Gå til innhold

Ukas trening, uke 43.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det ble 2 ganger på treningssenteret denne uka. Tredemølle og styrketrening. 

Så ble det en liten søndagstur i dag fra Frognerseteren til Tryvannstua. Der hadde de Chili con carne, så da fant vi ut at vi like godt kunne ta middagen der. Ingen lang tur, men vi løp om kapp i bakkene på vei tilbake, så ble da svett. 

Ellers sto heisen flere ganger denne uka så da ble det 9 etasjer med trapper både frivillig og ufrivillig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av de beste ukene på lang tid!

Tirsdag: løp i skogen etter jobb, ca 3,5 km

Onsdag: 1 time styrketrening og 50 min yoga mobility på treningssenter.

Torsdag: 45 min styrketrening og 1 time myk yoga

Fredag: tur i lysløypa med mannen i øspøsregn, ca 4,4 km (imponert over viljestyrken vår da, fra myk sofa i varm stue til våt tur!)

Lørdag: tur i lysløype med mannen, ca 3 km + løping i skog og så asfalt, ca 6 km 

Søndag: tur i skogen med mannen, ca 6 km.

Knallfornøyd! Særlig med 2 løpeturer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Det ble 2 ganger på treningssenteret denne uka. Tredemølle og styrketrening. 

Så ble det en liten søndagstur i dag fra Frognerseteren til Tryvannstua. Der hadde de Chili con carne, så da fant vi ut at vi like godt kunne ta middagen der. Ingen lang tur, men vi løp om kapp i bakkene på vei tilbake, så ble da svett. 

Ellers sto heisen flere ganger denne uka så da ble det 9 etasjer med trapper både frivillig og ufrivillig. 

 

Glemte å få med at jeg også går ca en halvtime hver dag mellom jobb og hjem. Ser ikke på det som trening, men gir jo litt trim det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hjemme så ingen sykling dessverre. 

Men har vært tre ganger på treningssenteret og sittet på spinningsykkelen i 20 min og lett styrketrening i 15 min. Foten min tåler tråkket på spinningsykkelen dårligere enn på sykkelen, så får ikke trent direkte hardt. Men hatt maxpuls på 179 da. På slutten. 

Men det føles ikke som at jeg har trent denne uken rett og slett. 

Men jeg går da inn på treningssenteret med krykke i den ene hånden og gips på den andre armen. Så er vel sånn sett ikke verst at jeg faktisk gjør noe i hvert fall. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det 1 time slyngetrening (med instruktør), 1 time styrke og 1 time yoga. 
Så bruker jeg oftest beina for å komme meg dit jeg skal, og går en del turer med hunden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Har ikke vært hjemme så ingen sykling dessverre. 

Men har vært tre ganger på treningssenteret og sittet på spinningsykkelen i 20 min og lett styrketrening i 15 min. Foten min tåler tråkket på spinningsykkelen dårligere enn på sykkelen, så får ikke trent direkte hardt. Men hatt maxpuls på 179 da. På slutten. 

Men det føles ikke som at jeg har trent denne uken rett og slett. 

Men jeg går da inn på treningssenteret med krykke i den ene hånden og gips på den andre armen. Så er vel sånn sett ikke verst at jeg faktisk gjør noe i hvert fall. 

Hørtes ikke greit ut med skade både i fot og arm😟 Har du vært i en ulykke? Mange hadde nok blitt helt passive i din situasjon (meg selv inkludert), så det er ikke verst at du faktisk kommer deg på treningssenteret og gjør det du klarer!👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chickpea skrev (5 minutter siden):

Hørtes ikke greit ut med skade både i fot og arm😟 Har du vært i en ulykke? Mange hadde nok blitt helt passive i din situasjon (meg selv inkludert), så det er ikke verst at du faktisk kommer deg på treningssenteret og gjør det du klarer!👏👏👏

Ja, jeg gjør så mye jeg kan i hvert fall. Det er kombinasjon av gammel skade som blir verre i stedet for bedre og en ny skade. Får av gipsen om 4 uker da. Eller skal bytte underveis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

En av de dårligste ukene på lenge, men har gjort følgende:

Trening med fysio (1 time)

Trening på senter (1,5 time inkl oppvarming)

Tur (totalt 5,5 mil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så burde jeg vel ikke skrive her nå, har jo egentlig ikke fått trent, men har fått noen øvelser (9 stk) av fysioterapeuten som jeg har gjort 2 ganger. Er i skremmende dårlig form.

Greier fortsatt bare å gå 300-400 m, men på tirsdag skal jeg melde meg inn på nytt treningssenter. Så håpet er at jeg kan skrive mer neste uke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Det sitter så laaaaaaangt inne å komme seg ut for tiden 🙈 Ble onsdag morgen før jeg fikk på meg joggeskoene første gang, og det kun fordi jeg skulle trekke en visdomstann senere den dagen - hadde hørt at trening ikke var så lurt rett etterpå.. Ble to turer, jobba like hardt for alle kilometerne. Beina er tunge, livet er kjipt og jeg blir mer sliten på saktere fart enn før. 😏 Sorry, det ble klaging. Men, kroppen trenger å bevege seg uansett! Gjør nok godt å få opp pulsen selv om det er noe motvillig 😂

Onsdag: 15 km

Lørdag: 10 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at noen er i flytsonen ( @påskelilje), selv om de fleste ser ut til å slite litt.

Jeg er i den siste kategorien, men klarte å presse meg til en tur på treningssenter (inkludert 3km på tredemøllle) og en joggetur ute. Jeg meg i skikkelig dårlig form på joggeturen og gikk mye i oppoverbakkenr, men forhåpentligvis ikke så lang vei opp igjen.

Det er kanskje noe med at det er vått og mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (11 timer siden):

Det sitter så laaaaaaangt inne å komme seg ut for tiden 🙈 Ble onsdag morgen før jeg fikk på meg joggeskoene første gang, og det kun fordi jeg skulle trekke en visdomstann senere den dagen - hadde hørt at trening ikke var så lurt rett etterpå.. Ble to turer, jobba like hardt for alle kilometerne. Beina er tunge, livet er kjipt og jeg blir mer sliten på saktere fart enn før. 😏 Sorry, det ble klaging. Men, kroppen trenger å bevege seg uansett! Gjør nok godt å få opp pulsen selv om det er noe motvillig 😂

Onsdag: 15 km

Lørdag: 10 km

Skjønner at du har tunge dager. Håper det går seg til og at du etterhvert får overskudd og energi, både til det kroppslige og alt rundt jobb. Men godt at du makter å komme deg ut på løpetur da. To ganger når du har ei tung uke, er slett ikke verst ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (46 minutter siden):

Det er godt å se at noen er i flytsonen ( @påskelilje), selv om de fleste ser ut til å slite litt.

Jeg er i den siste kategorien, men klarte å presse meg til en tur på treningssenter (inkludert 3km på tredemøllle) og en joggetur ute. Jeg meg i skikkelig dårlig form på joggeturen og gikk mye i oppoverbakkenr, men forhåpentligvis ikke så lang vei opp igjen.

Det er kanskje noe med at det er vått og mørkt.

Ja. Jeg synes som oftest at når senhøsten kommer så begynner det å bli tyngre å komme seg ut. Altså også når jeg har kropp til å kunne sykle eller løpe ute. Nå begrenses jeg jo av ennå mer.

Men jeg tror det er ganske vanlig. Da er jeg veldig glad i Nike sitt slagord. Pluss mitt eget: Det er EN time av dagen og livet ditt. Det klarer du. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag : tur retur kjøkkenet og tilbake i sengen. Lørdag: -~- Søndag -~- Mandag: estimert til 1000 skriftet. 

Anonymkode: b2d1e...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fredag : tur retur kjøkkenet og tilbake i sengen. Lørdag: -~- Søndag -~- Mandag: estimert til 1000 skriftet. 

Anonymkode: b2d1e...97d

Er du syk? Sengeliggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Ny måned nye muligheter? 💪

November er mørk og kald, men jeg liker nå nye «starter» okke som. Om det er ny måned, nytt år, nytt semester, nye forsøk? Ønsker dere alle en bedre treningsperiode inn mot førjulstiden! 😁 unntatt @påskelilje 😂😂 du er jo helt vanvittig denne uka, så du bør kanskje ikke øke på akkurat 😂👏👏👏

Leker med tanken på å melde meg på et løp i november. 🤔 Litt usikker på om det hadde blitt en motivasjon eller tvangstrøye. Og skulle ønske langtidsværvarselet var ufeilbarlig 😛 over to mil i strålende høstvær kan jo være superfint? I 5 grader og horisontalt regn ispedd sludd - not so much… 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (2 timer siden):

Ny måned nye muligheter? 💪

November er mørk og kald, men jeg liker nå nye «starter» okke som. Om det er ny måned, nytt år, nytt semester, nye forsøk? Ønsker dere alle en bedre treningsperiode inn mot førjulstiden! 😁 unntatt @påskelilje 😂😂 du er jo helt vanvittig denne uka, så du bør kanskje ikke øke på akkurat 😂👏👏👏

Leker med tanken på å melde meg på et løp i november. 🤔 Litt usikker på om det hadde blitt en motivasjon eller tvangstrøye. Og skulle ønske langtidsværvarselet var ufeilbarlig 😛 over to mil i strålende høstvær kan jo være superfint? I 5 grader og horisontalt regn ispedd sludd - not so much… 🥶

Hohoi! Novemberløp på over to mil.... eh... du er god som i det hele tatt leker med tanken!

Jeg kjente det i beina i går på skogsturen vår, at jeg hadde løpt på lørdagen. Så i dag skal jeg bare hvile 😄 Får se hva jeg finner på av sprell i morgen ettermiddag. Det er meldt regn, så da dropper jeg nok løping. Kanskje styrketrening i morgen og løping onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (42 minutter siden):

Hohoi! Novemberløp på over to mil.... eh... du er god som i det hele tatt leker med tanken!

Jeg kjente det i beina i går på skogsturen vår, at jeg hadde løpt på lørdagen. Så i dag skal jeg bare hvile 😄 Får se hva jeg finner på av sprell i morgen ettermiddag. Det er meldt regn, så da dropper jeg nok løping. Kanskje styrketrening i morgen og løping onsdag?

Hehe, vi får nå se da. Må bestemme meg i løpet av uken 😬

Lurt med en hviledag ja! Jeg har satt opp løping tirsdag og torsdag denne uka (og så sikkert en tur i helga men det må jeg ta litt på sparket ift familien). Først gang jeg faktisk har skrevet opp en plan, men måtte lage litt rammer for uka. Kanskje jeg skulle satt opp noe styrke også - du er god som varierer slik!

Det er det forresten mange her som er synes jeg 👏 Dere som gjør styrke hjemme, hva gjør dere? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (14 timer siden):

Det er godt å se at noen er i flytsonen ( @påskelilje), selv om de fleste ser ut til å slite litt.

Jeg er i den siste kategorien, men klarte å presse meg til en tur på treningssenter (inkludert 3km på tredemøllle) og en joggetur ute. Jeg meg i skikkelig dårlig form på joggeturen og gikk mye i oppoverbakkenr, men forhåpentligvis ikke så lang vei opp igjen.

Det er kanskje noe med at det er vått og mørkt.

Denne årstiden er like tung hvert år .  Har bestemt meg for at jeg skal få til litt hver uke, men ikke ha for store ambisjoner.  Kom akkurat inn fra en kveldstur nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...