Gå til innhold

Tredje dose


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åreknuter ja. Det er kjempe stygt, jeg skal også fjerne det når jeg får det! Når får man det om man får det? 15 K er det verdt. 

Anonymkode: f5777...df2

Jeg har åreknuter og fikk det når jeg var gravid som 20 åring, har hatt det siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Åreknuter ja. Det er kjempe stygt, jeg skal også fjerne det når jeg får det! Når får man det om man får det? 15 K er det verdt. 

Anonymkode: f5777...df2

Det er genetisk. Noen får det under svangerskap, noen får det uansett. Det kommer gradvis. Jeg begynte å merke det når jeg var 27 ca. Vet at jeg fikk en «klump» når det var varmt, og gradvis kom det en sånn synlig blodklump som liksom lå under huden. Hadde ikke sånne ekstreeeeme som du finner bilde av på Google, men ikke bare er de stygge, men også vonde. 
Noen får det ikke.

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg har en venninne som med all sannsynlighet fikk skader av dose 3, Moderna, så jeg er svært usikker på om jeg skal ta en ev. fjerde dose selv om de 3 første gikk helt fint for min del og jeg mener jeg må ha hatt corona i juni i år selv om hjemmetestene aldri ble positive, hadde alle symptomer. Jeg er ikke noen risikogruppe, er midt i 50-årene og frisk (bortsett fra litt artrose og noe sånt småplukk).

Det kan jeg skjønne. Risikoen er jo ikke stor, men det blir jo så nært når det er ens venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (21 minutter siden):

Det er genetisk. Noen får det under svangerskap, noen får det uansett. Det kommer gradvis. Jeg begynte å merke det når jeg var 27 ca. Vet at jeg fikk en «klump» når det var varmt, og gradvis kom det en sånn synlig blodklump som liksom lå under huden. Hadde ikke sånne ekstreeeeme som du finner bilde av på Google, men ikke bare er de stygge, men også vonde. 
Noen får det ikke.

 

Hvorfor gjør de vondt da? Prøver de og presse seg igjennom huden og gir smerte?

Anonymkode: f5777...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er artrose? Er det sånne tykke blodårer som er synlig utenpå huden f.eks leggen? Det får man når man er eldre 

Anonymkode: f5777...df2

Slitasjegikt i skuldrene.

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Virker mer som er åreknuter du skriver om. Man trenger ikke være gammel for å få det, men det er jævla stygt og bør fjernes. Går i min familie og jeg har fjernet, selv om det koster 15K. Jeg tar LITT hensyn til andre liksom. 

Hensyn til andre?! 😂 Bryr meg da virkelig ingen verdens ting om andres åreknuter og om noen skulle bry seg om mine (jeg har ikke store åreknuter foreløpig) så hadde det vært deres problem, ikke mitt.

Glitter skrev (45 minutter siden):

Det kan jeg skjønne. Risikoen er jo ikke stor, men det blir jo så nært når det er ens venninne.

Ja, hun ble virkelig plaget på underlige måter og de finner ikke ut av det, har vært på mange undersøkelser, til og med mr av hodet. Nå mangler bare en nevrologisk undersøkelse som blir snart. Jeg ble mer skeptisk etter dette ja, utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Slitasjegikt i skuldrene.

Hensyn til andre?! 😂 Bryr meg da virkelig ingen verdens ting om andres åreknuter og om noen skulle bry seg om mine (jeg har ikke store åreknuter foreløpig) så hadde det vært deres problem, ikke mitt.

Ja, hun ble virkelig plaget på underlige måter og de finner ikke ut av det, har vært på mange undersøkelser, til og med mr av hodet. Nå mangler bare en nevrologisk undersøkelse som blir snart. Jeg ble mer skeptisk etter dette ja, utvilsomt.

Huff, det hørtes ikke bra ut det nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (16 timer siden):

Jeg har kun to doser vaksine. Rett før jeg skulle ta nr tre så fikk jeg corona. Dette var i februar. 

Når bør jeg ta tredje dose? 

Du kan tredje dose nå. Helst skulle du tatt den for lenge siden. 

Anonymkode: f5777...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Har 3 doser og tar garantert 4. om jeg får tilbud om det. Pga vektnedgang er jeg ikke lenger i risikogruppen for verken covidvaksine eller influensavaksine. Jeg har ikke hatt covid og heller ikke influensa på flere år, men tilbringer svært lite tid blant andre mennesker så det skal nok litt til før jeg evt blir smittet.
Det vil alltid være noen som kjenner noen som har reagert på noe men disse er nok i mindretall. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Det kan jeg skjønne. Risikoen er jo ikke stor, men det blir jo så nært når det er ens venninne.

Jeg kunne godt tenke meg corona og fått hvile i respirator for nå er jeg så sliten ..

Anonymkode: f5777...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å ja. Er du også eldre? Eller burde jeg vite det.?

Anonymkode: f5777...df2

Jeg er "eldre", men jeg har ikke artrose. Unge kan også få det.

Jeg mener ikke at alle burde vite hva det er, men et kjapt søk hjelper ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (7 minutter siden):

Jeg er "eldre", men jeg har ikke artrose. Unge kan også få det.

Jeg mener ikke at alle burde vite hva det er, men et kjapt søk hjelper ofte.

Jeg er også det, jeg er 62

Anonymkode: f5777...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...