Gå til innhold

Ting å gjøre om kvelden hva gjør dere? Ikke tv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei det har jeg aldri forsøkt. Jeg må ha noe å gjøre på også. Klarer ikke bare sitte og lytte UTEN å gjøre noe. 

Anonymkode: bcae3...1c8

Du får begynne å høre på god musikk da som faktisk tåles å lyttes aktivt på.

Anonymkode: 1d623...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Så lenge du ikke spesifiserer alder, interesser og andre ting så er det jo ikke godt å vite hva man skal tipse deg om. Vi er ikke tankelesere heller.

Men jeg vil ha en hobby ting jeg kan studere / ordne/ lage. Jeg er flink på deltaker, så det male saken kan være noe. Men jeg trenger flere ting. 

Anonymkode: bcae3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du får begynne å høre på god musikk da som faktisk tåles å lyttes aktivt på.

Anonymkode: 1d623...f5c

Ok? Du mener det holder å lytte til musikk? Også da? 

Anonymkode: bcae3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage slektstre.  Det er kjempespennende og man blir helt hekta.  Så hekta at man i perioder må ta pause slik at man ikke blir sittende hele natten og lete etter forfedre.  Snakk først med eldre familemedlemmer som husker hva besteforeldre het og kanskje når og hvor de var født.  Da er man godt i gang.  

Du kan oppdage gamle familiehemmeligheter, ukjente slektninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (16 minutter siden):

Du kan lage slektstre.  Det er kjempespennende og man blir helt hekta.  Så hekta at man i perioder må ta pause slik at man ikke blir sittende hele natten og lete etter forfedre.  Snakk først med eldre familemedlemmer som husker hva besteforeldre het og kanskje når og hvor de var født.  Da er man godt i gang.  

Du kan oppdage gamle familiehemmeligheter, ukjente slektninger osv.

Også litt fascinerende med slektstre på nett som f.eks MyHeritage. Men falt av for en god stund siden av to grunner: De pushet for mye at man skulle opprette abonnement, ikke aktuelt for meg da, hadde ikke nok tid å bruke på det. Og det var irriterende mange feiloppføringer, opplevde at flere slektninger stod tre og fire ganger med litt ulike data, og følte ikke for å ta fatt på ryddejobben. Tror kanskje jeg kommer tilbake på et tidspunkt.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kanskje du ikke er fra en by da . Jeg kunne skrevet drive med også. 

Anonymkode: bcae3...1c8

Har antakelig bodd i Oslo lengre enn deg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger ocd prosjekter, eller detalje prosjekter UTENOM strikking!!

Anonymkode: bcae3...1c8

Samle på frimerker. Koselig puslehobby.

Anonymkode: b3f20...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Samle på frimerker. Koselig puslehobby.

Anonymkode: b3f20...1b2

Tuller du? Finnes ikke frimerker lenger 

Anonymkode: bcae3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tuller du? Finnes ikke frimerker lenger 

Anonymkode: bcae3...1c8

Det finnes gamle frimerker å få kjøpt?

Anonymkode: 1d623...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (13 timer siden):

Også litt fascinerende med slektstre på nett som f.eks MyHeritage. Men falt av for en god stund siden av to grunner: De pushet for mye at man skulle opprette abonnement, ikke aktuelt for meg da, hadde ikke nok tid å bruke på det. Og det var irriterende mange feiloppføringer, opplevde at flere slektninger stod tre og fire ganger med litt ulike data, og følte ikke for å ta fatt på ryddejobben. Tror kanskje jeg kommer tilbake på et tidspunkt.

Det er kjipt å skulle rydde opp, ja.  Jeg har en feil der inne som jeg ikke klarer å rydde opp i.  Kanskje derfor jeg ikke har vært så ivrig i det siste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men jeg vil ha en hobby ting jeg kan studere / ordne/ lage. Jeg er flink på deltaker, så det male saken kan være noe. Men jeg trenger flere ting. 

Anonymkode: bcae3...1c8

Puslespill? Figurmaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tuller du? Finnes ikke frimerker lenger 

Anonymkode: bcae3...1c8

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det finnes gamle frimerker å få kjøpt?

Anonymkode: 1d623...f5c

Det finnes fortsatt frimerker.

Frimerkesamlere samler ofte på merker fra tidligere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en slik fargeleggingsbok for voksne her jeg er nå. For å ha noe å gjøre. Jeg har aldri gitt det der en sjanse, men har nå oppdaget at å fargelegge samtidig som jeg hører musikk eller podcast er ganske digg. I går satt jeg i 1,5 time. Har vel foreløpig brukt 3 timer på bildet jeg fargelegger. Det er både avslappende, men får også brukt litt kreativitet mtp å planlegge hvilke farger og slikt jeg skal bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (16 timer siden):

Gjøre PÅ, er det dialekt?

Klarte ikke la være 😅

 

Det blir alt for mye TV-/serietitting her i gården, og det går med litt bøker. Ellers litt trening og turgåing.

Vi bruker ordene gjøre på her på vestlandet. 😊

Ting å gjøre på: Jeg trener på walkingpad,  ellers annen trening / strikke / håndarbeid / surfe etter musikk/ sortere bilder/ rydde i bildene/ pynte i huset / surfe på Internett 

Anonymkode: ebb38...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (18 timer siden):

Legge puslespill 🙂 

Rett etter lock down i 2020 fisket vi fram et puslespill vi hadde fått i gave, men aldri brydd oss med å legge. Det var overraskende engasjerende! Så mye at vi faktisk gikk til innkjøp av et nytt et med enda flere brikker! 😅 Men det har aldri blitt til at vi har begynt på det nye. Det er veldig plasskrevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Tenkte også på puslespill. Er ikke spesielt glad i det selv, men veit at mange syns det er noe beroligende og tilfredsstillende ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
laban skrev (23 timer siden):

Det finnes fortsatt frimerker.

Frimerkesamlere samler ofte på merker fra tidligere tider.

Er ikke filatelister en utdøende rase? 
mest gamle menn og lite eller ingen rekruttering. Litt som å samle på vhs kadetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (36 minutter siden):

Er ikke filatelister en utdøende rase? 
mest gamle menn og lite eller ingen rekruttering. Litt som å samle på vhs kadetter?

Jo, det er nok få seriøse samlere igjen. Men det finnes samlinger med høy verdi fremdeles,  men ettersom rekrutteringen er så dårlig, er det vel grunn til å tro at investering i dette er veldig usikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...