Gå til innhold

Har dere mye juleutstyr som ikke er ren julepynt?


laban

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt noe ønske om juleservise eller julegardiner e.l.  Men begynner å synes noen typer er koselige og fine, kanskje jeg ender opp med et sett 🤪. Dog har jeg et fint porselensservise som nesten bare brukes til jul, ønsker ikke å bytte ut dét, så det spørs….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har dere ikke juletre?

Anonymkode: 186c5...97e

Joda! Jeg tenkte på ting som vi lagrer fra år til år. Juletre kjøper vi nytt hvert år.

Men mulig jeg misforstod hva Laban egentlig spurte om 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Joda! Jeg tenkte på ting som vi lagrer fra år til år. Juletre kjøper vi nytt hvert år.

Men mulig jeg misforstod hva Laban egentlig spurte om 😁

Nei, det gjorde du ikke. Det var den anonyme som misforsto, men nå tror jeg det er oppklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Har aldri hatt noe ønske om juleservise eller julegardiner e.l.  Men begynner å synes noen typer er koselige og fine, kanskje jeg ender opp med et sett 🤪. Dog har jeg et fint porselensservise som nesten bare brukes til jul, ønsker ikke å bytte ut dét, så det spørs….

Jeg har også et penservice, det er hvitt med noe hvitt opphøyd mønster og jeg har fått det av min mor, samlet gjennom mange år, så det betyr mye for meg. :) Brukes ikke til daglig, langt i fra, men det kan brukes hele året etter hva slags pynt jeg ellers har på bordet og er ypperlig til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (4 minutter siden):

Nei, det gjorde du ikke. Det var den anonyme som misforsto, men nå tror jeg det er oppklart. 

Ja men jeg er ikke så vant med dette… 

Anonymkode: 186c5...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (16 minutter siden):

Ja, det er årets. Det kommer ny dekor hvert år.

De var jo koselige de. Er det sånne du har? Foruten glad du kunne forklare meg det. Alltid likt deg som forumbruker. 

Anonymkode: 186c5...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det sånne du har?

Vi har bare to drammeglass fra en gammel serie, trolig 80-tallet eller noe sånt. Noe mannen min fikk i gave før jeg kom inn i familien.

Jeg har vært fristet til å kjøpe vannglass på salg, men har ikke gjort det. Vi har nok av glass som bare brukes til "fint" og når vi har gjester. 

Her står det litt om juleserien: https://www.rosendahl.com/nb/no/holmegaard/serier/holmegaard-christmas

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (12 minutter siden):

Vi har bare to drammeglass fra en gammel serie, trolig 80-tallet eller noe sånt. Noe mannen min fikk i gave før jeg kom inn i familien.

Jeg har vært fristet til å kjøpe vannglass på salg, men har ikke gjort det. Vi har nok av glass som bare brukes til "fint" og når vi har gjester. 

Her står det litt om juleserien: https://www.rosendahl.com/nb/no/holmegaard/serier/holmegaard-christmas

Nydelige ting, fikk litt lyst på 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt juleservise, juleglass e.l. Men jeg har to juleduker og ett krus med «god jul» på !  Har ikke plass til sånne ting, det holder fint med serviser og glass som brukes hele året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Nydelige ting, fikk litt lyst på 🤪

Ikke sant? Jeg er dårlig utrustet når det gjelder interiørgener, og vi er lite trendy - liker glass, stein og treverk, liksom. Men jeg synes Holmegaard har mye stilig. Jeg kjøpte faktisk en skål (i "godteri"-størrelse) til meg selv på 50%-salg for noen år siden. Den er såpass liten at den kan lagres sammen med adventsgreiene. 

Etter min smak er det generelt mye fint dansk design, Selv jeg kan få lyst på ting i danske interiørbutikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arvet et julekaffeservice for iallefall femten år siden av Figgjo. Det bærer litt preg av nittitallet og er ikke i salg lenger, men jeg liker det fordi vi hadde det hjemme. Jeg byttet ut de vanlige frokosttallerkenene med dem i hele desember for å få mer bruk av dem.

Da jeg sluttet i jobben fikk jeg et gavekort som jeg brukte på kaffekrus fra Royal Copenhagen og en skål og et fat.  

Jeg har ikke all verdens plass, men har valgt vekk andre ting.

Middagsservicet mitt er fra tidlig 2000tallet og går i grønt og gull så det passer fint til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (43 minutter siden):

Vi har bare to drammeglass fra en gammel serie, trolig 80-tallet eller noe sånt. Noe mannen min fikk i gave før jeg kom inn i familien.

Jeg har vært fristet til å kjøpe vannglass på salg, men har ikke gjort det. Vi har nok av glass som bare brukes til "fint" og når vi har gjester. 

Her står det litt om juleserien: https://www.rosendahl.com/nb/no/holmegaard/serier/holmegaard-christmas

Hva er drammeglass? Jeg tror jeg har sett de før.

Anonymkode: 186c5...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er drammeglass? Jeg tror jeg har sett de før.

Anonymkode: 186c5...97e

Veldig små glass, typisk til akevitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...