Gå til innhold

Bekymret for mann.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Min mann sover nesten ikke, han tror vi har ekte hussopp i huset og det har gått til hodet på han. Kan han bli psykotisk av mangel på søvn? Han er virkelig stresset om dagen og tenker på dette hele tiden. Han har noen vallergan han har fått for lenge siden av legen, har bedt han ta det men han vil visst ikke. Er skeptisk til all medisin. Hadde ikke jeg fått nok søvn hadde jeg blitt psykotisk tror jeg og utmattet, men kan noen som ikke har en psykoselidelse bli psykotisk av det? Er bekymret for han nå, han må jo sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva vil "sover nesten ikke si"?

Anonymkode: 8d805...451

Han sover kun to tre timer pr natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva vil "sover nesten ikke si"?

Anonymkode: 8d805...451

Men han ligger i sengen til morgenen, kanskje han får litt hvile da selv om tankene kverner? Jeg står opp om jeg ikke får sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Han sover kun to tre timer pr natt. 

Det er nok ikke stor sannsynlighet for at han plutselig blir psykotisk av det når han ikke har historikk med det fra før av. 

Mange nybakte foreldre går jo med lite søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Det er nok ikke stor sannsynlighet for at han plutselig blir psykotisk av det når han ikke har historikk med det fra før av. 

Mange nybakte foreldre går jo med lite søvn. 

Ok. Får satsa på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Men han ligger i sengen til morgenen, kanskje han får litt hvile da selv om tankene kverner? Jeg står opp om jeg ikke får sove. 

Jeg skjønner at du med din erfaring tenker som du gjør, og det er fint at par følger med hvordan den andre har det syns jeg :)Likevel er det jo sånn at ellers friske mennesker tåler å  leve med lite søvn i kortere perioder uten at dette utløser psykose, og det er ikke uvanlig å reagere med søvnproblem når man er bekymret eller stresset. Har han noen historikk med psykose forresten? 

Dumt at han ikke følger opp og gjør som ekspertisen ber om. Hadde han gjort det ville han kunne sluppet å bekymre seg litt tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sjekker dere ikke om det faktisk er sopp i huset? Det er tester dere kan kjøpe og lett å finne ut måter å gjøre det på hvis dere googler opp.

Det er ikke bra med for lite søvn, det vet jo alle, men det skal litt mer til for å bli psykotisk hvis man ikke har historikk med det. Likevel bør han selvfølgelig ikke sove så lite over lengre periode, men jeg kan ikke forstå hvorfor dere ikke bare får det fastslått om det er sopp i huset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (48 minutter siden):

Jeg skjønner at du med din erfaring tenker som du gjør, og det er fint at par følger med hvordan den andre har det syns jeg :)Likevel er det jo sånn at ellers friske mennesker tåler å  leve med lite søvn i kortere perioder uten at dette utløser psykose, og det er ikke uvanlig å reagere med søvnproblem når man er bekymret eller stresset. Har han noen historikk med psykose forresten? 

Dumt at han ikke følger opp og gjør som ekspertisen ber om. Hadde han gjort det ville han kunne sluppet å bekymre seg litt tidligere. 

Han har ikke hatt psykose før nei. Det er vel normalt å sove lite når man er stresset og bekymret. 

Ja vi kunne jo sendt bilde av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (41 minutter siden):

Hvorfor sjekker dere ikke om det faktisk er sopp i huset? Det er tester dere kan kjøpe og lett å finne ut måter å gjøre det på hvis dere googler opp.

Det er ikke bra med for lite søvn, det vet jo alle, men det skal litt mer til for å bli psykotisk hvis man ikke har historikk med det. Likevel bør han selvfølgelig ikke sove så lite over lengre periode, men jeg kan ikke forstå hvorfor dere ikke bare får det fastslått om det er sopp i huset? 

Ekspertene på det skal komme i desember, trodde ikke det fantes tester man kunne ta selv? 

Vet ikke hvordan vi kan få fastslått det før ekspertene har sett på det. 

Håper han får søvn snart, jeg liker ikke når han sover så lite. Jeg hadde blitt gal av det men mulig han har sterkere psyke enn meg, men han er jo hysterisk når det gjelder den soppen. Det er ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Ekspertene på det skal komme i desember, trodde ikke det fantes tester man kunne ta selv? 

Vet ikke hvordan vi kan få fastslått det før ekspertene har sett på det. 

Håper han får søvn snart, jeg liker ikke når han sover så lite. Jeg hadde blitt gal av det men mulig han har sterkere psyke enn meg, men han er jo hysterisk når det gjelder den soppen. Det er ikke jeg. 

Jeg regner jo med at det er muggsopp, og da kan dere kjøpe en ProClean-test. Ellers må dere måle luftfuktigheten i huset. Jeg bodde et sted hvor det kom muggsopp, og da vasket jeg det bort så fort jeg så det. Jeg visste ikke at det var det før jeg flyttet sengen og oppdaget svarte prikker. Mange. Det var veldig ubehagelig, men lite. Det kom gjerne litt tilbake etter en stund på badet, så det var å vaske bort hver gang. Nå leide jeg som sagt, så jeg flyttet etter en stund da jeg vet at det kan forårsake visse helseplager, så best å undersøke ordentlig. Det går jo an å utbedre, men det kommer an på hvor det sitter og hvor hardt huset er angrepet. Uansett så går det mest sannsynlig å bli kvitt med utbedringer. Det trenger ikke være så farlig om det ikke er mye og i luften, men det kan forårsake tretthet, tett nese og øyne som klør. Verre hvis man har luftveisplager og astma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (37 minutter siden):

Jeg regner jo med at det er muggsopp, og da kan dere kjøpe en ProClean-test. Ellers må dere måle luftfuktigheten i huset. Jeg bodde et sted hvor det kom muggsopp, og da vasket jeg det bort så fort jeg så det. Jeg visste ikke at det var det før jeg flyttet sengen og oppdaget svarte prikker. Mange. Det var veldig ubehagelig, men lite. Det kom gjerne litt tilbake etter en stund på badet, så det var å vaske bort hver gang. Nå leide jeg som sagt, så jeg flyttet etter en stund da jeg vet at det kan forårsake visse helseplager, så best å undersøke ordentlig. Det går jo an å utbedre, men det kommer an på hvor det sitter og hvor hardt huset er angrepet. Uansett så går det mest sannsynlig å bli kvitt med utbedringer. Det trenger ikke være så farlig om det ikke er mye og i luften, men det kan forårsake tretthet, tett nese og øyne som klør. Verre hvis man har luftveisplager og astma. 

Han tror det er ekte hussopp og det er det verste en kan få i hus,han snakker om at huset må rivest. Men jeg vet ikke hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Han har ikke hatt psykose før nei. Det er vel normalt å sove lite når man er stresset og bekymret. 

Ja vi kunne jo sendt bilde av det. 

Ja, hvorfor i alle dager gjør dere ikke det?

Anonymkode: 4806b...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, hvorfor i alle dager gjør dere ikke det?

Anonymkode: 4806b...44c

Han er sikker på at det er hussopp og ville de skulle se på resten av huset og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Han er sikker på at det er hussopp og ville de skulle se på resten av huset og. 

Kunne vel like vel sendt bilde nå for å eventuelt få avkreftet om det er hussopp nå.

Anonymkode: 4806b...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne vel like vel sendt bilde nå for å eventuelt få avkreftet om det er hussopp nå.

Anonymkode: 4806b...44c

Ja det mener jeg og men han vil ikke, så da får vi bare vente til de kommer i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og logikken er?

Anonymkode: 4806b...44c

Han har bestemt seg for at det er ekte hussopp så da er det vel det, men jeg vil høre hva ekspertene sier først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og logikken er?

Anonymkode: 4806b...44c

Sletter. Siterte feil innlegg :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja det mener jeg og men han vil ikke, så da får vi bare vente til de kommer i desember. 

Har du ikke mobil med kamera selv da? Hvorfor sender ikke du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...