Gå til innhold

Ukas trening uke 41


påskelilje

Anbefalte innlegg

Litt bedre denne uka:

Onsdag: 1,5 time styrketrening på treningssenteret + 50 min yoga

Torsdag: 1,5 time tur i skogen i raskt tempo

Fredag: 50 min styrketrening på treningssenteret 

Søndag: 1,5 time tur i skogen i raskt tempo. 

I tillegg drømte jeg i natt at jeg jogget 😁, så jeg må nesten ta med det på lista også 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteknotten
påskelilje skrev (5 minutter siden):

I tillegg drømte jeg i natt at jeg jogget 😁, så jeg må nesten ta med det på lista også 😁😁

🤣🤣🤣 Teller absolutt! Ta det som et tegn på at du trenger en joggetur snart 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (5 minutter siden):

🤣🤣🤣 Teller absolutt! Ta det som et tegn på at du trenger en joggetur snart 😅

Haha 😁 Ja, jeg gjør nok det. Har kjent kriblingen når mannen og jeg har gått tur, men har ikke tatt meg tid til løpetur alene ennå. Fikk faktisk spørsmål fra en som også var med på det løpet du vet, om hvordan det gikk med løpingen.... Var litt flaut å svare at det var leeeeeenge siden forrige løpetur 😳😁😳

Så bra at du fikk løpt 3 ganger i ferien da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske fornøyd med uka. Kom meg på treningssenteret og trente 45 min styrke onsdag, fredag og i dag(søndag). Har ellers fått mine 10000 daglige skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble mye bedre:

2x atyrketrening.

5 km jogging på tredemølle

To fjellturer, hvorav den ene ganske lang og høy.

Det nærmer seg vinter på fjellet nå. Snø på de fleste toppene, men vi fant en passe høy som enda stort sett var bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ok uke. 

-4 km sykkeltur 

- 3x 9,5 km sykkeltur 

- 10,5 km sykkeltur (endelig gikk formen ett hakk opp og foten ikke vond så jeg kunne øke på sykkelturen med en liten strekke og bakke)

-Tre runder med 10-12 min sirkeltrening styrke på matta  etter sykling

På sykkelturene er det en del bakker og maxpulsen kommer på 187 på den verste bakken. Så har jeg vært seig i kroppen i det siste og merket lite framgang. Men endelig ble det det. Typisk at det nå regner sånn at jeg må inn på senter i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 timer siden):

Ikke stort å melde denne uka - 4 dager med rockering + en gåtur, men går over 10.000 skritt hver dag allikevel da.

Å gå såpass mye monner godt! Hverdagsaktivitet er etter min mening undervurdert😊 Jeg går flere korte strekninger (15-30 min) per dag i raskt tempo (t/r jobb, t/r butikken, hundelufting osv.), og tar trappene i stedet for heis når jeg kan, men trener lite utholdenhet ellers. Da jeg fikk målt kondisjonsnivået mitt nylig, havnet jeg overraskende nok i toppsjiktet for min aldersgruppe. Så man må ikke nødvendigvis trene så intensivt for å få god effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (47 minutter siden):

Å gå såpass mye monner godt! Hverdagsaktivitet er etter min mening undervurdert😊 Jeg går flere korte strekninger (15-30 min) per dag i raskt tempo (t/r jobb, t/r butikken, hundelufting osv.), og tar trappene i stedet for heis når jeg kan, men trener lite utholdenhet ellers. Da jeg fikk målt kondisjonsnivået mitt nylig, havnet jeg overraskende nok i toppsjiktet for min aldersgruppe. Så man må ikke nødvendigvis trene så intensivt for å få god effekt. 

Tusen takk! :D Har vært hos kiropraktor 3 ganger i det siste og han sier at jeg har så god bevegelighet i hoftene og beina... 😳 Da lurer jeg litt på hva som er normalen må jeg si! 🤣 Men greit det - tar med meg det jeg kan jeg! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det ble trening på treningssenteret mandag, torsdag og lørdag. Først tredemølle og deretter styrke. 

De andre dagene ble det litt trening med manualer hjemme pluss planken . 9 etasjer med trapper hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 16.10.2022 den 23.31):

🤣🤣🤣 Teller absolutt! Ta det som et tegn på at du trenger en joggetur snart 😅

Må bare fortelle at her går det fremover! Ble jo litt trigget av at han jeg traff på spurte om  hvordan det gikk m løpingen + rapportering og oppbacking her + drømmen 😁 Så - i går bestente jeg meg for å løpe etter jobb. Var skikkelig gira. MEN... så var alle sultne, og jeg laget og spiste middag, så da fikk jeg ikke løpt. Men mannen og jeg rakk en tur i skogen før det ble mørkt. Og da kriblet det virkelig i løpebeina! SÅ endelig i dag - gjorde jeg alvor ut av det, og løp en tur i skogen i ettermiddag! Og det var bare SÅ deilig! Løp bare ca 3,5 km, men kunne nok ha løpt mer. Løp i ett. Ikke vondt noe sted, god pust og bare godt!!! Så takk for vennlig pushing 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (1 time siden):

Må bare fortelle at her går det fremover! Ble jo litt trigget av at han jeg traff på spurte om  hvordan det gikk m løpingen + rapportering og oppbacking her + drømmen 😁 Så - i går bestente jeg meg for å løpe etter jobb. Var skikkelig gira. MEN... så var alle sultne, og jeg laget og spiste middag, så da fikk jeg ikke løpt. Men mannen og jeg rakk en tur i skogen før det ble mørkt. Og da kriblet det virkelig i løpebeina! SÅ endelig i dag - gjorde jeg alvor ut av det, og løp en tur i skogen i ettermiddag! Og det var bare SÅ deilig! Løp bare ca 3,5 km, men kunne nok ha løpt mer. Løp i ett. Ikke vondt noe sted, god pust og bare godt!!! Så takk for vennlig pushing 🤩

Så kjekt å lese! Du er god 👏 

Høsten kan være en fin tid, spesielt i skogen. Har ingen skog å løpe i her, så det har jeg aldri prøvd faktisk..eller jo, men da på bred tursti. Kunne forsåvidt oppsøkt en da..men blir alltid enten rundt et vann eller på den «endeløse landevei» (bokstavelig talt uendelig med flate veier her på kryss og tvers). Men løper du på typisk skogsstier eller grusstier? 
 

Her er utfordringen litt motsatt akkurat nå, jeg må bestemme meg for å ha hviledager. Bikka 50 km siste uka og drevet research på om det egentlig er ok å løpe daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (36 minutter siden):

Så kjekt å lese! Du er god 👏 

Høsten kan være en fin tid, spesielt i skogen. Har ingen skog å løpe i her, så det har jeg aldri prøvd faktisk..eller jo, men da på bred tursti. Kunne forsåvidt oppsøkt en da..men blir alltid enten rundt et vann eller på den «endeløse landevei» (bokstavelig talt uendelig med flate veier her på kryss og tvers). Men løper du på typisk skogsstier eller grusstier? 
 

Her er utfordringen litt motsatt akkurat nå, jeg må bestemme meg for å ha hviledager. Bikka 50 km siste uka og drevet research på om det egentlig er ok å løpe daglig.

Jeg kan ta på joggeskoene her jeg bor, og gå/løpe 100 meter på asfalt til grusvei i skogen. Etter noen hundre meter smalner den inn og blir til et nettverk av stier. Så i dag løpe jeg der - på grusvei og sti, ganske kupert. Var litt blaut noen steder, plumpa litt med den ene foten en gang 😄 Vi har en himla bratt kneik fra skogen opp til veien vår helt på slutten av runda, og den klarte jeg også å løpe - deilig! Kan løpe langt på asfalterte sykkelveier, men jeg liker helst å løpe på grus eller skogsstier.

Utfordringen min er rett og slett tida. Jeg er veldig engasjert i kirka her vi bor og er med på mye organisasjonsarbied der. Så med jobb, kirka, trening på treningssenter 1-2 ganger per uke, mann og store barn (egentlig voksne, men de trenger meg likevel <3), gamle foreldre og noen vennskap å pleie, så har uka rett og slett for få timer....

Skal si du løper! Kan du ikke legge inn en dag eller to med styrketrening? Det er jo lurt å trene litt variert, slik at du ikke får overbelastning.... Eller prøve yoga? Det gjør jeg på fridagen min når jeg har tid. Deilig å strekke godt ut, særlig i rygg, skuldre og nakke.

jeg prøver å lage treningsplan for uka, men ofte sprekker det 😮 Denne uka ser slik ut: Tirsdag: tur i skogen med mannen, Onsdag, løping i skogen, Torsdag, styrketrening på treningssenter, Lørdag/Søndag: løping alene/tur i skogen med mannen (får se hva vi gjør når).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Det høres ut som du har uken fylt opp da ja! Herlig med natur 🌳Jeg løp jevnlig i over et år på kun grus før jeg våget meg ut på asfalt, og da med en sakte opptrapping. Det gikk helt fint, og selv om jeg foretrekker en blanding - så blir det 90% asfalt nå kun pga logistikk og enkelhet. Jeg må kjøre av gårde for å finne grus/sti. Men det blir ikke «byløping» likevel, for jeg kan løpe i en time uten å treffe mer enn et par biler og kanskje et par sykkelfelt på treningstur. Utsikt i kilometersvis til både åkre, kyr, hester og havet, så ganske fint ❤️ Stranda er nærmere faktisk, det hender jeg tar turen dit.

Styrketrening ja.. 🙈 du har helt rett, det burde jeg absolutt. Men akkurat nå har jeg nok med å holde hodet over vann, så sier meg fornøyd med løping (som er en hel haug bedre enn det jeg gjorde før - nemlig ingenting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...