykluser og så forsvinner igjen av seg selv, enten problemene er fysiske, mentale eller en kombinasjon.

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hm , vet ikke om det er mani? Mamma snakket om det før, men jeg sa det ikke var det fordi trodde da man shoppet masse og ble kreativ og gjøre masse ting osv. Når jeg prøver å svare dem så går det ikke, hele meg er forandret. Det startet onsdagen med at jeg plutselig ikke klarte å svare de, og sluttet svare mamma og bestemor , når de ringte og det er helt ulikt meg. Når jeg skal svare vennene mine og han er det som om hodet står stilt, ordene blir glemt og vet ikke hva jeg skal skrive. Så noe har skjedd siden onsdagen og tror dette er alvorlig. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Har du hatt det sånn mange ganger før, eller er det én episode moren din snakker om?

Hva mente legene det var sist du opplevde å ha det likedan? Går du på noen medisiner nå?

Mani kan utarte seg på ulikt vis, men tankekjøret du beskriver og den noe hektiske framstillingen du har i innlegget gjorde at jeg tenkte i de baner. 

Mitt råd er at du ber din mor om å følge deg på legevakten om du drar dit, sånn at hun kan beskrive hva hun oppfatter som annerledes med deg nå. Det kan være til god hjelp for legen når h*n skal prøve å finne ut om noe er galt eller ikke. 

Tilslutt: Jeg ser ikke at du beskriver noen symptomer som tyder på at du er akutt fysisk syk. Litt kvalme, oppkast og tiltaksløshet er ikke alvorlige symptom på noe fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir verre og verre. Jeg klarer ikke svare dere på noe av det dere spør om, tankene stopper opp å alt går rundt og ingenting henger sammen å jeg kjenner meg alvorlig syk og verre for hvert sekund, tankene henger ikke i hop , tenker ingenting spesielt men noe med øynene og hodet mitt. Jeg klarer ikke tenke klart å svare på dere spør om selv om jeg kan svare, alt er i snurr og stikker og presser i øynene. Blir verre og verre nå siden jeg kom hjem, er aggressiv i stemmen og mamma er bekymret for meg. Er ikke på snap å svarer ingen av vennene men eller noe, presser i øynene. Men nekter tro det er mani og skal faen ikke på noe medisiner som antipsykotika, aldri! Da blir jeg syk og enda mindre meg selv!! Jeg var frisk for 2 dager siden og var meg selv og en helt normal jente, elsker livet. Så nekter ta imot noe medisiner fordi da blir jeg helt annerledes og ikke meg selv, den jenta jeg er. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette blir verre og verre. Jeg klarer ikke svare dere på noe av det dere spør om, tankene stopper opp å alt går rundt og ingenting henger sammen å jeg kjenner meg alvorlig syk og verre for hvert sekund, tankene henger ikke i hop , tenker ingenting spesielt men noe med øynene og hodet mitt. Jeg klarer ikke tenke klart å svare på dere spør om selv om jeg kan svare, alt er i snurr og stikker og presser i øynene. Blir verre og verre nå siden jeg kom hjem, er aggressiv i stemmen og mamma er bekymret for meg. Er ikke på snap å svarer ingen av vennene men eller noe, presser i øynene. Men nekter tro det er mani og skal faen ikke på noe medisiner som antipsykotika, aldri! Da blir jeg syk og enda mindre meg selv!! Jeg var frisk for 2 dager siden og var meg selv og en helt normal jente, elsker livet. Så nekter ta imot noe medisiner fordi da blir jeg helt annerledes og ikke meg selv, den jenta jeg er. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Slutt å sett deg i martyrrollen med at alle skal se hvor mye du lider og hvor fælt du har det. Spesielt når mye av det du nevner, spesielt av fysiske symptomer, bare er bagateller. Du dør på deg av den minste ting.

Hvis du og din mor er overbevist om at det er alvorlig, så dra til legevakten som hun sier. Men som andre har nevnt så har du ingen alvorlige symptomer så sjansen er stor for at du blir sendt hjem igjen. Legevakten kan ikke hjelpe deg med selvmedlidenhet og melodrama.

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette blir verre og verre. Jeg klarer ikke svare dere på noe av det dere spør om, tankene stopper opp å alt går rundt og ingenting henger sammen å jeg kjenner meg alvorlig syk og verre for hvert sekund, tankene henger ikke i hop , tenker ingenting spesielt men noe med øynene og hodet mitt. Jeg klarer ikke tenke klart å svare på dere spør om selv om jeg kan svare, alt er i snurr og stikker og presser i øynene. Blir verre og verre nå siden jeg kom hjem, er aggressiv i stemmen og mamma er bekymret for meg. Er ikke på snap å svarer ingen av vennene men eller noe, presser i øynene. Men nekter tro det er mani og skal faen ikke på noe medisiner som antipsykotika, aldri! Da blir jeg syk og enda mindre meg selv!! Jeg var frisk for 2 dager siden og var meg selv og en helt normal jente, elsker livet. Så nekter ta imot noe medisiner fordi da blir jeg helt annerledes og ikke meg selv, den jenta jeg er. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Skulle dere ikke på legevakten i kveld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med meg. Plutselig sluttet jeg rydde onsdagen, jeg som alltid rydder å har det fint rundt meg. Nå ser det ikke ut. Masse kopper, mat på gulvet , ikke støvsugd, ikke vasket klær og helt annerledes enn det jeg bruker! Er ikke den jenta jeg er , helt forandret siden onsdagen. Jeg rydder, vasker og har det fint å ryddig i leiligheten, til og med mamma sier jeg har det så ryddig og vennene mine. Så dette er jo ikke normalt! Jeg har forandret personlighet helt! Den jeg er liker å ha det rent og fint, og vennene mine sier jeg alltid har det så fint og ryddig, nå er det ikke ryddig og alle koppene står, masse smuler på gulvet og helt skittent. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal høre på mammaen din og vennene dine og gjøre det de sier. De vet vet best hva som er rett for deg. Her er det ingen som kjenner deg eller kan vurdere situasjonen på samme måte. Ta med deg mammaen din på legevakten så finner dere ut av det med legen. God bedring. 

Anonymkode: cbe44...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Skulle dere ikke på legevakten i kveld da?

Hun sa jeg skulle dra nedover selv, men jeg har ikke gjort det. Jeg står her og hodet surrer og noe med øynene. Jeg har laget meg mat men klarer ikke følge med på maten og spise, øynene presser og noe med hodet mitt. Som om hele meg stopper opp, som om hodet stopper opp. Står bare her. Svimser og surrer rundt bare alt. Tør ikke dra til legevakten fordi de hjelper meg sikkert ikke, er redd ikke får hjelp der. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du skal høre på mammaen din og vennene dine og gjøre det de sier. De vet vet best hva som er rett for deg. Her er det ingen som kjenner deg eller kan vurdere situasjonen på samme måte. Ta med deg mammaen din på legevakten så finner dere ut av det med legen. God bedring. 

Anonymkode: cbe44...26e

Tusen takk❤️ Men mamma blir ikke med og jeg tør ikke dra alene. Hun sier jeg må dra nedover selv men jeg er redd de ikke hjelper meg. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun sa jeg skulle dra nedover selv, men jeg har ikke gjort det. Jeg står her og hodet surrer og noe med øynene. Jeg har laget meg mat men klarer ikke følge med på maten og spise, øynene presser og noe med hodet mitt. Som om hele meg stopper opp, som om hodet stopper opp. Står bare her. Svimser og surrer rundt bare alt. Tør ikke dra til legevakten fordi de hjelper meg sikkert ikke, er redd ikke får hjelp der. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Så du synes det er bedre å sitte her på dol og klage enn å dra på legevakta og kanskje få hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke meg selv i d hele tatt og føler meg mer aggressiv og presser i øynene, og hodet og alt stopper opp og svimser rundt . TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tro du er et troll som kjeder deg med jevne mellomrom. Eller så får du hypokonder-mani med jevne mellomrom.

 

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Så du synes det er bedre å sitte her på dol og klage enn å dra på legevakta og kanskje få hjelp?

Nei, du har rett i det. Men hva skal jeg si? Synes bare det er litt ubehagelig og dra nedover :( jeg ringte de igår og de sa jeg skulle vente med fastlegen idag, og er redd de ikke hjelper meg. Men alt har jo blitt verre inatt og idag, så er inatt alt har toppet seg da jeg bare lå å stirret i taket hele natta, og ikke la meg før 7 på morgenen, så de bør kanskje ta det seriøst nå, når det blir verre og verre for hver dag uten at jeg vet hvorfor, og det blir bare verre og verre , har jo forverret seg bare siden igår siden jeg snakket med de så. Er bare redd de ikke hjelper meg. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg begynner å tro du er et troll som kjeder deg med jevne mellomrom. Eller så får du hypokonder-mani med jevne mellomrom.

 

Anonymkode: bb648...f87

Ok. Ditt valg at du tror det, kan ikke jeg gjøre noe med. Du velger selv hva du tror, men hvis du ikke har noe konstruktive råd og gi om min situasjon så helst la vær å kommentere noe. Spør om råd om situasjonen min, vil ha svar på det og ikke noe annet, takk. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du har rett i det. Men hva skal jeg si? Synes bare det er litt ubehagelig og dra nedover :( jeg ringte de igår og de sa jeg skulle vente med fastlegen idag, og er redd de ikke hjelper meg. Men alt har jo blitt verre inatt og idag, så er inatt alt har toppet seg da jeg bare lå å stirret i taket hele natta, og ikke la meg før 7 på morgenen, så de bør kanskje ta det seriøst nå, når det blir verre og verre for hver dag uten at jeg vet hvorfor, og det blir bare verre og verre , har jo forverret seg bare siden igår siden jeg snakket med de så. Er bare redd de ikke hjelper meg. TS

Anonymkode: 2d578...bae

Så du klarer å svare noen, men ikke innlegget mitt om syklusen du har hvor du har det bra, så dør du på deg, så forsvinner du noen måneder og så er du tilbake. Hva tenker du om denne syklusen?

Så dette går da over av seg selv slik det har gjort alle andre gangene.

Anonymkode: bb648...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så du klarer å svare noen, men ikke innlegget mitt om syklusen du har hvor du har det bra, så dør du på deg, så forsvinner du noen måneder og så er du tilbake. Hva tenker du om denne syklusen?

Så dette går da over av seg selv slik det har gjort alle andre gangene.

Anonymkode: bb648...f87

Skal svare nå

Anonymkode: 2d578...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...